Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III czy Laguna III


flybobster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Powiększa mi się rodzina i poszukuje rodzinnego kombi z bezawaryjnym silnikiem i bardzo dobrą blachą (odporną na rdze). 

Po setkach przeczytanych wątków wybór padł na Lagunę 3 z silnikiem 2.0 16v od Nissana lub Megane 3 z silnikiem... I tu zaczyna się problem.. 

Przebiegi robię 10tys rocznie około, jeżdżę 90 % po małym mieście i potrzebuje ekonomicznego silnika. W Lagunie wszystko jest mega ale ten 2.0...(koszty paliwa) 

W megane celuje od 2012 do 2014r.

Najpierw myślałem o 1.2 lub 1.4 Tce ale w kolejnych wątkach przeczytałem że piją olej na potęgę jak VW z Tsi itd. 

Najrozsądniejszy wydawał by się 1.6

Proszę o poradę co byście wybrali i jak to faktycznie z tymi silnikami w Megane jest. 

Do tego kolejne bardzo ważne pytanie czy bagażnik w Megane i wogole pojemnościowo jest mniejszy lub dużo mniejszy od Laguny? 

No i ostatnie pytanie jak z blachą? Bo czytałem że całkiem całkiem. 

 

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad 1.5 dCi. 1.6 to dobry i polecany silnik, ale dynamiką nie grzeszy, ponadto często łączony jest z ubogimi wersjami wyposażenia. 

Jeśli chodzi o 1.4 TCe, to konsumpcja oleju nie jest tutaj prawdziwym problemem, a uszczelka pod głowicą i pękanie tulei cylindra. 

2.0 w Lagunie też nie jest dobrym wyborem, silnik nie lubi gazu, nie grzeszy kulturą pracy, ma rozrząd na łańcuchu i dużo pali. W Lagunie też warto przemyśleć 1.5 dCi, chociaż tutaj będzie kulała dynamika. 

 

Bagażnik w Megane kombi jest spory, śmiem twierdzić, że podobnych gabarytów co w Lagunie II, do III niestety nie mam porównania. 

 

O blachę się nie musisz martwić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel niestety nie wchodzi w grę, do pracy mam 3 km to silnik by tylko się marnował. Mam obecnie Volvo s40 1.6 101 km i mi to w zupełności wystarcza. Na autostradzie nie jeżdżę może maks 1 raz w roku, najwyżej trasy przelotowe z prędkością 90 km /h. Dynamika nie jest priorytetem, chce tym autem móc przemieszczać z punktu A do punktu B, być pewien że dojadę z dzieckiem do lekarza i mógł zawsze na to auto liczyć tak jak mam teraz. 

A swoją drogą dlaczego we wszystkich artykułach motoryzacyjnych silniki Tce są polecane jako bezobsługowe? 

 

Coś więcej o silniku 1.6 powinienem wiedzieć, czegoś się wystrzegać? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu pomyślałbym też o poziomie wyposażenia bo standardowe nagłośnienie w Megane III jest...tragiczne, wyciszenie wnętrza też mocno takie sobie więc warto się rozejrzeć za wersją wyposażenia Bose. Silnik 1.6 to stara dobra i bezawaryjna konstrukcja. Skoro piszesz ze nie zależy Ci na dynamice to jest to dobra opcja dla Ciebie. Zanim kupisz zrób jazdę testową 2-3 samochodami żeby mieć porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno TCe drugiemu nierówne. 2.0 TCe to silnik konstrukcyjnie oparty o lata 90. Niezawodny.

1.4 TCe to silnik, z którego Renault zrezygnowało po chyba 5 latach produkcji. Są jeszcze 0.9 TCe, 1.2 TCe i mnóstwo innych...

 

Jakość wykończenia wnętrza nie odstaje od konkurencji. Słabym punktem jest okolica schowka przed pasażerem, plastik mocno się rysuje i boczek skórzanego fotela kierowcy. Poza tym brakuje pewnych elementów wyposażenia, np. lampek w tylnych drzwiach w HB, samościemniającego lusterka wstecznego (okropna rzadkość), czy porządnego cupholdera. Mówię z perspektywy posiadacza GT, może w niższych wersjach materiały są gorsze, twardsze itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zadowolony. Samochód mam rok, więc to nie jest zbyt długo. Mam wersję GT, więc zawieszenie jest sztywne i niezbyt komfortowe, do tego felgi 18". Ale przed zakupem jeździłem też zwykłą Megane i tam już jest ok. Może zwykle fotele w zwykłej nie są zbyt wygodne - za płaskie. Prowadzenie bardzo dobre, jak na samochód o tak prostym konstrukcyjnie zawieszeniu, ale to też cecha GT. Hałas podczas jazdy akceptowalny, maska jest wyciszona matą, szum wokół lusterek zaczyna doskwierać powyżej 140 km/h. 

Dostęp bezkluczykowy to rewelacja. Samochód otwiera się i odpala z kartą w kieszeni kurtki, czy spodni. Nagłośnienie Bose daje rade, standardowe niestety bez szału. Nawigacja OK, są nawet aktualne mapy z 2020 roku. 

