Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z grzaniem świec żarowych - sterowanie przekaźnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, sleczkal napisał:

 

 

Co do zaworu EGR to robiłem pierwszą przymiarke w -2st.C ale napotkałem problem tzn.szeroki kanał (rure) chyba z nagrzewnicy która zasłania zawór. Śrubę za nim odkręciłem, lecz nie chciałem jej na siłę wyrywać bo trzymała gdzieś z lewej strony schodząc za silnik w dół. Poddałem się bo temperatura niesprzyjała...... a szkoda połamać ;(

Nikt nie robił na pewno,  bo od nowości nim jeżdżę - w tym tygodniu to zrobię lecz wymienię zarazem ten przekaźnik....

 

Numerki PR do sprawdzenia działania EGR to numery z CLIP. - Reszta w wiadomości prywatnej na temat połączenia się:)

Ta rura o której wspominasz to zassanie powietrza. Z góry jest złapana jedną śruba i do turbo przykręcona dwoma śrubami na klucz 10. Aby się do niej dostać najwygodniej odkręcić prawe koło. Ale jak jesteś uparty to wystarczy skręcić maks w lewo i tez idzie się do nich dostać. Tyle że trzeba położyć się na ziemi. Jak już zdejmiesz rurę to EGR się trzyma na 3 śrubach na klucz 8.

 

Wracając do sprawdzania 3 krotne grzanie bardzo mi pasuje na nieprawidłowe świece. Ja bym zaczynał od wykręcenia świecy po tym co u siebie walczyłem.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Coś jeszcze jest nie tak. Moja ostatnio dużo lepiej zapalila przy -18:). 

Do sprawdzenia jak juz wiesz świece metodę moja znasz:). I może to głupie ale u mnie poprawiło się odpalanie jak odkręciłem króciec pompy wtryskowej tu jak wchodzi wąż z filtra. Było lekko dokręcone i pewnie pociągalo powietrze na starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są przewody wysokiego napięcia jak w benzynie. Jeśli wtyczki są pośniedziałe to wilgotność już nie ma większego znaczenia bo już jest źle :)

Nie wymieniaj świec w ciemno. Sprawdź jakie masz wkręcone i jak grzeje. Najłatwiej będzie wykręcić pewnie z 1 cylindra od skrzyni biegów. Jak pamiętam jest tam najwięcej miejsca.

Jak będziesz ją wkręcał powrotem to pamiętaj że świecę się dokręca momentem od 10 do 15nm. Jak nie masz klucza dynamometrycznego to tak delikatnie bym rzekł:)

Jak były niedawno wymieniane powinna się lekko odkręcić. Jak by coś szło nie tak to pod żadnym pozorem się z nią nie siłuj bo możesz ją urwać a wtedy się robi problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak to jest z tymi świecami? Mam beru 0100 266 023 (8200682592). Wg katalogu zgodne z Renault. Świece wykręciłem i zrobiłem test jak kolega halas2. Dwie święcą do ok. połowy na czerwono, kolejne dwie gorące, ale nie czerwone. Wstawić Beru 0100 266 032. Będą mocniej grzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.12.2020 o 09:33, halas2 napisał:

Zamówione świece miały symbol 266 023 a świece w silniku 266 032

Coś mi tu nie gra bo wcześniej pisałeś, że 023 nie grzały a 032 miałeś wcześniej w silniku i dobrze grzały. Teraz piszesz, że o32 mają słabiej grzać.:mad:. Właśnie wczoraj wieczorem takie zamówiłem. https://allegro.pl/oferta/beru-ge110-swieca-zarowa-1szt-9997318902. Mam nadzieję, że będą dobre.:-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm prawdopodobnie się już z rozpędu pomyliłem w symbolach. sprawdzę dziś wieczorem jakie leżą zdemontowane.

 

Znalazłem zdięcie w telefonie. Na górze stara świeca niestety symbol niewidoczny.
Na dole nowa która grzała słabo z symbolem 023. Co ciekawe ma też wybity symbol VW

 

Tak więc @aniewa dzięki za czujność a kolegę @credo1 przepraszam za błąd

IMG_20201128_114418.thumb.jpg.e7eebe76dd1b93caec8549dbe0d56bd6.jpg

Edytowane przez halas2
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halas2 znowu pomyłka. 032 złe, 023 dobre, tak powinno być. 

Reasumując 0100 266 023 beru będą odpowiednie. Czy jest jakaś sprawdzona alternatywa? Np. Bosch cenowo lepiej wychodzi. Użytkuje ktoś inne niż oryginały? Jestem ciekawy jak się sprawują inne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@credo1 według catcar.info to co piszesz jest prawdą. Nawet wspominają ze ma być czerwona obwódka.

Sprawdziłem dziś w garażu i załączam zdjęcie świec które u mnie robił się tylko letnie widać na nich kod 023. Stare świece miałem z kodem 032 i po wkręceniu takich żar jest można powiedzieć od razu i auto pali przy -18 a na 023 przy -3 miało problemy.

Być może trafiłem ja coś źle zapakowane albo na produkt zrobiony na nocnej zmianie:) nie wiem.

Oczywiście kup jakie chcesz:)

IMG_20210219_155306.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!