Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce czujnik spalania stukowego


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

Jak chcesz dłużej jeździć tym autem i uważasz, że silnik jest ogólnie w dobrej kondycji ( kompresja stwierdziłeś, że jest OK ) ;

  - to  wg; mnie należy pomyśleć nad wymianą rozrządu oraz wymianą UPG - profilaktycznie, ( remont głowicy ),

  - wcześniej ;

       - wgrać uaktualnienie oprogramowania sterownika,

       - zmienić świece na oryginały, ( obecnie jakie są )

       - zmienić cewki lub ew; zamienić miejscami,

  - warto zamontować czujnik poziomu płynu chłodzącego. 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym parę lat mieć ten samochód. Rozrząd jest nowy, zobaczymy czy się uda soft nowy wgrać i czy to coś pomoże. Jeśli nie to będę ściągał głowice bo nie zostało innego oprócz tego i softu. Dziękuję za rady, po powrocie i wizycie w ASO dam znać jak się sprawy mają :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie tak wygląda licznik spalania stukowego.

 

01.thumb.PNG.f0961f362f29f3464c2b7c8f8d71861d.PNG

przebieg 150k km, czy ktoś wie czy to dużo, czy mało?

 

Przy okazji czy ktoś wie jakie jest najnowszy soft do sterownika wtrysku w 1.4 TCe ? U mnie jest wersja 7D00

 

200.0.4.0_20210928_202023737_VF1JZ1VB247802222_WTR01.thumb.PNG.9a6721ba00695baf6d6383a310177f57.PNG

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Woytus napisał:

przebieg 150k km, czy ktoś wie czy to dużo, czy mało?

 

Wartości ilości spalań stukowych ;

     I = 5140 ; II= 21567 ; III = 16120 ; IV = 6987,

Z poprzedniego tematu wiem, że jest lpg,

To są kosmiczne wielkości;

     - szczególnie II i III cylinder,

     - a to rodzi podejrzenie o uszkodzeniu upg między tymi cylindrami;

           - podejrzany ; nie profesjonalny montaż i strojenie instalacji lpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie wartości mają inne sprawne silniki 1,4 tce. Może ktoś się pokusi, sprawdzi i poda jak u niego wygląda ten parametr. To, że cyl.2 ma większą wartość chyba wynika z umiejscowienia czujnika.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, aniewa napisał:

Ciekawe jakie wartości mają inne sprawne silniki 1,4 tce.

1/ Na dystansie ok;1000 km, świece beru, lpg,

    Dane klientów ; ( istotne to rząd wielkości ; dane archiwalne)

      -  strojenie wg; sondy AFR, jazda w większości autostradą;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ; 25 -30, 

      -  bez strojenia sondą AFR, jazda mieszana ;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ok; 85 -100,

2/ Przy jeździe na ;

    a/ samej benzynie; wskazane jest paliwo 98 oktan, 

    b/ na lpg dla 1,4 TCe ; 

          - istotne jest wypadanie zapłonów ; błędy, 

          - szczególnie niebezpieczne dla II i III cylindra,

          - połączone z ubywaniem płynu chłodzącego ( znany problem na forum )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał czas to sprawdzę ilość spalań stukowych , u mnie jak pamiętam na jednym cylindrze też jest dużo więcej spalań stukowych od innych cylindrów .Instalację mam wystrojoną bardzo dobrze ale sam mam ustawiona bardzo niska temp. przełączania na lpg na 20 st. i niekiedy jak się zapomnę i troszkę mocniej przyspieszę przy wyjeżdzie z pracy to też wypadają zapłony i delikatnie zaczyna szarpać ale to kwestia niskiej temperatury cieczy Po tym i odpowiedniego  odparowania lpg z fazy ciekłej w lotną ale to jest bez checku tylko szarpie wtedy muszę delikatniej przyspieszać przez 10 sek. Po tym czasie juz samochód nie poszarpuje bo temperatura reduktora już jest odpowiednia ;optymalna temp. przełączania lpg to 40 st. tak ustawiają gazownicy ale każdemu to przeszkadza i prosi o zmniejszenie tej wartości albo sam sobie to zmienia jak ja Ale jak widać w turbo jeszcze po chiptuningu czasy wtrysku są mega duże i lpg nie jest odparowane całkowicie i jakiś procent lpg dociera do wtrysków w fazie jeszcze ciekłej Więc albo zwiększamy temp. przełączania albo jeżdzimy od momentu przełączenia lpg  przez pierwsze kilkanaście sek. delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Na dystansie ok;1000 km, świece beru, lpg,

    Dane klientów ; ( istotne to rząd wielkości ; dane archiwalne)

      -  strojenie wg; sondy AFR, jazda w większości autostradą;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ; 25 -30, 

      -  bez strojenia sondą AFR, jazda mieszana ;

            -  ilość spalań stukowych ( suma ) dla 4 cylindrów to ok; 85 -100,

2/ Przy jeździe na ;

    a/ samej benzynie; wskazane jest paliwo 98 oktan, 

    b/ na lpg dla 1,4 TCe ; 

          - istotne jest wypadanie zapłonów ; błędy, 

          - szczególnie niebezpieczne dla II i III cylindra,

          - połączone z ubywaniem płynu chłodzącego ( znany problem na forum )

Aktualnie mam włożone świece Beru od jakiś 2 tygodni. Po wymianie świec, żadnej poprawy. Płynu nie ubywa. Autko jest z grudnia 2012 roku. Jedyne co rejestrował komputer to wypadanie zapłony na cylindrze 4 i to kilka razy nawet z check engine. Cylinder 2 i 4 ani razu nie pojawił się w błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magic 3 nie znam. Znam KME silvera: stabilny ciśnieniowo. Temperatura odparowanego gazu latem to 35-45 stopni. Przy ujemnych temperaturach około 15. Zaraz po pierwszym przełączeniu zimą ledwie powyżej 0. Później rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Woytus napisał:

Jedyne co rejestrował komputer to wypadanie zapłony na cylindrze 4 i to kilka razy nawet z check engine.

Zakręć gaz na butli;

   - pojeździj na samej benzynie,

   - obserwuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Magic 3 nie znam

Jeden z najlepszych reduktorów na rynku.

16 godzin temu, fullxda napisał:

Akurat mam jeden z najmocniejszych reduktorów Magic 3 To jest reduktor który najlepiej grzeje gaz ze wszystkich dostępnych na rynku .

Może grzanie źle wpięte.

30st jest temperaturą optymalną. Proponował bym zwiększenie. A jak problemy będą dalej to coś nie tak z instalacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co żle wpięte??? Nie rozumiesz że przy 20 st.w każdym samochodzie jak depniesz to bedzie nie do konca gaz odparowany i bedą wypadaly zapłony Tym bardziej że mam auto zrobione na 160km i czasy wtrysku sa po 23 24 milisekundy gdy na fabrycznej mapie gora byly 17 18 milisekund Wiec zobacz o ile wiecej musi nalać lpg to nie ma bata że nie bedzie szarpalo caly czas mowimy o 20 st. Ale przy 40 już powinno byc ok chociaż przy bucie to roznie może być. Ja z tym nie mam problemu nie butuje na zimno ale niekiedy czlowiek sie zapomni i wypadaja zaplony wtedy noga z gazu i delikatniej przez 10 sek. I wszystko gra Ja w tym watku chcialem się ustosunkować do tych podwyższonych spalań stukowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!