Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży kąt wyprzedzenia zapłonu oraz zwiększone spalanie


lekkir

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, lekkir napisał:

Odczyty Clipem po wymianie świec w porównaniu do odczytów przed wymianą: 

  • sygnał spalania stukowego średni - wartości spadły, będzie tego nawet ok 1000 jednostek mniej
  • kąt wyprzedzenia zapłonu - raczej bez zmian

1/ To jest pozytywny rezultat zmiany świec,

2/ Zmiana sond lambda powinna;

       - wpłynąć na zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu,

       - a tym samym na zmniejszenie wartości podciśnienia,

3/ Warto sprawdzić odmę olejową ( kąt wyprzedzenia zapłonu );

      - rozłączając połączenie odmy z  pokrywą zaworów 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie przez chwilę bo choroba człowieka dopadła, ale jeszcze przed chorobą zauważyłem, że w momencie wyłączania świateł mijania kąt spada do zera po czym od razu odbija do poprzednich wartości. Na drugi dzień, gdy chciałem powtórzyć doświadczenie wyłączenie świateł nic nie dało (kąt się nie ulega zmianie).
Silnik był bardzo solidnie rozgrzany, a wyglądało to następująco:
Screenshot_20210925-093441.thumb.jpg.a26ad372082a42c4ab40478116da82ec.jpgScreenshot_20210925-093224.thumb.jpg.80f9a30402dc3c3c01d5fb5cb5f41899.jpg

Idąc za ciosem z ciekawości zrzuciłem pasek osprzętu, kąt się nie zmienił, za to obroty silnika skoczyły do średniej 863obr/min.
Podmieniłem również pierwszą sondę na nówkę oryginał Bosch - zmian we wskazaniach sondy brak, pozostałych parametrów również...

Pytanko, kąt ma wpływ na podciśnienie czy podciśnienie na kąt? a może jedno nie ma wpływu na drugie?
243418671_3189349941189778_706021612282017843_n.thumb.jpg.2806037fa1e1279864c98eae38cf511e.jpg

Od wczoraj piszę przez FB z gościem, który posiada takie GT, u niego kąt oraz podciśnienie mają bardzo podobne wartości. Dziś może podeśle mi więcej pomiarów. Próbuję też więcej osób zwerbować aby poprzesyłali logi ze swoich maszyn, zobaczymy co z tego wyjdzie...

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres kąta wyprzedzenia zapłonu wygląda jak u mnie elektrokardiogram czyli rozrusznik do wstawienia ?
 Tak na poważnie już to można przypuszczać,  że ten silnik został mocno zmodyfikowany aby osiągnąć dodatkowe konie i newtony. Stąd pewnie ostrzejsze wałki,  zmiana stopni otwarcia i zamknięcia zaworów co może przekładać się na takie wartości kąta zapłonu. Zresztą tuning silnika wolnossacego polega również na przyspieszeniu zapłonu. 

Co do zwiększonego spalania: pamiętam że jak kręciłem po 4 tyś to spalanie szło mocno w górę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I też mi się tak wydaje - nie ma co porównywać do standardowych K4M. Chyba sobie odpuszczę bo to chyba szukanie dziury w całym, albo nie ?
Tylko to spalanie nie jest normalne bo żeby mieścić się w 10litrach/100 to nie mogę przekraczać 4tysięcy, a i korekty długoterminowe beznadziejne - po uszczelnieniu dolotu zrobiły się jeszcze bogatsze...

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lekkir napisał:

Podmieniłem również pierwszą sondę na nówkę oryginał Bosch

 - zmian we wskazaniach sondy brak, pozostałych parametrów również...

1/ Wg; wykresów bardziej niesprawną jest II sonda lambda;

     -  skoro wskazania po zmianie I-sondy są podobne,

     -  to można na próbę tą zdemontowana sondę I, zamontować zamiast sondy II,

Godzinę temu, lekkir napisał:

Pytanko, kąt ma wpływ na podciśnienie czy podciśnienie na kąt?

