Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupno Megane III do 15 tys.


mangoxray

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ,

 

mam chrapkę a Megane III  , chciałbym ten samochód wyłapać za ok 15tys. Chciałem zapytać czy jest to wgl możliwe - żeby auto było w całkiem dobrym stanie i w tych pieniądzach. Tak jak np , w tym ogłoszeniu :

 

- https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5-dci-86km-klima-zarejestrowany-przeglad-do-kwietnia-2022-ID6DMoNr.html#909e6e5a0f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za te pieniądze tak jest możliwe taki zakup tylko musisz się liczyć z tym że z początkowej fazy produkcji  bo roczniki 2010 w górę będzie bardzo ciężko. Bywają i okazje tanie też bywają ale są zniszczone nie warte nawet tych pieniędzy. Ogólnie samochód tani stosunkowo młody i zadbany to mało możliwe by zdobyć. Sam niedawno nabyłem megane III i praktycznie prawie że prosto z lawety w ciemno udało się jestem zadowolony 2011 r. za dużo mniej niż oferowano może dlatego że był świeży w Polsce a ja byłem  jedynym klientem i gość nie chciał czekać na następnego. Jak dla zaczepki rzuciłem że był robiony to facet sam wyciągnął mierni grubości lakieru i pokazał mi gdzie był robiony i opowiedział co było robione (porysowany lewy tylny błotnik zrobiony bez wymiany elementu w 2015 r.) przód nie ruszana żadna śruba bez śladów jakiegokolwiek klucza oprócz reflektorów i ogólnie samochód ładnie utrzymany zaryzykowałem ustaliłem z gościem cenę i kupiłem cena dużo dużo niższa jak proponowana. Przyjazd do domu i dopiero oględziny (zawsze można oddać bo to firma i faktura vat). Oględziny potwierdziły dobrą jakość sprawność techniczną tylko nie obyło się bez wymiany rozrządu choć na oko jak określił mechanik nie był zły. Po sprawdzeniu VIN na rosyjskiej stronie pokazał się nr. rejestracyjny z Holandii a samochód kupiłem na Niemieckich blachach lekkie zaniepokojenie i zacząłem go szukać w Holandii po blachach i znalazłem praktycznie wszystko nawet kto i za ile go sprzedał to że miał wgnieconą tylną klapę (pewnie założona od innego w identycznym kolorze śladów nie widać i nie malowana) to zresztą pewnie było powodem sprzedaży go bo samochód jeździł we firmie ale było widać normalnie przeglądany i serwisowany nowe tarcze i klocki przód tył nowy akumulator 2020 r. i również dokopałem się przeglądów jakie miał wykonywane w Holandii na przeglądach miał drobne usterki typu żarówka stop czy w 2019 roku konieczność wymiany prawej lampy ( po przyjrzeniu widać lekką różnicę w nowości ale po przyjrzeniu się na pierwszy rzut oka nie widać) ciekawostką jest to że przegląd w Holandii ma do lipca 2021. Potem moje pytanie dlaczego był z Niemiec jak całe swoje życie spędził w Holandii i też do tego doszedłem i nie konkretnie co do samochodu ale praktyk żeby można było sprzedać taki samochód bo w Holandii trudno ze względu że firmowy to oprócz jego ceny są podatki dość wysokie za wycofanie z firmy i taki samochód jest trudno zbywalny na cenę i tu go kupują Niemcy i go rejestrują jako normalny nie firmowy (przekręt) a potem to już trafia do Polski na niemieckich blachach. Właściciel firmy jest sądzony w Niemczech właśnie o przekręty 10 ml.ero. ale mnie to rybka przyjechał na legalnych blachach i legalnie go zarejestrowałem. Ogólnie dobrze utrzymany serwisowany ( choć nie ma dokumentów) to widać nie kręcony i jak na razie jestem zadowolony z zakupu. Wybacz że opisałem historię swojego zakupu wiem ciebie interesuje własny zakup ale ja szukałem pół roku nie spieszyłem się do jazdy miałem megne II i choć polowałem na coś młodszego nie żałuję że kupiłem 2011 r.

