Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@Renia08 jako moderator z obowiązku czytam Twoją historię od zakupu meganki i problemy związane z samochodem poruszane przez Ciebie w kilku tematach.  Odnoszę wrażenie, że problem tkwi w samym Tobie. Bo nie wierzę, że meganka III  może sprawiać aż tyle problemów w jednym egzemplarzu. Może masz zbyt wygórowane oczekiwania względem samochodu klasy kompakt w porównaniu do klasy np. premium. Albo masz wyjątkowego pecha.:mad:

  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat jeździłem Mondeo mk2 z 1999 roku

1.8 16v 115km. Auto było stare, przesiadając się na auto młodsze, miałem jakieś tam wymagania. Nie ma znaczenia, że Mondeo to D klasa samochodu, a Meganka klasa C. Między tymi autami to przepaść. Wiem, że księgowi się dopadli i w dodatku to klasa Kompakt. Nie zmienia to faktu, że wymagania super niskie nie były. W rodzinie miałem same Fordy i VW. Aktualnie mam Fusiona(nie mondeo) z 2004 roku i tam już lepiej wszystko pracuje, mam też mondeo MK3 z 2003 roku, wszystko w benzynie, 1.4 i 1.8. Jeżdżą i jeżdżą i tylko olej i paliwo dolewają. Od 3 lat jak mam to auto to wpakowalem już sporo. Mam te z Corse D z 2009 roku chyba 1.2 85km. Każde z tych aut biorę na trasy A moje zostaje w domu bo po 120km wysiadam z byłem głowy, nerwicą itd. 

Pecha nie mam, po 3 latach mogę tylko powiedzieć, że Meganka to naprawdę kiepskie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po podniesieniu auta, koła tylne kręcą się swobodnie czy jednak słychać delikatne tarcie i koło natychmiast po wykonaniu 2 obrotów się zatrzymuje?

Jeżeli przeciągłe łożysko w piaście to zluzowanie i ponowne dokrecenie odpowiednim momentem może nic nie dać.  Swoją drogą to ja sam nie mam klucza dynamometrycznego z tak wysokim momentem,  bo mam tylko do 210 Nm.

Co do auta: Może kupiłeś zbyt wyeksploatowany egzemplarz. Z tego co obserwuję forum to MIII cierpią na problemy z klimatyzacja (kompresor, skraplacz czy parownik), w dieslu na problemy z egzaminu a w benzynie zaniedbania eksploatacyjne związane ze zmiennymi fazami. MII mają podobne bolączki co MIII (mniej z klimą) a głównie z zaniedbaną,  zawilgoconą instalacją elektryczną.  W mojej opinii to MII były lepiej wykonanymi autami niż MIII,  w których poprawiono bolączki MII,  ale widać było już oszczędności budowy. Mam obecnie MIV i mogę powiedzieć,  że jest o klasę wyżej niż MII.  Zawieszenie takie bardziej "niemieckie". Tu również poprawiono sporo niedoróbek poprzednich generacji robiąc przy tym oszczędności. Mam również Captura II (złego słowa na temat 1.0 Tce nie powiem, brak benzyny w oleju to rzadkość w dzisiejszych czasach,  dynamika dużo lepsza od 1.6 K4M,  ma pewne ograniczenia eksploatacyjne - po niżej 2 tyś lepiej nie jeździć) ale jest dużo lepiej wykonany niż MIV jakby księgowi byli na urlopie kiedy był tworzony.  Lepsze tworzywa, super wyciszenie,  sterowanie,  ergonomia, komfort na wysokim poziomie.  Jakby zebrali z MIi, MIII i IV wszystko co najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem jak się koło toczy przy obracaniu i ile obrotów zrobi, nie czułem za to żadnego oporu gdy obracem tak z pół obrotu. W życiu nie miałem takich problemów. W każdym aucie zakładałem część i Elo, działa. Czy to rozrząd w Mondeo, czy to przeguby czy tarcze. Za pierwszym razem gdy dokręciłem to mogłem użyć Max 290nm, może 295nm. To nie jest super siła, która zmiażdży łożysko. Lewe bardziej słychać, niż prawe. Myślę, czy to nie wina opon.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu sam szukałem tarcz na tył. Wiele osób polecało tarcze SNR, skusiłem się… nie wiem czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz czy one tak maja. Rudy zaczął wychodzić w drodze powrotnej od mechanika, dodam ze nie padało. Rano kolejnego dnia wyglądało już dość podobnie jak na zdjęciu. 
Fotka robiona dziś rano po ok 1,5-2 tys km.

87207D9C-9514-4CFF-BAC2-525554F3838E.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2021 o 12:14, szwagier24a napisał:

Te tarcze nie wyglądają jak by były założone "wczoraj".

 

Na początku sierpnia, już kolejnego dnia wyglądały podobnie jak dziś...

 

W dniu 26.09.2021 o 12:21, CzechuXX napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

To chyba jedyne słuszne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 200zl to nie podobna cena ani nie kilka zł drożej. Przynajmniej taka różnica w cenie jest przy moim zestawie. Hamują dobrze, przy hamowaniu nie szumią. Tylko polakierować. 

A te tarczę co ma kolega wyżej, to jakby leżały grube tygodnie na wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za komplet tarcz dałem jakieś 416zł. Do tego klocki trw (oznaczenia nie pamiętam) o zmniejszonym pyleniu cena ok. 130zł.

Tarcze zachowują się dobrze tylko ten wygląd. co do klocków to jestem zadowolony, nic nie pylą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!