Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży kąt wyprzedzenia zapłonu oraz zwiększone spalanie


lekkir

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, lekkir napisał:

Odczyty Clipem po wymianie świec w porównaniu do odczytów przed wymianą: 

  • sygnał spalania stukowego średni - wartości spadły, będzie tego nawet ok 1000 jednostek mniej
  • kąt wyprzedzenia zapłonu - raczej bez zmian

1/ To jest pozytywny rezultat zmiany świec,

2/ Zmiana sond lambda powinna;

       - wpłynąć na zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu,

       - a tym samym na zmniejszenie wartości podciśnienia,

3/ Warto sprawdzić odmę olejową ( kąt wyprzedzenia zapłonu );

      - rozłączając połączenie odmy z  pokrywą zaworów 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie przez chwilę bo choroba człowieka dopadła, ale jeszcze przed chorobą zauważyłem, że w momencie wyłączania świateł mijania kąt spada do zera po czym od razu odbija do poprzednich wartości. Na drugi dzień, gdy chciałem powtórzyć doświadczenie wyłączenie świateł nic nie dało (kąt się nie ulega zmianie).
Silnik był bardzo solidnie rozgrzany, a wyglądało to następująco:
Screenshot_20210925-093441.thumb.jpg.a26ad372082a42c4ab40478116da82ec.jpgScreenshot_20210925-093224.thumb.jpg.80f9a30402dc3c3c01d5fb5cb5f41899.jpg

Idąc za ciosem z ciekawości zrzuciłem pasek osprzętu, kąt się nie zmienił, za to obroty silnika skoczyły do średniej 863obr/min.
Podmieniłem również pierwszą sondę na nówkę oryginał Bosch - zmian we wskazaniach sondy brak, pozostałych parametrów również...

Pytanko, kąt ma wpływ na podciśnienie czy podciśnienie na kąt? a może jedno nie ma wpływu na drugie?
243418671_3189349941189778_706021612282017843_n.thumb.jpg.2806037fa1e1279864c98eae38cf511e.jpg

Od wczoraj piszę przez FB z gościem, który posiada takie GT, u niego kąt oraz podciśnienie mają bardzo podobne wartości. Dziś może podeśle mi więcej pomiarów. Próbuję też więcej osób zwerbować aby poprzesyłali logi ze swoich maszyn, zobaczymy co z tego wyjdzie...

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres kąta wyprzedzenia zapłonu wygląda jak u mnie elektrokardiogram czyli rozrusznik do wstawienia ?
 Tak na poważnie już to można przypuszczać,  że ten silnik został mocno zmodyfikowany aby osiągnąć dodatkowe konie i newtony. Stąd pewnie ostrzejsze wałki,  zmiana stopni otwarcia i zamknięcia zaworów co może przekładać się na takie wartości kąta zapłonu. Zresztą tuning silnika wolnossacego polega również na przyspieszeniu zapłonu. 

Co do zwiększonego spalania: pamiętam że jak kręciłem po 4 tyś to spalanie szło mocno w górę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I też mi się tak wydaje - nie ma co porównywać do standardowych K4M. Chyba sobie odpuszczę bo to chyba szukanie dziury w całym, albo nie ?
Tylko to spalanie nie jest normalne bo żeby mieścić się w 10litrach/100 to nie mogę przekraczać 4tysięcy, a i korekty długoterminowe beznadziejne - po uszczelnieniu dolotu zrobiły się jeszcze bogatsze...

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lekkir napisał:

Podmieniłem również pierwszą sondę na nówkę oryginał Bosch

 - zmian we wskazaniach sondy brak, pozostałych parametrów również...

1/ Wg; wykresów bardziej niesprawną jest II sonda lambda;

     -  skoro wskazania po zmianie I-sondy są podobne,

     -  to można na próbę tą zdemontowana sondę I, zamontować zamiast sondy II,

Godzinę temu, lekkir napisał:

Pytanko, kąt ma wpływ na podciśnienie czy podciśnienie na kąt?

2/ Kąt wyprzedzenia zapłonu;

     - ustala sterownik na podstawie danych z wszystkich czujników,

     - wg; serwisówki powinien wynosić 4°V - napisałeś, 

3/ Na podciśnienie w dolocie użytkownik ma wpływ;

     - pisałem o tym wcześniej;

          - co z ewentualnie zasyfioną/przytkaną odmą olejową?