Wstawiam zdjęcie z Holandii choć przyjechał na niemieckich blachach.

RENAULT-MEGANE-03.jpg

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 2009 jest dla mnie wystarczający , trochę czytam ostatnio o autach i nie pamiętam czy przed 2010 miały jakieś wady produkcyjne te Megane , ale wczytam się w temat. Tylko mam nadzieję trafić na dobrą sztukę . Zastanawiam się w tych pieniądzach też nad Opel Astra H GTC i Fiat Bravo II ale tam jest ta skrzynia nieszczęsna M32. Ale będę polował.Twój przykład pokazuję że się da , też w Niemczech widzę ogłoszenia za ok 13tys. z podbitym HU do 2023.

 

Btw. Bardzo dziękuję że Ci się chciało opisać całą historię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj wersji 110KM Ogólnie jak widzisz przejechałem już >410k km bez większych problemów. Z dwóch najdroższych napraw to wymiana wtryskiwaczy ok 2tys zł (niestety błędna diagnoza, bo padają sterowniki, ale nie przejmuj się, sterowników jest ich do wyboru do koloru za 100-150zł + klon ok 200zł) i wymiana sprzęgła też ok 2 tys zł. No, ale po takim przebiegu sprzęgło ma prawo już się kończyć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem od samego początku zdecydowany na megane III z tego względu że to mój trzeci francuz renault kiedyś miałem 19 nie narzekałem jak mi rozbił nietrzeźwy volvo v40 kupiłem megane II i ładnych parę lat służyła dobrze tak więc posiadałem różne samochody trudno zliczyć ile mam prawie 70 a w samochodzie jak ledwie skończyłem18 pamiętam pierwszego malucha a i Trabanta mile wspominam ale Renault jednak po tych wszystkich samochodach u mnie się sprawdziły dlatego taki wybór miałem obiekcje co do rocznika myślałem o młodszym ale cóż trafił się taki. Megane II miała silnik 1.6 16V i megane III też szukałem z takim silnikiem dla mnie wystarczający nie potrzebuję już demonów mocy i szybkości bardziej liczy się dla mnie niezawodność i choć megane II ma wykręcone ponad 300 000 nigdy nie zawiodła tak myślę będzie z III. Ogólnie konstrukcja bardzo udana i wytrzymała niektórzy z przymrużeniem oka patrzą ot francuz jeździłem różnymi i volvo s40 v40 dobre wozy ale wolę megankę. Życzę owocnych poszukiwań jak szukasz dynamiki to silniki tce oszczędności to olej napędowy jak niezawodności to 1.6 16V choć to nie ostatni muł i trochę dynamiki też posiada.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megance od 2009 roku w silnikach 1.6 6biegów, też uważaj na skrzynię, bo się okaże, że skrzynię w Fiacie łatwiej naprawić niż tą nieszczęsna TL4 w Megankach, którą nie da się naprawić. Wadliwy dyferencjał i okropne wycie, ogólnie skrzynia padaka. Ja chyba trafiłem na zły egzemplarz, chociaż bywają dni kiedy naprawdę jestem z tego auta zadowolony, a bywają takie, że mam ochotę wysiąść podczas drogi i zostawić otwarte odpalone na poboczu i niech bierze kto chce. 

Przez 3 lata użytkowania wymieniłem lewy i prawy przegub zewnętrzny, 2x komplet świec, cewki komplet BERU, akumulator, łączniki stabilizatora, łożyska McPresona z łożyskami, pompę paliwa bo padła, teraz wywaliłem 300 zł na wymianę gum na stabilizatorze bo coś stuka + zbieżność. Stuka dalej i to raczej maglownica i kolejne 300zl+ się szykuje + robocizna. Na dniach muszę wynieść zawór zmiennych faz rozrządu, bo auto nie ma siły jechać czasami, dlatego spalanie mam rzędu 11-12 litrów gazu A benzyny 9.3. Do zrobienia mam sprzęgło bo już łapie na końcu i stuka przy ruszaniu, komplet tylnych tarcz bo łożyska powiedziały PAPA. Klima działa wszystko spoko, ładne zgrabne, ale wydam na to auto więcej przez 3 lata, niż na moje stare Mondeo MK2 które było w rodzinie 12 lat. Planuje zrobić co się da i sprzedać, żeby nie puścić za jakieś grosze chociaż wiem, że łatwo nie będzie.