2/ Kąt wyprzedzenia zapłonu;

     - ustala sterownik na podstawie danych z wszystkich czujników,

     - wg; serwisówki powinien wynosić 4°V - napisałeś, 

3/ Na podciśnienie w dolocie użytkownik ma wpływ;

     - pisałem o tym wcześniej;

          - co z ewentualnie zasyfioną/przytkaną odmą olejową?

          - co z ciśnieniem oleju?;

               - ciśnienie oleju wpływa na pracę zespołu kzfr oraz popychaczy hydraulicznych  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzień dobry. Ja z podobnym problemem, co kolega, który założył temat. Widzę specjalistów więc moze ktoś pomoże... Oczywiście przestudiowałem temat oraz podobne watki- część problemów udało mi się wyeliminować część została. Do rzeczy. Renault Megane 3 2008r. 1.6 110 km. Rozrząd z oryginalnym kołem wymieniony ok 5 tys km temu. Nowy zawór pierburg. 

Problemy jakie mnie trapią to: 

Jak u kolegi- rozbiegany kąt wyprzedzenia zapłonu +2 do nawet 9

Dziwne wskazania czasu wtrysku, których nie potrafię zinterpretować (dane wkleje nizej)

(oprócz tych związanych z diagnostyka) to:

Dłuższe odpalanie auta. Musi zrobić 3-4 obroty zanim załapie. Jak już zalapie, to do momentu ssania słychać delikatne pierdnięcia. W okolicach 2.5 tys obrotów od niedawna czuć delikatne wibracje na pedale gazu. Chwilowa utrata mocy przy rozpędzaniu/ wyprzedzaniu na wysokich obrotach- z tym sobie chyba poradzilem, bo jak dotąd się nie powtorzylo

Osobiście wymieniłem zawór par paliwa( stary był niesprawny). sprawdziłem węże, wszystkie całe i szczelne.

Wymieniłem świece na zalecane przez kolegów denso. Nowe uszczelki kolektora dolotowego i odmy. Przepustnica wyczyszczona i uszczelniona. Czujniki wału i wałka wyciągnięte i wyczyszczone. Cewki beru, przejechane na nich ok 10 tys km. Nowy nieoryginalny (Continental vdo)map sensor.

 

 

Screenshot_2024-06-25-19-35-36-211_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-06-25-19-36-07-400_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-06-25-19-37-50-713_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-06-25-19-38-12-999_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Car Scanner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Siwy3977 napisał(a):

Rozrząd z oryginalnym kołem wymieniony ok 5 tys km temu. Nowy zawór pierburg. 

Problemy jakie mnie trapią to: 

  - rozbiegany kąt wyprzedzenia zapłonu +2 do nawet 9

   - Dziwne wskazania czasu wtrysku, których nie potrafię zinterpretować                                                                                                 (dane wkleje nizej) (oprócz tych związanych z diagnostyka) to:

                  -  Dłuższe odpalanie auta. Musi zrobić 3-4 obroty zanim załapie

Ustawienie rozrządu do sprawdzenia;

  - przy pomocy blokad,

Po kontroli i poprawnym ustawieniu;

   - pomiar podciśnienia,

   - pomiar kata wyprzedzenia zapłonu,

   - pomiar napięcia sond lambda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Ustawienie rozrządu do sprawdzenia;

  - przy pomocy blokad,

 

Wstępnie umówiłem się z mechanikiem na pt. Martwi mnie rowniez ten czas wtrysku...co możesz napisać o innych parametrach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2024 o 21:37, Siwy3977 napisał(a):

Renault Megane 3 2008r. 1.6 110 km. Rozrząd z oryginalnym kołem wymieniony ok 5 tys km temu. Nowy zawór pierburg. 