          - co z ciśnieniem oleju?;

               - ciśnienie oleju wpływa na pracę zespołu kzfr oraz popychaczy hydraulicznych  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzień dobry. Ja z podobnym problemem, co kolega, który założył temat. Widzę specjalistów więc moze ktoś pomoże... Oczywiście przestudiowałem temat oraz podobne watki- część problemów udało mi się wyeliminować część została. Do rzeczy. Renault Megane 3 2008r. 1.6 110 km. Rozrząd z oryginalnym kołem wymieniony ok 5 tys km temu. Nowy zawór pierburg. 

Problemy jakie mnie trapią to: 

Jak u kolegi- rozbiegany kąt wyprzedzenia zapłonu +2 do nawet 9

Dziwne wskazania czasu wtrysku, których nie potrafię zinterpretować (dane wkleje nizej)

(oprócz tych związanych z diagnostyka) to:

Dłuższe odpalanie auta. Musi zrobić 3-4 obroty zanim załapie. Jak już zalapie, to do momentu ssania słychać delikatne pierdnięcia. W okolicach 2.5 tys obrotów od niedawna czuć delikatne wibracje na pedale gazu. Chwilowa utrata mocy przy rozpędzaniu/ wyprzedzaniu na wysokich obrotach- z tym sobie chyba poradzilem, bo jak dotąd się nie powtorzylo

Osobiście wymieniłem zawór par paliwa( stary był niesprawny). sprawdziłem węże, wszystkie całe i szczelne.

Wymieniłem świece na zalecane przez kolegów denso. Nowe uszczelki kolektora dolotowego i odmy. Przepustnica wyczyszczona i uszczelniona. Czujniki wału i wałka wyciągnięte i wyczyszczone. Cewki beru, przejechane na nich ok 10 tys km. Nowy nieoryginalny (Continental vdo)map sensor.

 

 

Screenshot_2024-06-25-19-35-36-211_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-06-25-19-36-07-400_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-06-25-19-37-50-713_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-06-25-19-38-12-999_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Car Scanner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Siwy3977 napisał(a):

Rozrząd z oryginalnym kołem wymieniony ok 5 tys km temu. Nowy zawór pierburg. 

Problemy jakie mnie trapią to: 

  - rozbiegany kąt wyprzedzenia zapłonu +2 do nawet 9

   - Dziwne wskazania czasu wtrysku, których nie potrafię zinterpretować                                                                                                 (dane wkleje nizej) (oprócz tych związanych z diagnostyka) to:

                  -  Dłuższe odpalanie auta. Musi zrobić 3-4 obroty zanim załapie

Ustawienie rozrządu do sprawdzenia;

  - przy pomocy blokad,

Po kontroli i poprawnym ustawieniu;

   - pomiar podciśnienia,

   - pomiar kata wyprzedzenia zapłonu,

   - pomiar napięcia sond lambda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Ustawienie rozrządu do sprawdzenia;

  - przy pomocy blokad,

 

Wstępnie umówiłem się z mechanikiem na pt. Martwi mnie rowniez ten czas wtrysku...co możesz napisać o innych parametrach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2024 o 21:37, Siwy3977 napisał(a):

Renault Megane 3 2008r. 1.6 110 km. Rozrząd z oryginalnym kołem wymieniony ok 5 tys km temu. Nowy zawór pierburg. 

Problemy jakie mnie trapią to: 

Jak u kolegi- rozbiegany kąt wyprzedzenia zapłonu +2 do nawet 9

Dziwne wskazania czasu wtrysku, których nie potrafię zinterpretować (dane wkleje nizej)

(oprócz tych związanych z diagnostyka) to:

Dłuższe odpalanie auta. Musi zrobić 3-4 obroty zanim załapie. Jak już zalapie, to do momentu ssania słychać delikatne pierdnięcia.

Cześć mam identyczne auto i identyczny problem, opis jak mojego. Po wymianie rozrządu na ori po takim samym przebiegu te se objawy, nie umiem sobie z tym poradzić, mechanik twierdzi że koło jest wadliwe. Chyba kupię blokady na olx i wymienię sam już to koło. Ja miałem przestawiony o ząbek rozrząd ale poprawiło się tylko spalanie, reszta bez zmian. Nie wiem w sumie czy tak powinien być ustawiony czy może jak poprzednik zrobił, teraz patrzy jakby obok znaku na obudowie. Bardzo proszę informuj w temacie czy jakoś sobie z tym poradziłeś.

Screenshot_2024-06-29-00-03-23-892_com.miui.gallery.jpg

Edytowane przez mirunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!