Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda z niskim stanem płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

No i trafiłem na debili.
Z głupia franc zajrzałem do elektryka samochodowego, bo przy wymianie akumulatora sprzedawca zasugerował, żeby sprawdzić ładowanie, bo 13,5V to coś mu mało się wydaje.

Elektryk zajrzał pod maskę, potwierdził że 13,5V to mało. Zostawiłem auto na sprawdzenie co się dzieje. Po "analizie" wyrok - altek do regeneracji.
Wymieniona elektronika (nie pamiętam jak się ta część nazywa) - 630zł koszt całości.

Przy odbieraniu auta elektryk nie otwierał maski. Miał w gniazdku zapalniczki jakiś miernik - pokazywał 14,2-14,4V.

Ok, myślę. Przy renomie renówek z elektryką dobrze, że ładnie to wygląda - mam spokój na kilka lat.

Ale następnego dnia widze jakaś plama pod autem... hm... no nic, zima, pewnie z auta skapało (auto w garażu podziemnym). Ale zajrzę. Wziąłem też miernik, najprostszy za 12,99 w markecie i pierwszy wqrw. 13,5V. Ale zaglądam na altek, nowa część sięświeci więc chociaż rzeczywiście wymienili.

Ale patrzę na zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego a tam, kap, kap z rurki.
Myślę... po cholerę Oni dolewali płynu, żeby aż się przelewało (było grubo ponad max).
Do apteki po strzykawkę, odciągnąłem nadmiar.
Następnego dnia po jeździe dalej kap, kap z krućca w zbiorniczku. "Kurde, co jest?" myślę. Cały silnik zawalony, wszystko pływa. Powycierałem, w zbiorniczku płyn między max a min.
Kolejny dzień - żona jeździła, ja musiałem też coś załatwić. Wracam i już słyszę że wiatrak na chłodnicy wyje.

Otwieram maskę, wszystko znowu w płynie chłodniczym.
I dopiero zauważyłem, zawinięty wąż w stronę reflektora, a z niego też leci płyn.
Wtedy skojarzyłem, że wąż musi być podpięty do krućca.

I teraz moje pytanko:
Czy jazda z niskim stanem płynu mogła mieć jakiś wpływ na silnik. Jak usłyszałem wycie wiatraka to szybko elm a tam, że temp. 105st. (wyżej nie wchodziła).
Niski stan to poniżej MIN ale jeszcze widać płyn w zbiorniczku.

 

Btw, zrobiłem zdjęcia w jakiś czas po "naprawie" altka i teraz widzę, że wąż był widoczny (ale tak to już jest, wszystko jest oczywiste jak wiadomo czego szukać).

kruciec.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stało silnikowi kolego. A na zbiorniczku faktycznie króciec od przelewu, widocznie zapomnieli założyć. Dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego i będzie ok. 

Zobacz czy po dolaniu chodzi nagrzewnica i czy układ się nie zapowietrzył. Skoro płyn był w naczynku to powinno być ok.

Edytowane przez jackowskipatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,5V to normalne ładowanie w tym modelu po nagrzaniu silnika i naładowaniu akumulatora. Coś czuję że niepotrzebnie wymieniałeś alternator. Czy wymiana akumulatora była bo sie zużył i był stary czy miałeś jakieś problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czuję, że niepotrzebnie. Mogłem zapytać wprost, ale gdzieś w postach znalazłem że powinno być >14 (ale dotyczyło Scenica).

Aku był już zużyty. Po trasie 100km następnego dnia nie odpalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, halas2 napisał:

X

To zależy gdzie jest mierzone i przy jakim obciążeniu urządzeń. Na zaciskach akumulatora jest znacznie wyższe. Najniższe jest dla nowego akumulatora, który ma małą rezystancję wewnętrzną.

Dotyczy to.zawykłych akumulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W.mojej M3 napięcie po odpaleniu jest 14.8v i spada do 13.5v im zimniej tym dłużej trzeba jechać żeby spadło. Zależy to też od kondycji akumulatora. W L2 jak miałem w benzynie to podobnie się to zachowywało tyle że było 14.4 i 13.8. moim zdaniem wymiana alternatora była zbędna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

A co to za bajeczki??? 

