Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 tce nagły wyciek płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Dzisiaj stojąc w korku nagle zaczęło mi się dymić z pod maski, jakoś udało mi się od razu zjechać do zatoczki i po otwarciu maski widok jak na załączonym filmie.

Wszystko zalane po prawej stronie silnika patrząc od przodu auta i sikało z obu stron tego czarnego plastiku. czy był jeszcze gdzieś wyciek to nie wiem, nie wadziłem, ale ciągnąca się za mną plama na ulicy wg mnie wskazywała  na "duży wyrzut płynu" .

Podpowiedzcie proszę jaka może być przyczyna, gdzie szukać.

 

Megane III 1,4tce 2012 r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, szwagier24a napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Nie bardzo wiem o co chodzi, rozjaśnij.

 

Natomiast dzisiaj jak zajrzałem to zauważyłem że jest wywalony przewód z króćca termostatu jak mniemam (zdjęcie)

Czy to możliwe że jak się przytkał termostat to ciśnienie wywaliło węża z termostatu? Zawsze myślałem że zbiorniczek wyrównawczy pełni niejako rolę zaworu bezpieczeństwa i jak ciśnienie pójdzie za bardzo w górę to tamtendy jest upuszczane.

I jak wywaliło węża i praktycznie prawie cały płyn wyciekł oraz spadło ciśnienie od węża w górę do tego plastiku z filmu to dlaczego tam dalej sikało wysokim ciśnieniem. 

I co to za plastik i jaką rolę pełni?

 

1603990951673.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze widzę to opaska zaciskowa nie była wcale zaciśnięta na króćcu obudowy termostatu. prawdopodobnie wąż powoli się zsuwał pod wpływem ciśnienia i w końcu stało się, co się stało. Długo jeździsz tym autem? Nie było coś robione ostatnio w okolicy termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem pierwsze wrażenie że opaska nie była zaciśnięta na wężu, ale całe lato przejeżdżone i było wszystko ok, no i teoretycznie jak by opaska nie była założona to wąż już dawno powinien się zsunąć chyba, a auto mam ponad pół roku.

Jeśli to tylko termostat to lub nie zaciśnieta opaska to żadna tragedia, bardziej niepokoi mnie te sikanie na filmie - nie mam pojęcia co to i jak do tego podejść, czy mogło się rozszczelnić i też do zrobienia czy po prostu  pod wpływem ciśnienia "tylko" siknęło i po złożeniu wszystkiego będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrzeć lub wydmuchać kompresorem, założyć wąż i opaskę na miejsce - jeśli jej nie przesuwałeś to nie była na miejscu co widać na foto ,odpowietrzyć i obserwować.Można sprawdzić

po jeździe czy węże nie twardnieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio, właściciele aut z tym silnikiem piszą o problemach z uszczelką pod głowicą. Mogła być opcja taka, że kompresja poszła do płynu i uwolniła się w najsłabszym miejscu.

Tu ewidentnie ktoś coś robił z tym wężem, że opaskę nie zacisnął na tym króćcu. Zapytaj poprzednika o wadę ukrytą czyli wymianę uszczelki pod głowicą czy wymianę termostatu i mechanik ewidentnie popełnił błąd.

A może wynegocjowałeśzbyt niską cenę i zostawił Tobie taką niespodziankę:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano ogarąłem temat i wszystko hula, mam nadzieję że to była tylko lub aż źle założona opaska na wężu.

Termostat ładnie trzyma temperaturę, wentylator się włącza, nic nie sika z tego plastiku jak na filmie i do pełni spokoju brakuje tylko testu w ulicznych korkach przy   upale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!