Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapowietrzający się układ chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie, od kilku dni walczę z autem dziewczyny. Miesiąc temu miała kryzysową sytuację i pompa wody na trasie zaczęła przepuszczać, co kilka km dolewaliśmy wody i dojechaliśmy do domu. Auto zostało odstawione do mechanika na wymianę rozrządu i pompy wody, ale od tego momentu mamy problemy z odpowietrzeniem samochodu. Mechanik nie odbiera telefonu i całkiem olał temat. Podczas jazdy poziom plynu w zbiorniku drastycznie spada, ale po wyłączeniu silnika i ostygnięciu wraca do normy. Cały czas walczę z odpowiwtrzaniem silnika i wydaje się, że jest już ok, to nagle ciepłe powietrze w kabinie coraz słabiej dmucha, a poziom plynu w zbiorniku się podnosi, co oznaczałoby, że układ się zapowietrza. Co ciekawe z odpowietrznika na ścianie grodziowej leci zimny płyn pod bardzo słabym ciśnieniem. Czy tak ma być? Martwię się trochę, że może przegrzalismy blok silnika. Za podpowiedzi będę serdecznie wdzięczny. 

 

Auto to Megane 3 1.5dci 2011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim odpowietrz korkiem przy termostacie. Po odkręceniu korka załóż na niego pionowo rurkę igielitową około 08--1 m. Korka przy grodzi nigdy nie ruszałem. Przy odpowietrzaniu odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wcześniej robiłem to tak, że dolałem płyn do maxa, zagrzałem samochód i odkręcałem odpowietrzniki przy nawiewie włączonym na maxa. Czyli proponujesz zdjąć odpowietrznik z termostatu i na niego założyć długi przewód? I do tego odkręcić korek od zbiornika? 

 

Dziwna sprawa, bo chciałem zrobić test uszczelki i poziom plynu bardzo szybko rósł po uruchomieniu silnika tak jakby pompa duże ciśnienie generowała 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze tak robię i jest ok. Robię to na zimnym samochodzie, następnie go uruchamiam i po zejściu powietrza z układu zdejmuję rurkę i zakręcam korek. Przed uruchomieniem silnika warto podpompować grubą rurą przy chłodnicy po prostu kilkanaście razy ją ściskając. Potem rozgrzewam silnik. Nie ma sensu włączać ogrzewania bo to nie duży fiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fatall1ty napisał:

Dziwna sprawa, bo chciałem zrobić test uszczelki i poziom plynu bardzo szybko rósł po uruchomieniu silnika tak jakby pompa duże ciśnienie generowała 

To świadczy i powietrzu przed termostatem, które szuka drogi do ujścia.

Odpowietrzenie jest koniecznością. Ja również odpowietrzam wymiennik od kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zrobiłem test uszczelki i nic nie wykazało, lekko parowało, ale nie było czuc zapachu spalin. Jak tylko włączyłem nawiew to poziom plynu wzrósł i wywaliło płyn przez tester. Macie jakiś pomysł co jeszcze mogę sprawdzić? Jutro będę próbować odpowietrzać waszym sposobem 

 

https://streamable.com/f9jzj1

Edytowane przez Fatall1ty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Fatall1ty napisał:

Jak tylko włączyłem nawiew to poziom plynu wzrósł i wywaliło płyn przez tester.  

Jak wzrosła temperatura płynu w głowicy, to zgromadzone powietrze żeby się wydostać z obiegu chłodzenia musiało prędzej wywalić płyn. Poza odpowietrzeniem nic nie musisz robić. Jeśli nowa pompa będzie ciekła (zdarza się) sytuacja będzie się powtarzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sądzisz ze auto moze być aż tak zapowietrzone? Bo dzisiaj spędziłem nad tym ponad godzinę. Nawiew na maksa i kręciłem korkami, a finalnie to nic nie dało. Zobacz na tym filmiku przy lekkim gazowaniu jak bulgocze 

 

https://streamable.com/nvg0mx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, że tam wydobywają się spaliny - to powonieniem byś czuł. Na uszkodzoną uszczelkę ilość jest znikoma. Pierwsze podejrzenie może być skierowane w uszkodzony termostat, ale to również byś widział na wskaźniku. Dopóki go nie odpowietrzysz tak jak wskazał @aniewanic nie podejrzewam. Odnośnie małego bomblowania naturalnym jest wzrost ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym przy pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, wracam po wakacjach z odpowiedzią, próbowałem odpowietrzyć samochód z rurka ale cały czas jest duży prxedmuch. Co mogę jeszcze sprawdzić? Myślałem żeby zamówić chlodniczke spalin, koszt 40zl, bo na ten moment nie widzi mi się zdejmować głowicy. Czy coś jeszcze może dawać podobne objawy? Może ta nieszczęsną pompa wody? 

 

https://streamable.com/esm081

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!