M IV  ma "inteligientny" moduł sterujący napięciem ładowania . 

W M4 nie jest zwykły akumulator.

Odpisałem  w temacie M3 Ph1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to że jest zwykły akumulator nie oznacza że nie masz inteligentnego systemu ładowania. Jeśli auto kupiłeś używane to handlarzyk mógł zamienić. Ja tak kupiłem i musiałem wymienić Aku na agm lub efb bo był zwykły.

A bez komputera nie sprawdzisz sprawności inteligentnego systemu ładowania

Edytowane przez jackowskipatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale inteligentne ładowanie jest nawet bez start stop i odzyskiwania energii. wtedy macie akumulatory agm. A przy zwykłym też występuje inteligentnie ładowanie bez tych systemów :) W mojej PH1 zachowuje się jak powyżej i mam zwykły akumulator bez start stop i bez odzyskiwania energii. W Lagunie 2 też się to podobnie zachowywało. a auto jeszcze starsze bo z 2002 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może dałem się zrobić z tym alternatorem, trudno. Pojeżdżę jeszcze z Torque i popodglądam wskazania.

Bardziej interesował mnie brak płynu. Po dolaniu ok 200ml (jeszcze jest poniżej min, ale nie chciałem przelać) z ~102st spadło do ~87. Aż się wierzyć nie chce, że taka różnica przy tak małej ilości dolanego płynu.

 

Czy układ chłodzenia się jakoś odpowietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam - i nie wierzę...
System sterowania napięciem ładowania ma już MII / ScII ( mam dwa Sceniki II , PhI i PhII i oba mają, słynny "trzeci kabel regulatora" ). Wszyscy starzy Scenikowcy o tym wiedzą.
I właśnie tak to działa: chwilę po rozruchu jest ponad 14V, po podładowaniu akumulatora następuje obciecie własnie do ok. 13,5V i jest to normalne, tak ma być.
Znawca elektryk pokazał na chińskim mierniczku odczyt w fazie ładowania po rozruchu, wiedzial co robić, żeby "klient był zadowolony".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ko-ma napisał:

Znawca elektryk pokazał na chińskim mierniczku odczyt w fazie ładowania po rozruchu, wiedzial co robić, żeby "klient był zadowolony".

Dokładnie tak to odczułem. A jak wyszła sprawa z płynem to szlag mnie trafił. No nic, człowiek uczy się na błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj ješli całkiem płyn by zszedł musiałbyś odpowietrzać układ po zalaniu nowym płynem. Jeśli u Ciebie było mało płynu w zbiorniczku to poczekaj aż auto ostygnie i dolej płynu do stanu i będzie ok nic nie musisz odpowietrzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, deku napisał:

Elektryk zajrzał pod maskę, potwierdził że 13,5V to mało.

Zostawiłem auto na sprawdzenie co się dzieje. Po "analizie" wyrok - altek do regeneracji.
Wymieniona elektronika (nie pamiętam jak się ta część nazywa) - 630 zł koszt całości.

Auto ma 60 kkm i altek do regeneracji???

Może kolega uściśli co zostało wymienione ( rachunek, paragon )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję eksploatacji z wyciekami. Jak się coś leje to trzeba znaleźć przyczynę a nie cieszyć się że temperatura nie wzrosła zimą powyżej 105 stopni. K4M to twardy silnik ale nie idioto odporny.

Płyn dolewa się na zimnym silniku bo może głowicą albo blok pęknąć. To samo tyczy się uzupełniania oleju.

Układ najprawdopodobniej jest zapowietrzony - duży wyciek, wentylator chłodnicy.

Uzupełnij płyn, odpowitrz i zobaczysz co będzie dalej - czy UPG.

Przede wszystkim zmień elektryka. Mam wrażenie że połowa fachowców zatrzymała się na gólfie 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!