Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam

Bylem dziś na serwisie klimatyzacji i zaliczyłem dużego zonka, Pan po analizie czynnika stwierdził, że mam 75% nowego czynnika i 25% starego czynnika więc odmówił dalszego działania gdyż może uszkodzić sie maszyna.

Co teraz ma ktoś jakiś pomysł?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypuść czynnik w powietrze (nie eko) lub poproś żeby odessali ci czynnik, ale skoro masz pomieszany to może nie będą chcieli... a potem jedź napełnić tym czym powinno być napełnione

To dziwne, że masz 2 różne czynniki, końcówki do napełniania są inne, ale widać magicy zainwestowali w przejściówki i idą po taniości ładując co mają

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również mnie zastanawia to co mówi prezes.

@karolaa Czynniki inne ale w sumie działające na tych samych ciśnieniach i z tego co pamiętam mogą pracować na tych samych olejach. Wiec ja nie widzę przeciwwskazań do nabicia układy tańszym środkiem. Jak k ma inne zdanie to z chęcią posłucham :). chwilę już nie śledziłem tematów czynników i klimatyzacji więc może coś się zmieniło:)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Prezes napisał:

Ciekawe jak on to stwierdził 

Podłączył jakieś urządzenie, które wpiął w obieg zaworami, urządzenie pobrało trochę czynnika i na tej podstawie nastąpiła weryfikacja, potw. Jest wydruk z tej maszyny 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK - przyjmuję do wiadomości, że miał czym to sprawdzić.

To w takiej sytuacji albo trafisz takiego kto nie sprawdzi i spuści albo mniej eko, sam spuścisz, tylko zaraz nabij, by nie zatrzeć sprężarki.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Yt1234 jest bardzo ekologiczny - niemal nie powoduje dziury ozonowej, ale jest bardzo niebezpieczny dla zdrowia- powoduje ponoć śmiertelne oparzenia. Po za tym jest skrajnie łatwo palny. Palących się nowych aut najlepiej nie gasić tylko uciekać. 

Na moim kompresorze jest nalepka na której widnieje napis sugerujący możliwość pracy również na R134a.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK działa i na R134a i na R-1234yf - tylko nie powinno być to ze sobą zmieszane.

Ciekawe jakie właściwości ma mieszanina tych dwóch czynników - bo 1234yf jest syfem zabijającym organizmy żywe, 134a niszczy warstwę ozonową (podobno). To ciekawe co się dzieje jak trafi klimę z mieszanką.😀

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.06.2021 o 08:17, halas2 napisał:

Również mnie zastanawia to co mówi prezes.

@karolaa Czynniki inne ale w sumie działające na tych samych ciśnieniach i z tego co pamiętam mogą pracować na tych samych olejach. Wiec ja nie widzę przeciwwskazań do nabicia układy tańszym środkiem. Jak k ma inne zdanie to z chęcią posłucham :). chwilę już nie śledziłem tematów czynników i klimatyzacji więc może coś się zmieniło:)

Nie działają na tych samych ciśnieniach. Jest również inna ilość czynnika . 

Edytowane przez Komarek
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

https://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/artykuly/czynniki-chlodnicze/wlasciwosci-czynnikow-chlodniczych-r134a-i-r1234yf

 

Ja tam nie widzę większych różnic. Dlatego często na sprężarkach pisze że mogą pracować na obydwóch gazach. Ilość czynnika może być inna.

Instalacje pracujące na tych gazach możesz również nabić r600 czy r290 lub LPG i będzie chodzić:) Tyle ze przy LPG obawiał bym się troszkę o jego czystość i przy tych gazach o olej bo nie z każdym olejem mogą pracować.

 

Tu się muszę przyznać że nie wiem jak ma się zmiana czynnika do homologacji pojazdu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, halas2 napisał:

https://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/artykuly/czynniki-chlodnicze/wlasciwosci-czynnikow-chlodniczych-r134a-i-r1234yf

 

Ja tam nie widzę większych różnic. Dlatego często na sprężarkach pisze że mogą pracować na obydwóch gazach. Ilość czynnika może być inna.

Instalacje pracujące na tych gazach możesz również nabić r600 czy r290 lub LPG i będzie chodzić:) Tyle ze przy LPG obawiał bym się troszkę o jego czystość i przy tych gazach o olej bo nie z każdym olejem mogą pracować.

 

Tu się muszę przyznać że nie wiem jak ma się zmiana czynnika do homologacji pojazdu.

Ja widzę. 

 

FB_IMG_1623871961108.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!