Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kodowanie wtryskiwaczy


omega

Rekomendowane odpowiedzi

Kumple, wymieniłem dziś te wtryski i... lipa jest okrutna. Zły jestem, bo 3 000zł poszło już i nie mam pewności, co będzie dalej. Silnik po zejściu z obrotów zafaluje, w ogóle jakoś potrafi szarpnąć przy ruszaniu, bo źle sie wkręca i jakoś inaczej je słychać. Nie no, ewidentna du.a. Albo mi sprzedali lipę, albo (a raczej na pewno) źle je zakodowaliśmy. Albo coś o czym jeszcze nie wiem. Po wymianie okazało się, że nie bardzo jest czym je zakodować. Po sąsiedzku warsztat dysponował nowym testerem i się udało. Kazałem im kodować to tak, że na urządzeniu komunikat: „KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 1” to wpisałem kod z wtryskiwacza najbliższego koła zamachowego itd. Przeczytałem poniższy tekst i jeżeli nie ma w nim błędu to trzeba kodować dokładnie odwrotnie. Jutro po 10 jestem umówiony na ponowne przekodowanie. Jak wciąż będzie źle, to jadę do RenoMax Brak, lub złe kodowanie może takie hocki-klocki aż powodować??

Należy zwrócić uwagę na fakt, że silniki Renault są charakterystyczne ze względu na przypisanie cylindrom innych numerów niż u innych producentów samochodów: cylinder numer 1 znajduje się po stronie koła zamachowego, podczas gdy dla europejskich testerów diagnostycznych EODB oraz w międzynarodowym systemie oznaczeń cylinder numer 1 to cylinder przedni lub skrajny cylinder z prawej strony patrząc w kierunku zgodnym z kierunkiem jazdy. Kolejność zapłonu w cylindrach w silnikach Renault nie będzie 1342, ale 4213, przy stronie dystrybucji jako punkcie odniesienia.

W przypadku silników Renault przy wymianie jednego lub więcej wtryskiwaczy należy zwrócić zatem szczególną uwagę na kolejność cylindrów podczas kodowania IMA wtryskiwaczy; wpis „KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 1” w narzędziu diagnostycznym będzie odpowiadał kodowaniu wtryskiwacza w cylindrze nr 4. W przypadku błędu podczas zapisywania kodu C 2 I przy pomocy narzędzia diagnostycznego, jednostka sterującą silnikiem wymusi zwiększone obroty na biegu jałowym rzędu 1300 obr./min.

Czy też uwzględnić kolejność zapłonu czyli tak:

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 1” - Pierwszy od rozrządu

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 2” - Trzeci od rozrządu

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 3” - Pierwszy od koła zamachowego

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 4” - Drugi od rozrządu

 


Znowu na chłopski rozum, tester diagnostyczny pisze CYLINDER nie ZAPŁON, więc po cholerę patrzeć na kolejność zapłonu??? Najpierw zamienię tę kolejność, bo teraz jak zrobiłem na 100% źle. UFF ja cię nie mogę...

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Clio 1,5 jest procedura przyuczenia wtryskiwaczy, najpierw wpisujesz kody, a później jedziesz na 5 biegu w jakimś zakresie prędkości (nie pamiętam, ale np 50-92km/h) i tak przez kilka km. Jeżeli spełnisz te warunki to kody zostaną zapamiętane.

Jeżeli podczas próby nadal wyskakuje błąd, to oprócz wtryskiwaczy może być walnięta pompa wysokiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W reno cylinder numer 1 w silniku 1,5 dci to pierwszy cylinder od koła zamachowego. Reno nie bierze pod uwagę kolejności zapłonu. A swoją drogą co Cię podkusiło na tak szybką wymianę wtryskiwaczy, mogłeś to wszystko przeczekać :D jakiś miesiąc, dwa. Ja tą samą usterkę wziąłem na przeczekanie :smug: i prawie dwa lata spokój.  W starych 1,5 dci na systemie delphi mało kto wpisywał numery wtryskiwaczy i wszystko się jakoś układało. W siemensie jest chyba pod tym względem bardziej rygorystycznie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nie wiem, co za diabeł mnie podkusił... Aniewa, to tak teraz zakodowałem:

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 1” - Pierwszy od koła zamachowego

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 2” - Drugi od koła zamachowego

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 3” - Trzeci od koła zamachowego

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 4” - Czwarty od koła zamachowego

i jest źle

 

A co Ty na to?

Należy zwrócić uwagę na fakt, że silniki Renault są charakterystyczne ze względu na przypisanie cylindrom innych numerów niż u innych producentów samochodów: cylinder numer 1 znajduje się po stronie koła zamachowego, podczas gdy dla europejskich testerów diagnostycznych EODB oraz w międzynarodowym systemie oznaczeń cylinder numer 1 to cylinder przedni lub skrajny cylinder z prawej strony patrząc w kierunku zgodnym z kierunkiem jazdy. Kolejność zapłonu w cylindrach w silnikach Renault nie będzie 1342, ale 4213, przy stronie dystrybucji jako punkcie odniesienia.

