Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niespodzianka na serwisie klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Bylem dziś na serwisie klimatyzacji i zaliczyłem dużego zonka, Pan po analizie czynnika stwierdził, że mam 75% nowego czynnika i 25% starego czynnika więc odmówił dalszego działania gdyż może uszkodzić sie maszyna.

Co teraz ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypuść czynnik w powietrze (nie eko) lub poproś żeby odessali ci czynnik, ale skoro masz pomieszany to może nie będą chcieli... a potem jedź napełnić tym czym powinno być napełnione

To dziwne, że masz 2 różne czynniki, końcówki do napełniania są inne, ale widać magicy zainwestowali w przejściówki i idą po taniości ładując co mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mnie zastanawia to co mówi prezes.

@karolaa Czynniki inne ale w sumie działające na tych samych ciśnieniach i z tego co pamiętam mogą pracować na tych samych olejach. Wiec ja nie widzę przeciwwskazań do nabicia układy tańszym środkiem. Jak k ma inne zdanie to z chęcią posłucham :). chwilę już nie śledziłem tematów czynników i klimatyzacji więc może coś się zmieniło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Prezes napisał:

Ciekawe jak on to stwierdził 

Podłączył jakieś urządzenie, które wpiął w obieg zaworami, urządzenie pobrało trochę czynnika i na tej podstawie nastąpiła weryfikacja, potw. Jest wydruk z tej maszyny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yt1234 jest bardzo ekologiczny - niemal nie powoduje dziury ozonowej, ale jest bardzo niebezpieczny dla zdrowia- powoduje ponoć śmiertelne oparzenia. Po za tym jest skrajnie łatwo palny. Palących się nowych aut najlepiej nie gasić tylko uciekać. 

Na moim kompresorze jest nalepka na której widnieje napis sugerujący możliwość pracy również na R134a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK działa i na R134a i na R-1234yf - tylko nie powinno być to ze sobą zmieszane.

Ciekawe jakie właściwości ma mieszanina tych dwóch czynników - bo 1234yf jest syfem zabijającym organizmy żywe, 134a niszczy warstwę ozonową (podobno). To ciekawe co się dzieje jak trafi klimę z mieszanką.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2021 o 08:17, halas2 napisał:

Również mnie zastanawia to co mówi prezes.

@karolaa Czynniki inne ale w sumie działające na tych samych ciśnieniach i z tego co pamiętam mogą pracować na tych samych olejach. Wiec ja nie widzę przeciwwskazań do nabicia układy tańszym środkiem. Jak k ma inne zdanie to z chęcią posłucham :). chwilę już nie śledziłem tematów czynników i klimatyzacji więc może coś się zmieniło:)

Nie działają na tych samych ciśnieniach. Jest również inna ilość czynnika . 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/artykuly/czynniki-chlodnicze/wlasciwosci-czynnikow-chlodniczych-r134a-i-r1234yf

 

Ja tam nie widzę większych różnic. Dlatego często na sprężarkach pisze że mogą pracować na obydwóch gazach. Ilość czynnika może być inna.

Instalacje pracujące na tych gazach możesz również nabić r600 czy r290 lub LPG i będzie chodzić:) Tyle ze przy LPG obawiał bym się troszkę o jego czystość i przy tych gazach o olej bo nie z każdym olejem mogą pracować.

 

Tu się muszę przyznać że nie wiem jak ma się zmiana czynnika do homologacji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, halas2 napisał:

https://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/artykuly/czynniki-chlodnicze/wlasciwosci-czynnikow-chlodniczych-r134a-i-r1234yf

 

Ja tam nie widzę większych różnic. Dlatego często na sprężarkach pisze że mogą pracować na obydwóch gazach. Ilość czynnika może być inna.

Instalacje pracujące na tych gazach możesz również nabić r600 czy r290 lub LPG i będzie chodzić:) Tyle ze przy LPG obawiał bym się troszkę o jego czystość i przy tych gazach o olej bo nie z każdym olejem mogą pracować.

 

Tu się muszę przyznać że nie wiem jak ma się zmiana czynnika do homologacji pojazdu.

Ja widzę. 

 

FB_IMG_1623871961108.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!