Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

 

Dzisiaj w mojej Megance zaczęły się świecić  obie kontrolki STOP i akumulatora.  Jak stoję na światłach to pojawiają się,  natomiast jak ruszam to gasną. I co jakiś czas się pojawiają.  Zawsze zapalają się i razem gasną. Akumulator wymieniałem w zeszłym miesiącu.  Czy ktoś miał taki przypadek , albo wie co to może być?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alternator lub sam regulator napięcia że szczotkami - ważne, żeby właściwie był dobrany do alternatora ( nie jakiś uniwersalny ), bo zaczną się problemy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przebieg na to wskazuje. Generalnie: alternator do regeneracji: szczotki, ślizgi, łożyska, pasek osprzętu, najlepiej napinacz, może wymagać również wymiany sprzęgło na alternatorze.

Ja (1.6 silnik) miałem światła do jazdy dziennej. Przy 275 tyś.km wymieniłem tylko szczotki (było ich mniej niż połowę). Jedne pierścień jak nowy, drugi ledwie przytarty - brakowało 0,5 mm.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co kolega Szwagier24a pisze, alternatory ogólnie są zaprojektowane na ok 0,5mln km i w renówkach tyle spokojnie wytrzymają.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po 300 kkm należy wymienić przynajmniej szczotki bo później robią się owalne pierścienie. Z mniejszym dociskiem rośnie temperatura i się deformują. Luz na łożyskach im w tym pomaga.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa oczywista, nowy zawsze lepszy niż regenerowany. Problem w kosztach i jak jest Ci to obojętne to kupuj nowy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Miałem to samo w zeszłym tygodniu.

Komunikat stop + defekt akumulatora po włączeniu klimy po wyłączeniu komunikat gasł(mniejsze obciążenie paska). Okazało się że koło pasowe wału się rozleciało. Wał się kręcił a koło pod obciążeniem już nie bardzo(ślizgało się ), w okolicy koła pełno  tartej gumy pasek wielorowkowy OK. Pasek chodził nie równo (na boki) Silnik 2.0 Pb 135 KM . Odkręciłem koło za kołem ujrzałem koło zębate rozrządu bez klina silnika nie blokowałem na rozrządzie. I mam kłopot 50/50 że rozjechał się rozrząd. Auto do mechanika na sprawdzenie lub ustawienie rozrządu i montaż koła pasowego. Alternator OK, rolka napinacza bardzo delikatny luz ale wymienię koszt ok. 25zł pasek profilaktycznie też, koło sasic (1 montaż ) ok.230zł + teraz mechanik ok.150zł

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarnięty. Wymieniłem pasek , bo stary już się trochę zużył , napinacz alternatora do wymiany  i szczotki . Części 210  zł + 350 za robociznę , bo tak był zabudowany dostęp do alternatora, że 1/3 przodu rozebrać i prawe nadkole. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!