Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam. Z góry przepraszam jeżeli temat z podobnym problem już jest na forum. Starałem się przeszukać, lecz nie udało mi się znaleźć. 

 

Problem wystąpił dziś w trakcie około 500km trasy. Do celu zostało około 60km. W trakcie jazdy przy prędkości 120km/h zapaliła się kontrolka usterki elektrycznej/świec żarowych.

Dodatkowo samochód przestał reagować na pedał gazu. Auto zaczęło zwalniać więc zjechałem na pas awaryjny i zatrzymałem się. Po wrzuceniu biegu jałowego auto utrzymywało stałe ponad 2tyś obrotów i nie schodziło niżej. Wyłączyłem silnik, a po ponownym kilkukrotnym przekręceniu kluczyka kontrolka nie chciała zgasnąć wraz z pozostałymi. Nie próbowałem odpalić przy zapalonej kontrolce, bo bałem się, że coś mogę popsuć bardziej. Otworzyłem maskę, sprawdziłem wszystko wizualnie ale nie zauważyłem nic podejrzanego. 

Po ponownym przekręceniu kluczyka, kontrolka usterki elektrycznej zgasła i mogłem normalnie odpalić samochód i dojechać do celu.

 

Co może być przyczyną takiego problemu? W którym kierunku szukać rozwiązania?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie się mylę: miałem tak w Clio 2 1.2 16v. Uszkodzony był włącznik świateł stop. Ma dwie pary styków. Jedna do światła stop, druga sygnał do ECU w jakiej pozycji jest pedał hamulca (NO/NC). Jedna para styków była wypalona.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w L2 słabo zapiałem wtyczkę od pedału gazu. wtedy obroty były cały czas w okolicach 2tys obrotów i można było powoli jechać, Przy wciśnięciu pedału hamulca obroty spadały na na wolne. Takie zachowanie oznacza brak komunikacji z pedałem gazu a przepustnica działa dobrze :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.04.2021 o 22:19, szwagier24a napisał:

Pewnie się mylę: miałem tak w Clio 2 1.2 16v. Uszkodzony był włącznik świateł stop. Ma dwie pary styków. Jedna do światła stop, druga sygnał do ECU w jakiej pozycji jest pedał hamulca (NO/NC). Jedna para styków była wypalona.

Niestety u mnie chyba to nie to. Sprawdziłem włącznik stopu i styki nie wyglądają na wypalone.

W dniu 6.04.2021 o 07:40, halas2 napisał:

Papuga :?:

Z tego co widziałem to u mnie żadnej wtyczki przy pedale gazu nie ma, jest tylko linka się dzięki :-)

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.13 :!: - Prezes
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica jest na linkę, ale na niej jest zamontowany potencjometr dla sterownika silnika. W tym obwodzie musi być zaśniedziałe połączenie, gdzie temperatura od silnika zwiększa rezystancję. Do czyszczenia to połączenie rozłączne na przepustnicy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!