Widoczność dookoła dobra, duże lusterka, chyba każda wersja ma czujniki z tyłu, a są też takie z kamerką cofania. Zwrotność niestety przeciętna, jak to w Renault. 

Brakuje mi porządnego cupholdera i podłokietnika w tylnej kanapie, ale w kombi takowy jest. Z tyłu mogłoby być więcej miejsca na nogi, ale jestem dość wysoki i mam daleko odsunięty fotel. Do sterowania radiem pod kierownicą trzeba się przyzwyczaić, ale to nie pierwsze moje Renault, więc nie miałem z tym problemu. 

Bolączek charakterystycznych dla tego modelu chyba jako takich nie ma... Czasami skraplacze klimy lubią gnić, do oświetlenia tablicy rejestracyjnej zacieka woda, w skrzyniach PK4 zdarza się, że wyją łożyska, do tego koło pasowe wału korbowego potrafi się rozwulkanizować. 

O rdzy zapomnij, serio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, nfnp napisał:

Zastanów się nad 1.5 dCi. 1.6 to dobry i polecany silnik, ale dynamiką nie grzeszy, ponadto często łączony jest z ubogimi wersjami wyposażenia. 

Jeśli chodzi o 1.4 TCe, to konsumpcja oleju nie jest tutaj prawdziwym problemem, a uszczelka pod głowicą i pękanie tulei cylindra. 

2.0 w Lagunie też nie jest dobrym wyborem, silnik nie lubi gazu, nie grzeszy kulturą pracy, ma rozrząd na łańcuchu i dużo pali. W Lagunie też warto przemyśleć 1.5 dCi, chociaż tutaj będzie kulała dynamika. 

 

Bagażnik w Megane kombi jest spory, śmiem twierdzić, że podobnych gabarytów co w Lagunie II, do III niestety nie mam porównania. 

 

O blachę się nie musisz martwić. 

W L3 bagażnik jest dużo większy :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system bez kluczykowy, grzane fotele, komfortowe fotele - wygodne trzymające w zakrętach boczki, sterowanie audio z kierownicy, xeony, czujnik deszczu, elektryczny hamulec ręczny
dla mnie takie elementy wyposażenia są ważne, poprawiają komfort :)
Nad wersja GT bym sie mocno zastanawiał bo już zawieszenie w standardowym wydaniu jest jednym z najtwardszych w swojej klasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, flybobster napisał:

A swoją drogą dlaczego we wszystkich artykułach motoryzacyjnych silniki Tce są polecane jako bezobsługowe?

Dlatego że z reguły do 100 tyś. km takie są. 

 

Jeżeli zależy Ci na rodzinnym aucie to weź pod uwagę też Grand Scenika. Silnik 1,6 B rzadko ale występował.

Dodatkowo masz duży bagażnik lub dodatkowe dwa fotele i naprawdę czasem się przydają.

Ponadto Scenic jest bardziej rodzinny i dużo bardziej praktyczny jeżeli chodzi o dzieciaki.

 

Co do Megane III to kolega @pbet ma taką w 1,6 i sobie chwali. Poszukaj na forum bo długo by pisać o walorach a i pewnie kilka wad się znajdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.02.2021 o 22:58, Lionel2000 napisał:

Papuga :?:

Faktycznie Grand Scenic też fajnie wygląda, ale nie znalazłem ani jednego ogłoszenia z silnikiem 1.6...

Kurcze teraz mam dylemat, bo samochód powinien być dosyć praktyczny, żeby chociaż zmieścić z tyłu w bagażniku wózek i coś jeszcze. 

To co pisaliście o wyposażeniu to dla mnie też bardzo ważne, dlatego stawiam na Renault. 

Musze koniecznie przejechać się Laguna i Scenicem i Megane żeby mieć na żywo porównanie. 

Boję się jednak tych silników Tce, najbardziej brania oleju... Chyba że byly jakieś wersję poprawione? 

Wg mnie spowodowane jest pewnie wymiana oleju po 30 tys km, olej nie ma już właściwości przy 10, 12 tys a co dopiero 30. Wycieraja się tłoki i pierścienie przez niewłaściwe smarowanie i są potem niespodzianki... Hmm trudny wybór. 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka egzemplarzy LINK

W szczególności podoba mi się ten z Holandii z LPG LINK. Ma instalację G3 jedną z najlepszych na świecie. Wtryski wytrzymują do 300 tyś km.

Raport znajdziesz tu LINK lub dokładniejszy możesz sobie kupić. Holendrzy robią solidny serwis więc auto powinno być w bdb stanie.

Ewentualnie rzuć okiem na krótkiego, tam już jest większy wybór LINK

 

Osobiście odradzam Ci 1,4Tce, ze względu na duże ryzyko poważnych i kosztowych awarii.

1,2Tce zostało poprawione po 2014r. więc raczej będzie poza Twoim budżetem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy po mieście ,tymbardziej jeśli koledze nie zależy na dynamice to taki scenic, nawet krótki z 1.6 będzie idealny.Pojemne auto, silnik prosty bez drogiego osprzętu.I moja rada taka żeby się nie napinać na na model po lifcie tylko wybrać sztukę w dobrym stanie z udokumentowanym serwisem.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!