20210427_035059.jpg

20210427_035153.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed megane 3 jeździłem megane II trójkę posiadam dopiero 1,5 miesiąca i nic na ten temat napisać nie mogę zwyczajowo wymieniłem rozrząd oleje itd. miała wypadnie zapłonów dostała nowe świece i 2 stare cewki z megane II i jest ok. Megane II którą użytkowałem kilka lat (jeszcze stoi w gotowości) nic nie robiłem po za eksploatacyjnymi rzeczami typu amortyzatory czy tarcze z klockami oleje itd. żadnych napraw z tytułu awarii nawet elektronika nigdy nie padła z tond moja dobra opinia a II najechała ponad 300000 tyś km. Jak się będzie spisywać III zobaczę na razie teraz jestem zadowolony miałem również w posiadaniu i 19 też nie sprawiała żadnych problemów dlatego moje dobre zdanie o marce renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Megane 3 Coupe z 1.6 K4M (110KM) bo miałem dość diesla i chciałem coś co się psuć nie będzie ( stąd dałem sobie spokój z 1.5dci i 1.4tce). Auto miało jeździć w koło komina po mieście i nie zrobić więcej jak 10kkm rocznie. Życie jednak płata figle i w rok robiłem blisko 30kkm, założyłem gaz staga (2500zł) wymieniłem obie chłodnice ( łącznie jakieś 1000zł) bo obie okazały się nieszczelne, a nie jestem zwolennikiem drutowania. Poduszki z łożyskami z przodu + klocki tył przód przeguby i poduszkę skrzyni ( powiedzmy, że 1200zł) za rozrząd dałem 1200zł + łącznie robocizna za wszystko jakieś niech będzie nawet te 500zł. Łącznie na to auto wydałem może jakieś 4/5k zł nie jestem w stanie tego zliczyć, myślę że mniej bo chłodnice sam sobie zmieniłem. Ogólnie bardzo jestem zadowolony z samochodu. Nigdy nie wyskoczył mi ani kluczyk ani check, auto objechało ze mną kilka krajów, i zazwyczaj albo stało albo ganiało po 500/600km na raz :D. Megane już wymieniłem na nowe auto, ale nadal z sentymentem do niej wsiadam bo jej nie sprzedałem, została w rodzinie. Jak dla mnie super autko, bardzo oszczędne, jak na coupe bardzo pakowne, i gdyby nie to, że skrzynia 6 jest trochę za krótka to pewnie jeszcze z rok bym pojeździł. Ja sobie chwalę, a kupiłem auto bardzo okazyjnie ponad 3 lata temu za 18900zł od dziewczyny w warszawie, było do poprawek lakierniczyk na co sama opuściła mi bardzo dużą kwotę bo po prostu wyjeżdżała z kraju. Auto właśnie jest u lakiernika, ale nie doliczam tego kosztu, koszt jest mniejszy niż to co utargowałem więc nawet nie ma sensu. Jak dla mnie super autko, żadnych problemów z elektryką.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo to fajny samochód, który będzie Ci znacznie łatwiej znaleźć w takich pieniądzach. Silniki 1.4 T-jet są dużo lepsze od zamulonego 1.6, czy tego nieszczęsnego 1.4 TCe. Czy bać się skrzyni M32? I tak, i nie. W najgorszym wypadku wyłożysz na naprawę 2-3k i będziesz miał temat z głowy. Jednak lepiej jest szukać auta ze skrzynią C635, produkcja po wrześniu 2010 roku. Jeśli Bravo jest z 2010 roku, to wtedy loteria co tam siedzi, ale prosisz sprzedawcę o VIN, wklepujesz w ePER i wszystko wychodzi jak na dłoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!