Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - Tricks & Tips


Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba zacząć od tego że dla wielu "mechaników" ustawienie zbieżności polega na najechaniu na ruchomą płytę na stanowisku diagnostycznym. Wszystkie SKP w ten sposób dokonują pomiarów. Ale to jest wielki błąd, takie badanie można traktować tylko jako wstępne ustawienie czy orientacyjny pomiar zbieżności. Do prawidłowego ustawienia używa się czujników podpinanych do każdego koła jednocześnie. I tak jak koledzy piszą, kierownica na prosto i dopiero ustawianie drążków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie SKP w ten sposób dokonują pomiarów.

 

To nie pomiar, tylko kontrola luzów w zawieszeniu, te płyty to takie szarpaki, żeby gość z SKP nie musiał sam "szarpać" poszczególnych elementów. Kontrola i ustawienie możliwe jest dopiero po założeniu głowic na obręcze kół. Głowice mają zasilanie np. akumulatorowe i komunikują się z jednostką centralną dającą bieżący wynik na ekranie monitora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpak to szarpak a płyta to płyta. Ktoś mnie nie chce zrozumieć. Oto talmach.net/index.php?go1=stacja&go2=zbieznosc"]płyta . Napisałem co i jak bez wnikania w szczegóły odnośnie zasilania, komputera czy całej procedury która wcale taka prosta i szybka nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antonescu, na tym co pokazałeś w linku nie dokonasz ustawienia zbieżności, możesz pomierzyć wzajemny stosunek kół jednej osi do siebie. Po wymianie przekładni, czy drążków należy, tak jak koledzy wcześniej napisali zrobić to na przyrządzie, gdzie przednie koła sa ustawione na płytach ale innego typu, tylne koła na wózkach z rolkami, do wszystkich kół podpięte są głowiczki pomiarowe połączone ze sobą i dodatkowo z komputerem. Wtedy masz zrobiona zbieżność w stosunku do wszystkich kół i geometrycznej osi pojazdu. Na tym co pokazałeś wystarczy, że oś tylna będzie lekko przesunięta w stosunku do przedniej (źle najechałeś) i już zbieżności nie ustawisz. Kierownica nie będzie do jazdy na wprost)

Tu link do takiego urządzenia nowszej generacji (głowice laserowe) i pod kołem widać to co w temacie nazywane jest płytą: http://www.elwico.com.pl/strona.php?38086

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież tak napisałem. Wymieniałem drążki i wielkie było moje zdziwienie jak panowie mechanicy właśnie na takiej płycie próbowali ustawiać zbieżność - panie my tak zawsze robimy i jest dobrze. Ustawiamy tylko i wyłącznie na sprzęcie specjalnie do tego przeznaczonym, czyli czujniki montowane do każdego koła. Napisałem o płycie i prawidłowym sposobie po to aby ludzie którzy mają jakieś problemy ze skręconą kierownicą czy ściąganiem auta wiedzieli jak powinna przebiegać procedura ustawiania zbieżności i nie dali sie nabijać w butelke że niby renault to nie auto i trzeba kierownicę przestawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
otwierania i zamykania drzwi z przycisku

 

Chyba wiem o co chodzi. Przyciskiem możesz tylko drzwi zamykać (ewentualnie jak masz domykanie szyb to dwukrotne przycisnięcie zamknie drzwi i szyby). Otwiera drzwi czujnik będący pod klamką. I tu nie ma czego uczyć. Tylko w pilocie wymienić baterię na nową lub lepszą. Zarówno przycisk jakj czujnik reagują tylko jak przy drzwiach jest pilot (w klamce jest antena), który emituje fale. Jak bateria jest słaba to może nie otworzyć bez przyciśniecia pilotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!