Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Na wstępie zapewniam, że przekopałem googla, forum, fejsa i wszystko co mi wpadło w ręce, gdzie mógłbym znaleźć takie informacje i nie znalazłem. 

Mam problem. Megane III. Po awarii pompy ABS/ESP mechanik wymienił ją na inną. Wszystko wydawało się spoko ale po którymś dniu zauważyłem że mam za pomocą taśmy izolacyjnej zaklejoną kontrolkę ABS która szybko miga. Pojechałem do tego mechanika który stwierdził że nie miał czasu adaptować pompy bo nowa jest z modelu z ręcznym hamulcem postojowym a ja mam automatyczny. Powiedział że mam nie zawracać sobie głowy i jeździć. 

No tak być nie może. 

Mam clipa, program v202, stabilny laptop itp. Wcześniej ograniczałem się do kasowania błędów/odczytywania ich. 

Czy znajdzie się tu dobra osoba która wytłumaczy jak przebrnąć przez ten proces? Nie mam o tym pojęcia więc każda pomoc jest na wagę złota. 

Pozdrawiam;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) ja prdl. Co ty u kowala byłeś ? W ryja by taki mechanik załapał jakby coś zakleił taśma w moim samochodzie. 
 

a jak sam napisałeś - nie masz pojęcia o sprawie - to jedź do jakiegoś NORMALNEGO mechanika/elektronika który jest polecany w regionie i napraw auto. 
w ostateczności masz aso - oni na pewno ogarną temat. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ,,mechanikiem" już temat zamknięty, nie ma sensu się tym przejmować. Sytuacja była taka, że nie było innego wyjścia. 

Dzięki za poradę typu ,, jedź do mechanika" na to wpadłem już wcześniej sam xD 

Chcę nauczyć się wykorzystywać swojego clipa, zainwestowałem w niego sporo kasy, jedyne czego nie umiem kupić do wiedza i doświadczenie, więc tego szukam - wiedzy by móc zdobyć doświadczenie.

Więc jeśli masz ochotę/możliwość udzielić mi informacji albo pomoc w inny sposób to chętnie ;) w pozostałych przypadkach podziękuje, wiem konkretnie czego szukam, nie ogólnej porady jak rozwiązać problem tylko porady jak go rozwiązać,, po mojemu " . 

Pozdrawiam;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to tylko faktycznie problem w konfiguracji to szukaj w ustawieniach ABS-ESP. Tam jest wybór zarówno rodzaju skrzyni jak i hamulca postojowego. Clipa nie znam ale w ddt4all te rzeczy robi się bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem w tym że nie szło innym programem tego zrobić. Nie ma opcji wyboru jaki ma być ten hamulec, z tego do czego doszedłem wynika, że trzeba przeprowadzić programowanie tej pompy. W pewnym momencie clip żąda ,, kodu " by móc kliknąć kontynuuj. Nie mam pojęcia skąd ten kod wziąć i tu są schody. O ile program jest dość intuicyjny sam w sobie to praktycznie nie umiem znaleźć żadnego ,, szkolenia" z jego obsługi. Na chomikuj znalazłem mnóstwo tutoriali do diagow itp ale do tego ustrojstwa praktycznie nic - lub co najwyżej podstawy typu że nie wolno rzucać Clipem używać przy ujemnej temp ect. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Barti95 napisał:

Dzięki za poradę typu ,, jedź do mechanika" na to wpadłem już wcześniej sam xD 

Chcę nauczyć się wykorzystywać swojego clipa, zainwestowałem w niego sporo kasy, jedyne czego nie umiem kupić do wiedza i doświadczenie, więc tego szukam - wiedzy by móc zdobyć doświadczenie.

Więc jeśli masz ochotę/możliwość udzielić mi informacji albo pomoc w inny sposób to chętnie ;) w pozostałych przypadkach podziękuje, wiem konkretnie czego szukam, nie ogólnej porady jak rozwiązać problem tylko porady jak go rozwiązać,, po mojemu "


zadzwoniłem do swojego mechanika :)

 

koszt programowania pompy to 250 netto , tyle samo za poradę telefoniczna jak to zrobić ;) - o ile pompa jest sprawna i w 100% dobra, pompa jest Twoja wiec nie daje gwarancji na sprawność części i powodzenie operacji. 
 

jeżeli nie, to wymienia na swoją za 1000 netto - w cenie programowanie. 
 

Jeżeli chcesz namiar ;) to daj znać. 

 

pomogłem ?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się stało ze starą pompą? Rozszczelnienie czy korozja silnika?

Wystarczyłoby, żeby mechanik przełożył elektronikę z jednej pompy do drugiej i nie byłoby konieczności programowania.

 

halas2 dobrze opisał co trzeba zrobić.

 

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Barti95 napisał:

Nie mam pojęcia skąd ten kod wziąć

RenaulrPinExtractor - ale to jest potrzebne przy reprogu a tego raczej Ci nie pozwoli zrobić bo pewnie nie ma nowszego softu niż masz w tej pompie

 

Do konfiguracji zdecydowanie lepiej sprawdza się ddt4all. CLIP jest bardziej do diagnostyki

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak uważam, ddt4all załatwia problem. Koszt elma to 40-50 zł. Ważne by był na chipie PIC18F25K80. DDT4all jest darmowy i ma większy zakres konfiguracji nią clip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Sarna1 napisał:


zadzwoniłem do swojego mechanika :)

 

koszt programowania pompy to 250 netto , tyle samo za poradę telefoniczna jak to zrobić ;) - o ile pompa jest sprawna i w 100% dobra, pompa jest Twoja wiec nie daje gwarancji na sprawność części i powodzenie operacji. 
 

jeżeli nie, to wymienia na swoją za 1000 netto - w cenie programowanie. 
 

Jeżeli chcesz namiar ;) to daj znać. 

 

pomogłem ?

 

Pewnie że tak ! Jak już polegnę albo po prostu zrezygnuje będę się kontaktować z Tobą odnośnie kontaktu do tego magika;)

Dzięki;)!

20 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

Co się stało ze starą pompą? Rozszczelnienie czy korozja silnika?

Wystarczyłoby, żeby mechanik przełożył elektronikę z jednej pompy do drugiej i nie byłoby konieczności programowania.

 

halas2 dobrze opisał co trzeba zrobić.

 

Elektryka się posypała, jak była podłączona to robiła zawarcie, komputer wywalał mnóstwo błędów no i nie działała. Tzn i elektryka i mechanika, firma regenerująca na opis problemu stwierdziła że gra nie warta świeczki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!