Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna sprawa po 100 kkm przebiegu


Rekomendowane odpowiedzi

No tak, Krzychu, dokładnie tak jest, że cała "magia" tłumienia drgań siedzi TYLKO w kole dwumasowym. To może ja już nie dowidzę, bo wg. mnie, to tylko docisk "pajacuje" po właśnie tej drugiej części koła zamachowego a nie samo koło, pierwsza jego część w stosunku do drugiej. Te rozważania zresztą zaczynają zwyczajnie tracić sens, bo jak się okazuje, to jest tzw. przekładka kierownicy. Nie wiem, tak na moją wyobraźnie skrzyni do tegoż wyciągać nie trzeba, ale to już poza naszymi możliwościami diagnozy co i kto tam robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek, to nawet nie tyle chodzi o komfort jazdy (choć też) co głownie na zmniejszenie obciążenia momentem skręcającym elementów silnika np. wału korbowego. Takie "uderzenie" momentem, mogło by nawet w jakiś skrajnych przypadkach doprowadzić do jego ukręcenia. ps. to też nie jakiś super wyczyn, mam bardzo podobnie, bo na przednich klockach jeżdżę ok 100k km a tarcze zmieniam co druga ich wymianę czyli bardzo podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ,o ukręceniu wałka ,ale o padnieciu skrzyni po wymianie na stałe kolo tak, a diagnozy takiej skrzyni się nie robi bo wkłada się drugą uzywaną za powiedzmy pićset.Miałem też i30 110 km i jakoś nie przeszkadzał mi brak dwumasy, ale mam wrażenie że auto ze sprawnym kołem rusza płynniej z małych obrotów.

Przed chwilą, omega napisał:

docisk "pajacuje" po właśnie tej drugiej części koła zamachowego

pajacuje razem z drugą częścią koła zamachowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na oko to 10 waży całe kompletne sprzęglo, mogę zważyć, nie ma problemu żeby taki ruch jak na filmie wykonać trzymając palcami,żeby ugiąć trochę sprężyne to już trzeba się zaprzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, omega napisał:

Nijak sobie nie mogę wyobrazić, jak dokręcony mocno docisk może tak "chodzić"

Tarcza sprzęgłowa pracująca z kołem dwumasowym nie posiada sprężyn tłumiących zasprzęglenie. Tą funkcję przejmuje "druga masa koła". Do niej jest przykręcony docisk ze sprężyną centralną do zasprzęglania. Między kołem zamachowym, a kołem ciernym z tarczą sprzęgła są sprężyny tłumiące drgania skrętne.

Na filmie widzimy w jak szerokim kącie skrętnym ona kiedyś pracowała. Ma popękane sprężyny. Tak szeroki zakres skutecznie chroni uszkodzenia związane z przeciążeniami skrzyni biegów.

W turbodieslach ten zakres kątowy, jak i same koła są większe, ale przenoszą  większe momenty obrotowe.

Koła dwumasowe są dopasowane do ciężaru samochodu. Ciągnięcie przyczepy szybko je wykańcza. Być może @makintoszzapomniał o tym napisać.

Ponadto nie lubi gwałtownego wciskania sprzęgła tusz po zasprzęgleniu, kiedy jeszcze sprężyny są mocno napięte. Podjazdy w korkach trzeba robić delikatnie.

 

4 godziny temu, Pitrek napisał:

Ja mam i30 90KM 240Nm bez dwumasy i nie wpływa to wcale na komfort jazdy.

Kolega ma taki sam, tylko z dobrą witaminką i pękła sprężyna w tarczy sprzęgła. Nie hałasuje, ale już szarpie a przebieg poniżej setki.

Na komfort jazdy nie wpływa, ale na samo ruszanie z jedynki już tak. Przy zasprzęglaniu nie ma drgań na karoserii, chociaż podzielam zdanie, że dla 1,33 w benzynie założyłbym zwykłe klasyczne koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2020 o 12:58, Pitrek napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Nie zamierza go sprzedawać. Będzie zmieniać tarczę na mocniejszą. Dobrych Hundai się nie sprzedaje, podobnie jak Toyot.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Dnia 13.12.2020 o 13:02, jabrze napisał:

A tu po co w całości cytujesz sam siebie, co linijkę wyżej napisałeś :?:  Nie zamierza go sprzedawać. Będzie zmieniać tarczę na mocniejszą. Dobrych Hundai się nie sprzedaje, podobnie jak Toyot.

Który samochód mieści się w 5 litrach na trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!