Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check Injection - błędy P0670, P0380


Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu zaczął wyświetlać mi się komunikat na desce rozdzielczej CHECK INJECTION, diagnostyka wykazała błędy P0670 i P0380. Trochę byłem zaskoczony, bo świece jakoś od roku miałem nowe, ale sprawdziłem amperomierzem bez wykręcania i każda świeca pobiera ~11A prądu. Sprawdziłem więc napięcie w kapturkach próbnikiem i okazało się, że żarówka nie zaświeciła. Rozebrałem skrzynkę bezpieczników pod maską, bezpieczniki sprawne, styki nie zaśniedziałe, napięcie dochodzi. Potem nadkole i sterownik świec żarowych, spodziewałem się brudnych zaśniedziałych pinów, ale wszystko wyjątkowo czyste. Wyjąłem sterownik, sprawdziłem napięcie na pinie 3 (gruby, czerwony przewód), dochodzi. Tutaj już stwierdziłem, że padł moduł od świec, jednak nie dawało mi to spokoju i w domu chciałem go jeszcze posprawdzać na krótko. Podałem 12V na pin 3, masa na pin 8 i ku mojemu zaskoczeniu na pinach 1, 2, 6, 7 pojawiło się napięcie i żarówka próbnika zaświeciła. Spotkał się ktoś z sytuacją, że padło sterowanie ze sterownika silnika do modułu świec żarowych? Trochę kończą mi się możliwości.

Edytowane przez rafcio_100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skazałem już moduł świec na wymianę i zanim go sprawdziłem to na zewnątrz zrobiło się ciemno i odstawiłem dalsze prace na poniedziałek, mam zamiar posprawdzać kable i napięcia z podłączonym modułem od świec. Niemniej zaciekawiła i trochę przestraszyła mnie kwestia, czy mogła wystąpić awaria w sterowaniu modułem świec. Wiadomo, wszystko zdarzyć się może, tylko czy ktoś się w ogóle spotkał z taką sytuacją w Megi :)

 

Posprawdzałem wszystko wzdłuż i wszerz i okazuje się, że jest przerwa między pinem ECU E2 i pinem 8 modułu świec. Zdjąłem całą izolację, przejrzałem przewód od kostki ECU do kostki modułu ale wygląda w porządku. Zrobiłem wkłucie do przewodu blisko wtyczki modułu i przedzwoniłem i okazuje się, że jest jakaś przerwa we wtyczce. Udało mi się ją wyciągnąć do góry i przejrzałem wszystkie piny, ale wyglądają dobrze, żadnych przypaleń, zielenizny czy odgięć. Czy ktoś rozbierał tę wtyczkę? Idzie gdzieś w ogóle kupić taką wtyczkę nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.03.2021 o 21:41, rafcio_100 napisał:

Czy ktoś rozbierał tę wtyczkę? Idzie gdzieś w ogóle kupić taką wtyczkę nową?

Na pewno jest rozbieralna, gdzieś ją widziałem rozebraną na czynniki pierwsze. Warto to zrobić i sprawdzić połączenie przewodu z pinem wewnątrz tej wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadek że był pin rozcięty przy wtyczce sterownika silnika. Zastosowałem rzeźbę czyli włozylem w otwór 3 druciki z innego przewodu i złożyłem. Działa bez zarzutu:) 

No chyba że u ciebie będzie nie rozgiety pin a złamany przewód w miejscu ścisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem pin z wtyczki i trochę się zdziwiłem, ale wyglądał jak nowy :D przejrzałem cały kabel jeszcze raz bardzo dokładnie i znalazłem jedną zieloną, malutką kropkę na izolacji. Ruszyłem w tym miejscu kablem i efekt widoczny na zdjęciu.

 

 

IMG_20210410_150141.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha :D no nareszcie przyczyna znaleziona. Dla potomnych, żeby wyjąć pin najpierw podważyłem ten plastik patrząc od strony pinów (siedzi na zatrzaskach i dosyć łatwo dał się wyjąć), potem użyłem wyjmaka do pinów takiego podwójnego, bo ten pin ma zatrzaski po obu stronach i wyszedł już dosyć łatwo z wtyczki. Wyjmowanie plastiku nie jest konieczne, ale dużo lepiej było widać, gdzie są zatrzaski od pinu.

Edytowane przez rafcio_100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!