Problemy jakie mnie trapią to: 

Jak u kolegi- rozbiegany kąt wyprzedzenia zapłonu +2 do nawet 9

Dziwne wskazania czasu wtrysku, których nie potrafię zinterpretować (dane wkleje nizej)

(oprócz tych związanych z diagnostyka) to:

Dłuższe odpalanie auta. Musi zrobić 3-4 obroty zanim załapie. Jak już zalapie, to do momentu ssania słychać delikatne pierdnięcia.

Cześć mam identyczne auto i identyczny problem, opis jak mojego. Po wymianie rozrządu na ori po takim samym przebiegu te se objawy, nie umiem sobie z tym poradzić, mechanik twierdzi że koło jest wadliwe. Chyba kupię blokady na olx i wymienię sam już to koło. Ja miałem przestawiony o ząbek rozrząd ale poprawiło się tylko spalanie, reszta bez zmian. Nie wiem w sumie czy tak powinien być ustawiony czy może jak poprzednik zrobił, teraz patrzy jakby obok znaku na obudowie. Bardzo proszę informuj w temacie czy jakoś sobie z tym poradziłeś.

Screenshot_2024-06-29-00-03-23-892_com.miui.gallery.jpg

Edytowane przez mirunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Warto ze zrozumieniem przestudiować temat od początku,

 

Kąt wyprzedzenia zapłonu;

     - ustala sterownik na podstawie danych z wszystkich czujników,

     - wg; serwisówki powinien wynosić ; 0 do  2°, 

     - warto zaktualizować sterownik silnika,

  1/ najistotniejsze to prawidłowe ustawienie rozrządu wg; blokad,

  2/ prawidłowa kompresja, oraz rozrzut pomiędzy cylindrami do 10 %, 

  3/ prawidłowe podciśnienie w dolocie;

       a/ sprawny i szczelny map-sensor,

       b/ szczelne uszczelki kolektora dolotowego,

       c/ czysty i szczelny; filtr powietrza, dolot, przepustnica,

           Uchylenie przepustnicy po czyszczeniu;

                  - powinno być zbliżone do ok ; 11,8 % dla 750 +/- 50 obr/min,

                 -  adaptacja przepustnicy na clipie,

       d/ nowe świece 1-elektrodowe; beru; denso;  szczelina ok; 0,7 mm,

       e/ sprawne czujniki i czyste czoła czujników wału i wałka rozrządu,

       f/ szczelny, drożny i sprawny układ par benzyny,

       g/ czysta i szczelna odma olejowa,

       h/ obroty biegu jałowego na gorącym silniku ok;90 C - to 750 +/- 50 obr/min,

        i/ sprawny czujnik spalania stukowego, 

 4/ Wskazania czujnika temperatury ;

       a/ płynu i powietrza wlotowego - po nocy na zimnym silniku zgodne z temperaturą zewnętrzną,

       b/ różnica między wskazaniem czujnikiem w lusterku a w dolocie - podczas jazdy; to ok.1-2 C różnicy,

 5/ Termostat powinien utrzymywać temperaturę silnika w granicach ; 88 - 92 C,

 6/ Sterownik silnika w tym silniku nie mierzy ciśnienia paliwa;

         - zakłada, że wynosi cały czas 3,5 bara ,

         - ustala dla tego ciśnienia czas otwarcia wtryskiwacza, czyli decyduje o dawce paliwa,

  7/ Prawidłowe ciśnieniem oleju;

       - ciśnienie oleju wpływa na pracę zespołu kzfr oraz popychaczy hydraulicznych,

 8/ Sprawne w 100 % sondy lambda - tylko oryginały;

     Stare/zużyte sondy – są powodem ;

          - dużego zużycia paliwa - nawet do 50 % i spadku mocy,

          - niewłaściwego kąta wyprzedzenia zapłonu,

          - problem z odpalaniem na zimno,

          - szarpania / falowania, gaśnięcie silnika

 9/ Sprawne kzfr oraz elektrozawór kzfr,

    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!