W przypadku silników Renault przy wymianie jednego lub więcej wtryskiwaczy należy zwrócić zatem szczególną uwagę na kolejność cylindrów podczas kodowania IMA wtryskiwaczy; wpis „KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 1” w narzędziu diagnostycznym będzie odpowiadał kodowaniu wtryskiwacza w cylindrze nr 4. W przypadku błędu podczas zapisywania kodu C 2 I przy pomocy narzędzia diagnostycznego, jednostka sterującą silnikiem wymusi zwiększone obroty na biegu jałowym rzędu 1300 obr./min.

 

Tu wyraźnie napisali (nie wiadomo tylko ile prawdy)

wpis „KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 1” w narzędziu diagnostycznym będzie odpowiadał kodowaniu wtryskiwacza w cylindrze nr 4

A CYLINDER NUMER 4 TO PIERWSZY OD ROZRZĄDU

Ty to jakoś inaczej interpretujesz?

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było wprowadzić kody Clipem lub maxiecu. Wówczas jest 100 % pewności, że kody wtryskiwaczy są przypisywane odpowiedniemu cylindrowi. Szkoda, że nie odczytałeś kodów zapisanych w komputerze przed wyjęciem wtryskiwaczy, miałbyś porównanie który kod zapisany jako cylinder numer 1 jest faktycznie umieszczony na wtryskiwaczu.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh Aniewa, przecież już trochę mnie znasz, oczywiście że o tym pomyślałem, tylko jak się okazało, to koledzy nie mieli czasu sprawdzić, bo robota inna, a to później się będziemy martwić. No i teraz się martwię, ale tylko ja :) Dokładnie o tym pomyślałem, jeszcze mówię Grzesiek, sprawdźmy te kody. Oczywiście i tak by z tego nic nie wyszło, bo ich stary Gutmann nie miał opcji kodowania wtrysków po 2008 a tylko wcześniej, a ten drugi nowszy komputer, takiej opcji nie miał w ogóle. Po 10 jutro będę u tych co mają ten z możliwością kodowania to zakodujemy je teraz tak:

 

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 1” - Pierwszy od rozrządu

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 2” - Drugi od rozrządu

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 3” - Trzeci od rozrządu

„KODOWANIE WTRYSKIWACZA CYLINDRA NR 4” - Czwarty od rozrządu

Taki układ podpowiada także gość, co mi te wtryskiwacze sprzedał: https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-e-a2c59513484-9644298959# i faktycznie chyba jest on najbliższy prawdy. Solidnie te nowe wtryski wyglądają, bo im się dokładnie przyjrzeliśmy, oryginalne były te same. TO MUSI DZIALAC.

Jak to nie pomoże to podjadę do Marek do RenoMax, bo też się umówiłem po 13, także jutro dzień warsztatowy.

ps. Aniewa, masz jakieś wiedzę na temat tego interfejsu? https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-delphi-ds150e-pl-bt-kabel-9609312325

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, omega napisał:

masz jakieś wiedzę na temat tego interfejsu?

Konkretnie co chcesz wiedzieć? To jest ryżowy klon Delphi. Ostatnia baza danych dostępna podajże do 2015 roku. Lepiej się sprawuje WOW:

https://allegro.pl/oferta/interfejs-vci-z-bluetooth-do-wow-wurth-nec-j-pl-9186796037 - odpalisz na nim również program Delphi jak również WOW WURTH 5.00.12 PL z nowszą bazą danych i wiele innych na bazach Delphi.

Kodowanie powinno pójść bez problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sylwek, a jakaś aplikacja do tegoż? Trzeba zakupić? Czy ta płyta CD która jest w zestawie będzie wystarczająco OK?

VICTORY!!! meganka bryka jak by z salonu wyjechała. Wystarczyło odwrotnie te wtryski zakodować, więc tak, przy kodowaniu 1.5dCi pierwszy liczymy OD STRONY ROZRZĄDU!!! Od razu jak wprowadził poprawnie kody silnik inaczej zaczął chodzić, wtryski już nie grzechoczą, w ogóle jest jak Pan Bóg przykazał. Pozostałe wizyty w RenoMax i ASO odwołałem. UFF :)

Jak i czy będzie to się miało do pojawiającego się błędu obwodu wtryskiwaczy to już inna bajka. Okaże się. Oczywiście nie omieszkam dać znać. Dziękuję jeszcze raz za pomoc z Waszej strony.

Edytowane przez omega
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej @omega :D Twoje problemy z kodowaniem wtryskiwaczy skłoniły mnie do sprawdzenia jak to jest u mnie z tą kolejnością. Dzisiaj zdjąłem osłonę i odczytałem kody z wtryskiwaczy. Jest identycznie jak odczytał to interfejs maxiecu. Wtryskiwacz numer jeden ma ten sam kod co pierwszy wtryskiwacz od koła zamachowego. Wydaje mi się, że kolejność odczytywania zależy od zastosowanego interfejsu.

