Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

chciałbym się zapytać jak sprawdzić czy uszczelka pod głowicą jest w porządku? 

Regularnie dolewam po trochu płynu 100 ml jakieś, raz na 2/3 miesiące może. 

Żadnych śladów płynu w oleju nie ma, ani z rury też biały dym nie leci. Zbiornik czysty oprócz stałych czarnych paproszków, zabrudzeń delikatnych w zakamarkach. 

Badanie TÜV też przeszedł w 2019 roku a tam badają spaliny i było ok. 

Od kupna w Maju 2019 roku do sierpnia 2020 roku dolałem 1litr płynu chłodzącego tak żeby utrzymywać poziom na środku. 

Mechanik z Renault powiedział, żebym po około pół godziny od wyłączenia silnika po jeździe odkręcił korek od zbiorniczka wyrównawczego i wtedy jeżeli jest wszystko w porządku nic nie powinno przy odkręcaniu syczeć. U mnie sykneło. 

To znaczy, że mam problem z uszczelką? 

Jakie jest wasze zdanie na temat takiego badania? 

Pozdrawiam serdecznie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sykniecie świadczy o tym że w układzie chłodzenia jest utrzymywane ciśnienie. Jeśli by nie było to oznaczało by to że otwarła się "dziura", ubyło płynu i ciśnienie się wyrównało.

Jaki silnik? Gaz?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek zbiornika wyrównawczego ma zaworek utrzymujący 1.4 bar nadciśnienia. Stanowi to jednoczenie barierę przed wilgocią z powietrza, która mogła by się dostać do płynu - płyn jest higroskopijny. Przyjrzał bym się bardziej chłodnicy, chłodnicy oleju, wszystkim przewodom. Jak wygląda olej, korek od wlewu oleju - nie ma niepokojących osadów.

Uszczelka to ostatnia przyczyna. Gdyby był przedmuch to trzeba pamiętać, że w komorze spalania jest zdecydowanie wyższe ciśnienie niż w układzie chłodzenia. Natomiast gdy silnik jest zimny sytuacja może być odwrotna. Obejrzeć trzeba świece, komory spalania.

Nie znam się na tym silniku, ale opisywane były problemy z uszczelką w tym silniku. Więcej może powiedzieć kol. Witman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za obszerną odpowiedź. 

W oleju nie widzę niepokojących objawów jedynie zimą na końcówce bagnetu delikatnie biała maź, ale to podobnież para się skrapla. Pod korkiem wlewu oleju  i wokół też nie ma żadnych osadów. 

19 minut temu, szwagier24a napisał:

Gdyby był przedmuch to trzeba pamiętać, że w komorze spalania jest zdecydowanie wyższe ciśnienie niż w układzie chłodzenia.

Czyli jeżeli byłby przedmóch na uszczelce (mówimy o rozgrzanym silniku) to olej znalazłby się w zbiorniczku wyrównawczym?

Ja wymyśliłem takie coś, że może właśnie przez ten korek od zbiorniczka wyrównawczego płyn poprostu wyparowywuje kiedy jest nagrzany

(korek do wymiany) ?

 

Czyli Mechanik z Renault się mylił twierdząc, że nie powinno być syczenia przy odkręcaniu korka(po pół godziny od jazdy?), albo ja go źle zrozumiałem i mówił właśnie, że jak nie będzie syczenia to znaczy, że jest źle?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Białą a raczej majonezowatą maź miałem jak: jeździłem autem zimą krótkie odcinki i jednocześnie wlany był półsyntetyk. Odkąd jeżdżę na olejach syntetycznych nie zauważyłem więcej tego zjawiska nawet na krótkich odcinkach.

Jeżeli byłby przedmuch z uszczelki to: rosła by temperatura płynu, wzrastało by ciśnienie w układzie - możliwe pęknięcia węża, po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego możliwe jest: wylewanie się płynu ze zbiornika na pracującym silniku, bulgotanie w zbiorniku.

