Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z grzaniem świec żarowych - sterowanie przekaźnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

A 0 100 266 023 to GE ile??

Jak widzisz katalog Renault prowadzi inaczej niż katalog beru. Ja kupując świece w kartoniku renault dla silnika 836 dostałem świece 023 i okazało się że słabo grzeją. A na aucie wkręcone 032.

Ty mówisz ze masz wkręcone 023 i dwie potrafią się nagrzać.

Nie patrzyłem w katalog Boscha ale świece boscha sprzedają jako zmiennik obydwóch typów
https://allegro.pl/oferta/0250403012-ge110-0100266032-0100266023-8200682592-6935935915

Gdzieś jest błąd w katalogach i prawda leży gdzieś po środku :)

Wiedząc że twoje dwie potrafią się nagrzać ciekawi mnie czy moje były fabrycznie uszkodzone czy rzeczywiście między nimi jest jakaś fizyczna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły zamówione Beru GE 110 o numerze  0 100 266 032 4,4 V. Sprawdziłem pod akumulatorem i nagrzewają się do jasnoczerwonej barwy w ciągu 3 sek. Starych jeszcze nie wykręcałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aniewa napisał:

Przyszły zamówione Beru GE 110 o numerze  0 100 266 032 4,4 V. Sprawdziłem pod akumulatorem i nagrzewają się do jasnoczerwonej barwy w ciągu 3 sek. Starych jeszcze nie wykręcałem.

Ostrożnie z tym sprawdzaniem pod aku. Wystarczy chwila patrzenia na ten żar i już go na tej świeczce więcej nie zobaczysz. Sprawdzaj tak jak napisał halas2. Fajka na świece i masa na kablu rozruchowym do aku. Świeca dostanie tyle napięcia ile jest dla niej bezpieczne. Dodatkowo masz sprawdzona instalację.

Ps. W przyszłym tygodniu montuje komplet Beru GE 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dziś zakupiłem 4szt świec ....032 Beru. Widzę że trudno je dostać, sklepy stacjonarne "nie widzą" ich na hurtowniach, jedynie sklepy internetowe i allegro je posiada na śląsku.

Noce są jeszcze mroźne i będę na pewno próby też robił - niech tylko przyjdą po weekendzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że @aniewawie co robi:) 

W instalacji samochodu te świece i tak dostają na początku 12v:)

Tak czy siak daj znać co przyjdzie i jak grzeje. Bo.mi zamawiajac z tego linku

https://allegro.pl/oferta/megane-scenic-iii-1-5-dci-swieca-zarowa-4-sztuki-7853650421?snapshot=MjAyMC0wOC0yMlQxMDo0NDo0Ny4yOTlaO2J1eWVyOzY2ZDQyYzAxNzMwZTgwNzczNTA1YzkxNmYxOTIzMDE5NmQ0MjIxZjFkNzVmMTkyMzM5MWU4YzYxYzc3ZmJjNWI%3D

Przyszły 023 a niby w opisie 023 032 są zamienne.

Chyba że faktycznie moje 023 przyjechały uszkodzone. Naprawdę jestem ciekaw rozwiązania tej zagadki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niby wiem co robię a jedna ze świec wypadła mi z rąk na terakotę i szlag ją trafił.:mrgreen:. Nie grzeje, rezystancja 1 kohm. 50 zł poszło. Starymi można było rzucać i nic się nie działo. Dzisiaj dodatkowo jeszcze jak na złość podłączony interfejs nie pokazuje błędu świec a silnik był uruchamiany w temperaturze minus 12. W poniedziałek wymieniam, myślę że max jedna będzie gorsza od pozostałych. Dla mnie to i tak rekord bo samochód prawie 10 lat a świece oryginalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem stare świece i w oryginale były założone Beru 0100 o numerach 266 023. Numery Renault 8200682592. Wszystkie w bardzo dobrym stanie jak na 9 lat, sprawne i grzeją identycznie jak nowe o numerze 266 032. Wychodzi na to, że z nowymi świecami to loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy jestem po kolejnej wymianie świec i faktycznie miałem założone 023. Teraz wkręciłem 032 - jutro próba z rana (ma byc poniżej 0st.)

Przy okazji zmierzyłem ciśnienie sprężania na zimnym silniku- na każdym cylindrze mam 23bar. Więc niektórym rozwialem juz wątpliwości że może niska kompresja. (Regularna wymiana oleju i filtrów co 10k zrobiła swoje;)). Jutro dam znać jak pali.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z samej chęci poszerzania wiedzy o co kaman z tymi świecami?? BERU GE 110 to są 0 100 266 032 (patrz załącznik)

Na marginesie, ja zmieniam olej od nowości co 30k km i myślę, że mam nie gorszy stopień sprężania od kolegi.

swiece.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak z ciekawości do porównania - ile masz przejechane i jaki stopien sprężania na zimnym silniku?

Każdy miłośnik motoryzacji wie że musi miec wplyw wymiany oleju na stopień sprężania. Olej z "syfem" działa jak ścierniwo, a dodatkowo praca tłoka powoduje, że mamy honownicę ;) dalej chyba nie muszę nic pisać.....

Kolega @halas2 pisał ze ma 17bar na zimnym silniku i też proszę o inf. jak wymiana oleju przebiega oraz jaki stan licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!