Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy w Megane 3 były montowane 6 biegowe skrzynie bigów?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja widziałem 500, ale co za różnica, ważne jest to że czy tak, czy tak 6-ka lepsza jest od 5-ki...

 

Chociaż fakt, że teraz mając Megane IV z turbo i 240 Nm przy 1600 obrotów oraz prawdziwy 6 bieg i spalanie mniejsze o 3 litry przy 140, to jakoś nie chce mi się pozytywnie wspominać tego głośnego paliwożernego muła 1,6 z Megane 3. To była jakaś porażka dla dziadka i brak możliwości bezpiecznego wyprzedzania bez obrotów 6 tyś i huku odrzutowca w kabinie... KOSZMAR senny...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nigdy nie przepadałem za tym silnikiem ze względu na małą moc, ale teraz, po wielu latach i próbie zakupu czegoś nowszego od Scenica z 2000r wybór padł na granda 2010 z 1.6 110KM że względu na prostotę obsługi i bezawaryjność. Co ciekawe, tańsze są 1.4 tce i jak dobrze poszukamy 1.2 tce z młodszych roczników.

Te małe kosiarki nie wytrzymują próby czasu, zobaczcie ile tego stoi na zachodzie z uszkodzonymi silnikami.

Diesla nie braliśmy pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 w aucie wielkości m3 na fabrycznych kołach 15 cali to silnik w zupełności wystarczający. No chyba że ktoś wrzuci felgę 17 lub więcej, to wtedy będzie gorzej. Do miasta i okolic ideał, na zatłoczonych i dziurawych krajówkach gdzie za bardzo nie pogonisz, plus radary i ograniczenie prędkości do 90km/h, to po co większa moc i pojemność ? Na ekspresówkach rozpędzić się do 140-150 też chyba nie jest jakimś wyczynem ? Jest to silnik dla osób dojrzałych emocjonalnie i zrównoważonych, nie mających usilnej potrzeby wyżywania się na drodze i wyprzedzania wszystkiego co się rusza w jak najkrótszym czasie i najlepiej po kilka na raz. W połączeniu z praktycznie zerową awaryjnością, prostotą w konstrukcji i taniością w eksploatacji z LPG, czyni go mocno atrakcyjnym. Jedyną konkurencją może być 1.5 dci 90 konny - bez fap, koła dwumas, i zmiennej turbiny.

 

Jeżeli chodzi o używane na rynku to 2.0 tce nie ma startu do 1.6. Nie dość że ich oferta jest mocno okrojona, to trzeba wziąć pod uwagę w jaki sposób były użytkowane, bo raczej nie miały lekkiego żywota.

 

Także 2.0 tce może i najlepsze, ale tylko jako nowe. Bo wtórny rynek odpada.

 

Edytowane przez sKarlosMegane
  • Zmieszany 2
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

kołach 15 cali

Tylko zacznijmy od tego jak to wygląda w porównaniu do 17+

 

7 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

to po co większa moc i pojemność ?

Po to żeby mieć komfort psychiczny przy wyprzedzaniu ciężarówki.

 

7 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

Na ekspresówkach rozpędzić się do 140-150 też chyba nie jest jakimś wyczynem ?

Tylko który będzie wtedy oszczędniejszy? Ten co ma 3000 czy ten co ma 4000 obrotów?

 

7 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

taniością w eksploatacji z LPG

Do 2.0 też można wrzucić LPG

 

7 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

Jedyną konkurencją może być 1.5 dci 90

Dokładnie. Porównanie 1.6 z 2.0T to jak porównanie VW polo z Phaetonem...

 

7 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

to trzeba wziąć pod uwagę w jaki sposób były użytkowane, bo raczej nie miały lekkiego żywota

Na torze to te samochody raczej nie jeździły. Które mają lżejszy żywot, ten co do wyprzedzania potrzebuje 5000 obrotów czy ten co 2500? Swoją drogą z moich obserwacji wynika, że kierowcy klasy premium z potworami pod maską jeżdżą dużo spokojniej od innych kierowców.

Może w miejscowościach, które nie nabyły praw miejskich jest inaczej.

 

7 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

Jeżeli chodzi o używane na rynku to 2.0 tce

Bo cena nowego była 2x większa od takiego z około 100KM. I tak to teraz wygląda w używanych. Kiedyś  samochód kupowałem nie dla silnika. Teraz od tego zaczynam. Gdyby MIII nie miało 2.0Tce to bym na pewno nie miał tego samochodu. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 6 biegu 3k obrotów megane z 1.6 ma na równo przy 110km/h, Ja jeździłem na 17' 225/45 objechałem pół europy i każdy zakątek polski, i jakoś nie marudzę, auto paliło mało w gazie było więc nie narzekałem. Teraz przesiadłem się na miekką hybrydę mazdy, i dopiero teraz widzę jak powinien "wyglądać" 6 bieg w samochodzie, mimo to miło wspominam megane, bardzo wdzięczne auto, przy tym u mnie praktycznie bezawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!