Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak zlać płyn chłodniczy przy wymianie termostatu?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Proszę o porady pomocne przy wymianie termostatu w silniku K4M 1.6 110 KM. Mam problem żeby się dostać do chłodnicy od spodu i zlać płyn - odkręciłem śruby ale nie wiem jak wyjąć osłonę chłodnicy z zatrzasków - trzeba po prostu wyciągnąć ze zderzaka czy coś podważyć? Próbowałem się dostać przez lewe nadkole ale urwałem 2 spinki i sobie darowałem (zresztą wydawało mi się, że tam jest za ciasno żeby się dostać do kranika z tej strony - może powinienem zdemontować zderzak?). Postanowiłem dostać się do kranika odchylając osłonę z dołu ale niestety po odkręceniu kranika nie leciał płyn (nawet po zdjęciu korka ze zbiorniczka wyrównawczego). Drucikiem starałem się oczyścić króciec ale to nic nie dało, płyn nie leciał. Zaworek obracał się o 90 stopni i nie chciał iść dalej - obrót o 90 stopni wystarczy do pełnego otwarcia? Czy spotkaliście się z takim przypadkiem? Zostaje tylko zsunięcie węża z chłodnicy? Jeśli tak to jak się do tego zabrać? Osłonę górną demontować aby mieć dobry dostęp do węża? Czy trzeba cały zderzak?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wcześniejszych autach nigdy nie ściągałem węża z chłodnicy na dole. Zawsze łapałem z węża przy termostacie. Dziś prawdopodobnie będę wymieniał w swoim dci i myślę ze założę wężyk na odpowietrznik i wtedy większość płynu powinna zlecieć do bańki. A potem rozcięta butelka i łapać resztę. Jak pamiętam rozwiązanie z 1.8 PB z laguny to rozwiązanie jest podobne

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górny wężyk od zbiornika wyrównawczego jest długi i ma mały przekrój. Ja toczyłem powietrze do układu a z zdemontowanego zlewałem do pojemnika. W ten sposób spuściłem około 5 litrów, które wystarczyły do demontażu termostatu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję wszystkim za odpowiedzi. Myślałem, że jest jakis czysty sposób zlania płynu bez zalewania komory silnika (np. kranikiem tylko przez osłonę jest trudno tam się dostać) ale chyba wykorzystam wasze rady bo jest coraz zimniej a bym nie chciał demontować zderzaka. O jakiej średnicy wewnętrznej musi być wężyk żeby udało się go nałożyć na odpowietrznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i to praktycznie w 100 %, pozostanie jedynie mała część w nagrzewnicy kabiny.  Trudność w dostaniu się do tego kurka bo ja ściągałem zderzak. Pewnie teraz dostałbym się tam innym sposobem ale zdjęcie zderzaka to tylko kilka-kilkanaście minut dodatkowej pracy.

Normalnie to zdejmuje się grubą rurę prowadzącą od silnika do chłodnicy i spuszcza płyn do jakiegoś większego zbiornika. Zejdzie max 5 l płynu. Po tej operacji kurkiem od chłodnicy dodatkowo zejdzie nie więcej niż 1 l płynu. W sumie można to pominąć ale dla chcącego warto poświęcić trochę czasu i opróżnić  dolną część chłodnicy.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ale u mnie ten kranik nie działa - po przekręceniu nie leci płyn. Fajna grafika - skąd masz taki obrazek?

Dnia 11.12.2020 o 22:38, aniewa napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

A jakim sposobem byś się dostał do tego kranika?

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim nalejesz płynu odkręć korek odpowietrzający przy termostacie (9 na rysunku) załóż na niego rurkę igielitową 8 mm  tak by wystawała ze 30 cm ponad zbiornik cieczy, zalej układ płynem, uruchom silnik, powietrze wyjdzie rurką. dodatkowo możesz odpowietrzyć jeszcze koreczkiem w układzie nagrzewania kabiny ( numer 9 na rysunku). Zanim uruchomisz silnik pościskaj kilkanaście razy rurę między blokiem a chłodnicą. Płynu nie wejdzie więcej niż 5 L. Nawiasem dodam - numer 10 to korek spustu z chłodnicy.

image.thumb.png.63fcf4d49a9c654d3f83ba20bf006170.png

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Bardzo przydatne informacje. Wczoraj zmieniałem termostat i po zalaniu płynu myślałem, że jak zagrzeje silnik aż się termostat otworzy i doleje płynu to wystarczy. Ale dalej coś dziwne temperatury mam (do 100 stopni dochodziło, teraz już mniej - jakie temperatury powinny być przy poprawnie działającym termostacie?) więc zrobię jak piszesz. Korek spustu chłodnicy już wiem gdzie jest ale trudny do niego dostęp no i u mnie nie działał. Ja zlałem płyn poprzez zdemontowanie węża idącego z chłodnicy do silnika - dużo go nie zeszło bo węże stosunkowo wysoko mają wejście do chłodnicy i przez to trochę "pobrudziłem" obudowę skrzyni i okolice przy demontażu termostatu. Następnym razem to będę chyba demontować zderzak.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim w tym wątku za pomoc.

 

Wiecie może jakie powinny być temperatury przy sprawnym termostacie? U mnie po wymianie na nowy, odpowietrzeniu i po uruchomieniu przy zimnym silniku dochodzi do 105 stopni Celsjusza po czym spada do ok. 79 stopni Celsjusza i dalej rośnie. Potem temperatury wahają się w zakresie od 79-81 do 93-95 stopni Celsjusza. Czy to normalne i tak powinno być? Znalazłem informację, że w tym silniku początek otwarcia termostatu to 89 stopni Celsjusza a pełne otwarcie to 99 +/-2 stopni Celsjusza.

Edytowane przez jaycob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Pozwolę sobie odkopać wątek, bo właśnie wymieniłem termostat  i płyn w mojej Megane III 1.5 dci k9k. Jeśli chodzi o dostęp do zaworka spustowego to jest rzeczywiście sporo z tym roboty dopóki nie pozbędziesz się nitów z osłony znajdującej się pod zderzakiem. W moim modelu było po jednym przy kołach i dwa w centralnej części. Usunąłem je, a w ich miejsce dałem wkręty (wcześniej upewniłem się, że nie wkręcę się w żadną rurę, albo wiązkę po drugiej stronie). Dalej odkręcasz 6 śrób i wypychasz po kolei zatrzaski osłony ze zderzaka i tutaj uwaga, część z nich haczy się w przeciwnym kierunku do pozostałych co sprawia wrażenie "jakby coś w środku trzymało" . Następnie odciągasz osłonę lekko w dół i w kierunku tyłu samochodu. Całość da się zrobić na lewarku i stabilnych podkładkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!