Na zdjęciu pierwszy wtryskiwacz od strony rozrządu z tym samym numerem odczytanym przez maxiecu jako wtryskiwacz numer 4.

11.thumb.jpg.c2423c46656d86fd3471ac1a1434257a.jpg    Przechwytywanie.thumb.JPG.f0e411828c0da2a5742fba6f2a3f2f44.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to za chwilę znowu nastąpi załamanie. Już trochę pojeździłem to jednak stwierdzam, że nie jest to idealnie. Przy obrotach ok 1300 jak tak utrzymuję nogę na pedale gazu, ta praca silnika nie jest super równa. Na dodatek gdzieś przy przyśpieszaniu, słychać grzechotanie w pewnym zakresie obrotów, którego aż tak nie było słychać. Ktoś nie wprawiony w ogóle tego nie wyłapie, ale jak jeździsz tym samym, to tę różnicę wyłapiesz. Tu jeszcze na wsi z mechanikiem wczoraj po drodze na szybko sprawdziłem te wtryski, czy gdzieś się nie pomyliliśmy. On też ma takie mocno profesjonalne sprzęty i mam je przypisane prawidłowo. Zależy oczywiście jak to prawidłowo będziemy teraz rozumieć. No nie pomyliliśmy się. Najlepiej byłoby to tym samy sprzętem ogarnąć. Aniewa, Ty daleko od Warszawy? Można bym do Ciebie podjechał sprawdzić? Oczywiście nie za darmo :) Rozumiem, że u Ciebie te wtryski fabryczne są? To co mówisz o interfejsie jest także mocno logiczne, jak sobie potraktował informatyk, tak sobie zakodował "pierwszy". Na takim ustawieniu jak Ty masz, u mnie było naprawdę mocno źle. Coś czuję, że jednak w poniedziałek do tego RenoMaxa podjadę. Masz jakiś link do tego interfejsu na Allegro? Dokładnie Tego Twojego? aaa i bardzo dzięki Ci za taką chęć sprawdzenia tegoż. A może ta procedura kodowania powinna być inna??? Po odłączeniu wtrysków liczy się pierwsze zakodowanie bo tak, jednostka wyświetla prawidłowy kod, ale czy do pamięci sterownika zaczytał wszystko co powinien... Wiesz o co mi kaman? A może masz na 1 i 4 wtryskiwaczu ten sam kod? :)

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski mam fabryczne i każdy ma inny kod więc o pomyłce raczej nie ma mowy.

55 minut temu, omega napisał:

Masz jakiś link do tego interfejsu na Allegro?

Ten interfejs kupiłem kilka lat temu bezpośrednio od producenta.  Obecnie link do nich: https://maxiecu.com/pl/produkty/.Mieszkam stosunkowo daleko od Warszawy więc raczej sprawdzenie odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ten co poleciłeś? https://allegro.pl/oferta/maxiecu-dla-renault-polski-system-serwisowy-9650401929 ?, bo Sylwek z forum polecił mi ten: https://allegro.pl/oferta/interfejs-vci-z-bluetooth-do-wow-wurth-nec-j-pl-9186796037 połowę tańszy. Ten tańszy bym nawet wziął, ale tu znowu będzie problem z interfejsem, który dla niego to pierwszy. Dobra, jak się nic mądrego w poniedziałek w tym RenoMax nie dowiem to kupię maxiecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega - w piątek wysłałem Tobie na priw.

Co do diagnostyki Twojej Megane - zadaj pytanie w odpowiednim dziele. Wielu forumowiczów ma clipa czy Maxiecu. Sam kiedyś miałem, kupiliśmy w zakupie grupowym na forum, ale przeszedłem na coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać Maxiecu jest też na allegro. Naprawdę warty polecenia tylko ta cena :mad:. Dla tylko jednego programowania chyba nie warto. Drugiego interfejsu nie znam. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko to już się jakaś apokalipsa zaczyna robić. Przy teoretycznie dobrze zakodowanych chodzi źle, odwrotnie w sumie całkiem dobrze, ale nie idealnie... Sylwek, a Ty daleko od Warszawy? Można by u Ciebie się "pobawić"? OK różnice w interfejsach być mogą i nie wiadomo czy pierwszy w urządzeniu X będzie tym samym co pierwszy w urządzeniu Y A czy takowe kodowanie może być dla kolejności zapłonu? ps. jeszcze co do ceny, to wcale nie wychodzi tak drogo. Za pierwsze zakodowanie zapłaciłem 100zł, za drugie "na odwrót" drugą stówę, tu u mnie na wiosce koledze za sprawdzenie 50zł W poniedziałek na CLIP kolejne 100zł pójdzie.

Edytowane przez omega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!