Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna sprawa po 100 kkm przebiegu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój wujo kupił sobie 3 lata temu megane IV z silnikiem 1.5 dci 110 km 

Po przebiegu 100 kkm słyszał jakieś "pukanie " po wciśnięciu sprzęgła okazało się że dwumas się rozleciał filmik w załączeniu 

Ktoś miał taką historie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dobiegam 400k km i sprzęgło nie ruszane, fakt, że jeszcze z 50-100k km i pójdzie do wymiany, bo już pierwsze oznaki zaczyna dawać. To są dobre sprzęgła markowej firmy LUK Pytanie, czy tu nie było przekładki silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.12.2020 o 18:53, omega napisał:

A Ty po co mnie przedrzeźniasz :?:

To jest luz na sprzęgle pierwszej, sprężystej masy.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Dnia 11.12.2020 o 18:32, makintosz napisał:

Ale że po 100 kkm ? Niezła jakość 

Lub "niezłego" masz wuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W focusie mk3 2.0 tdci 2015r po programie na 190 koni koło rozleciało mi się po 47 tys. Wszystko zależy od obciążeń i sposobu jazdy. W megane która miałem (1.2 tce - auto żony) przy 45 tys sprzęgło było według mnie do wymiany. Styl jazdy małżonki ;) to spowodował - ruszanie z 2 No bo auto jeszcze się trochę toczy, 50 km/H i 5teczka ;)

 

teraz ma automat i nie ma problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, omega napisał:

Ja dobiegam 400k km i sprzęgło nie ruszane,

To tylko świadczy że kolega umie jeździć nie nadwyrężając układu napędowego, słyszałem o napaleńcach u których dwumsa wytrzymała 20 tysi, co nie znaczy że wujo ostro jeździł bo równie dobrze mogły być zbyt niskie obroty silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze, ja niestety (może stety) nigdy nie wymieniałem dwumasy ani takiej wymiany nie widziałem. Nie za bardzo zrozumiałem co napisałeś. Najchętniej ten przypadek zobaczyłbym na własne oczy, bo jest dla mnie mega dziwny. Ja jestem osobą, która chyba potrafi jak to się mówi logicznie myśleć i jak czegoś nie wiem, to sobie wyobrażam jak ja bym to zrobił. Nijak sobie nie mogę wyobrazić, jak dokręcony mocno docisk może tak "chodzić" Koło dwumasowe, które właśnie pracuje na skręcanie załóżmy, że może się tak ekstremalnie rozwalić, bo tam jest miejsce na "skręcanie" go momentem obrotowym. Docisk jest przykręcony "na chama" do zewnętrznej części płyty dociskowej koła zamachowego. Gdzie tam może być miejsce na jakikolwiek luz?? Nie wiem, mimo nicku omega to alfą-omegą nie jestem i mogę błądzić, tylko nie zrozumiałem tego Twojego zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o styl jazdy to wujek robi w 80 % trasy Wrocław Warszawa. Silnik nie jest z przekładki , ogólnie wujek mieszkał w Anglii kilka lat i tam kupił nowe z salonu megane, dogadał się z firmą specjalizująca się przekładkami kierownicy i mu to ogarnęli. Pełna dokumentacja techniczna, zdjęciowa, plus dożywotnia gwarancja na zakres prac.  Jest 3 lata po przekladce i nic się nie dzieje ( standardowe bolączki megane)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego omega koło dwumasowe składa się z części 1 przykręconej do wału i drugiej ruchomej od strony skrzyni,która w dobrym stanie ma poniżej centymetra luzu obrotowego a później sprężyny amortyzują ruch obrotowy ,docisk jest przykręcany właśnie do tej 2 ,a uklepane/pęknięte sprężyny zwiększają luz i nie mają możliwości zamortyzować ruchu obrotowego.W t4 mam jeszcze orginalną dwmasę 98r. ,ale mam zamiar zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!