Korek można wymienić bo kosztuje w okolicach 20 PLN, ale nie upatrywał bym w nim przyczyny.

Jeżeli wyłączysz silnik to po pół godziny ma on niższą temperaturę niż podczas pracy, automatycznie zmniejsza się objętość płynu to i ciśnienie spada do poniżej 1,4 bar i takie się utrzymuje.

Jeżeli przedostaje się płyn do oleju (musiał by spływać grawitacyjnie do miski olejowej) to olej na pewno jest do wymiany - możliwe zatarcie silnika - oczywiście przy takiej ilości płynu jest mało prawdopodobne, ale mogę się mylić. Olej w układzie jest pod ciśnieniem około 3,5 bar i to olej miałby łatwiej dostać się do płynu niż płyn do oleju.

Uszkodzenie uszczelki może być na styku olej cylinder, płyn cylinder, olej płyn. Tu jest problem z płynem w oleju. W celu wykluczenia nieszczelności płyn cylinder robi się test z płynem wykrywającym dwutlenek węgla w zbiorniku wyrównawczym i jego wynik nie jest jednoznaczny.

Powodem ubytku płynu może być nagrzewnica wnętrza i jej zasilanie.

Warto przyjrzeć się autu baczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za wyjaśnienie, zrobię najpierw ten test. 

Jeżeli to jakiś problem z wężami czy z nagrzewnicą to nie będę się tym chyba przejmował, bo auto warte około 5,5 tys euro obecnie z 8.900 tys po dwóch latach. 

A naprawy do tanich w Niemczech nie należą. 

Jeżeli (mam nadzieje) to nic poważnego, to będę dolewał odrobinę tego płynu raz na jakiś czas i tyle. 

Pozdrawiam. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że te 1.4 miewały problemy z uszczelką, a jazda z uszkodzoną może spowodować że trzeba będzie wymieć uszczelkę z silnikiem. Im wcześniej zostanie zdiagnozowany tym tańsza będzie naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Baszar napisał:

istnieje możliwość, że gdzieś na cylindrze i bloku głowicy  jest jakieś małe pęknięcie

i tędy dostaje się płyn do komory spalania czy raczej jest to niemożliwe? 

1/Głównym powodem padania UPG jest niska ilość płynu chłodzącego w układzie, co doprowadza do ;

      -  przegrzania silnika w efekcie czego pada UPG,

             -   a w następnej kolejności pęknięcia tulei cylindrycznej, niezależnie czy auto jeździło z LPG czy z Pb,

            -   zaczyna się bardzo niewinnie tak jak u Ciebie ; 100 ml jakieś, raz na 2/3 miesiące może, 

2/ Zalecam konieczność odczytu  w sterowniku -   odczytać clipem ;

         -  czy nie nastąpiło zbytnie przekroczenie wysokiej temperatury płynu chłodzącego,

3/ Możliwe przyczyny to ;
      a/ niechlujny montaż instalacji LPG;

             - trójniki przy reduktorze, zwłaszcza plastikowe, kurczą się i płyn zaczyna wyciekać po pewnym czasie ,

      b/ zardzewiała, nieszczelna chłodnica cieczy ;

             -  wszystko co wyleci momentalnie wyparuje i nawet nie zostanie śladu;

                     -  dopiero po sprawdzeniu chłodnicy pod ciśnieniem ukaże się nieszczelność,

      c/  chłodzone cieczą są ; 

             -  turbina ,

             -  chłodnica oleju,

4/ Istnieje konieczność montażu czujnika poziomu płynu  w zbiorniku wyrównawczym.

 

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obserwacji różnych silników benzynowych z turbiną wszystkie mają roczne ubytki płynu od 0,5 do litra na rok. W turbodieslach naturalne ubytki są znacznie mniejsze. Wystarczy kontrolować poziom płynu. Wszystko pozostałe napisał @Andrzej-2010

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!