Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check Injection - błędy P0670, P0380


Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu zaczął wyświetlać mi się komunikat na desce rozdzielczej CHECK INJECTION, diagnostyka wykazała błędy P0670 i P0380. Trochę byłem zaskoczony, bo świece jakoś od roku miałem nowe, ale sprawdziłem amperomierzem bez wykręcania i każda świeca pobiera ~11A prądu. Sprawdziłem więc napięcie w kapturkach próbnikiem i okazało się, że żarówka nie zaświeciła. Rozebrałem skrzynkę bezpieczników pod maską, bezpieczniki sprawne, styki nie zaśniedziałe, napięcie dochodzi. Potem nadkole i sterownik świec żarowych, spodziewałem się brudnych zaśniedziałych pinów, ale wszystko wyjątkowo czyste. Wyjąłem sterownik, sprawdziłem napięcie na pinie 3 (gruby, czerwony przewód), dochodzi. Tutaj już stwierdziłem, że padł moduł od świec, jednak nie dawało mi to spokoju i w domu chciałem go jeszcze posprawdzać na krótko. Podałem 12V na pin 3, masa na pin 8 i ku mojemu zaskoczeniu na pinach 1, 2, 6, 7 pojawiło się napięcie i żarówka próbnika zaświeciła. Spotkał się ktoś z sytuacją, że padło sterowanie ze sterownika silnika do modułu świec żarowych? Trochę kończą mi się możliwości.

Edytowane przez rafcio_100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skazałem już moduł świec na wymianę i zanim go sprawdziłem to na zewnątrz zrobiło się ciemno i odstawiłem dalsze prace na poniedziałek, mam zamiar posprawdzać kable i napięcia z podłączonym modułem od świec. Niemniej zaciekawiła i trochę przestraszyła mnie kwestia, czy mogła wystąpić awaria w sterowaniu modułem świec. Wiadomo, wszystko zdarzyć się może, tylko czy ktoś się w ogóle spotkał z taką sytuacją w Megi :)

 

Posprawdzałem wszystko wzdłuż i wszerz i okazuje się, że jest przerwa między pinem ECU E2 i pinem 8 modułu świec. Zdjąłem całą izolację, przejrzałem przewód od kostki ECU do kostki modułu ale wygląda w porządku. Zrobiłem wkłucie do przewodu blisko wtyczki modułu i przedzwoniłem i okazuje się, że jest jakaś przerwa we wtyczce. Udało mi się ją wyciągnąć do góry i przejrzałem wszystkie piny, ale wyglądają dobrze, żadnych przypaleń, zielenizny czy odgięć. Czy ktoś rozbierał tę wtyczkę? Idzie gdzieś w ogóle kupić taką wtyczkę nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 27.03.2021 o 21:41, rafcio_100 napisał:

Czy ktoś rozbierał tę wtyczkę? Idzie gdzieś w ogóle kupić taką wtyczkę nową?

Na pewno jest rozbieralna, gdzieś ją widziałem rozebraną na czynniki pierwsze. Warto to zrobić i sprawdzić połączenie przewodu z pinem wewnątrz tej wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadek że był pin rozcięty przy wtyczce sterownika silnika. Zastosowałem rzeźbę czyli włozylem w otwór 3 druciki z innego przewodu i złożyłem. Działa bez zarzutu:) 

No chyba że u ciebie będzie nie rozgiety pin a złamany przewód w miejscu ścisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem pin z wtyczki i trochę się zdziwiłem, ale wyglądał jak nowy :D przejrzałem cały kabel jeszcze raz bardzo dokładnie i znalazłem jedną zieloną, malutką kropkę na izolacji. Ruszyłem w tym miejscu kablem i efekt widoczny na zdjęciu.

 

 

IMG_20210410_150141.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha :D no nareszcie przyczyna znaleziona. Dla potomnych, żeby wyjąć pin najpierw podważyłem ten plastik patrząc od strony pinów (siedzi na zatrzaskach i dosyć łatwo dał się wyjąć), potem użyłem wyjmaka do pinów takiego podwójnego, bo ten pin ma zatrzaski po obu stronach i wyszedł już dosyć łatwo z wtyczki. Wyjmowanie plastiku nie jest konieczne, ale dużo lepiej było widać, gdzie są zatrzaski od pinu.

Edytowane przez rafcio_100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Dynamiczny kierunkowskaz led - przód
      Witam, zamontowałem pasek led wewnątrz oryginalnego klosza na kierunkowskaz, wygląda dużo lepiej, jedyny problem jaki mam do rozwiązania to przerywnik, na awaryjnych działa normalnie natomiast przy używaniu jednego kierunku mruga szybko jakby była spalona żarówka, nie wiem czy bawić się w oporniki czy da się coś ustawić w ddt4all ?
       
       
      • 13 odpowiedzi
    • Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?
      Pomysł zapożyczyłem z innego forum i wydaje mi się, że nie jest głupi
      Więc ja zacznę: zamówiłem 2 żarówki h4 Philips X-treme 8-)
        • +1
      • 5805 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!