Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży kąt wyprzedzenia zapłonu oraz zwiększone spalanie


lekkir

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, lekkir napisał:

Odczyty Clipem po wymianie świec w porównaniu do odczytów przed wymianą: 

  • sygnał spalania stukowego średni - wartości spadły, będzie tego nawet ok 1000 jednostek mniej
  • kąt wyprzedzenia zapłonu - raczej bez zmian

1/ To jest pozytywny rezultat zmiany świec,

2/ Zmiana sond lambda powinna;

       - wpłynąć na zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu,

       - a tym samym na zmniejszenie wartości podciśnienia,

3/ Warto sprawdzić odmę olejową ( kąt wyprzedzenia zapłonu );

      - rozłączając połączenie odmy z  pokrywą zaworów 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie przez chwilę bo choroba człowieka dopadła, ale jeszcze przed chorobą zauważyłem, że w momencie wyłączania świateł mijania kąt spada do zera po czym od razu odbija do poprzednich wartości. Na drugi dzień, gdy chciałem powtórzyć doświadczenie wyłączenie świateł nic nie dało (kąt się nie ulega zmianie).
Silnik był bardzo solidnie rozgrzany, a wyglądało to następująco:
Screenshot_20210925-093441.thumb.jpg.a26ad372082a42c4ab40478116da82ec.jpgScreenshot_20210925-093224.thumb.jpg.80f9a30402dc3c3c01d5fb5cb5f41899.jpg

Idąc za ciosem z ciekawości zrzuciłem pasek osprzętu, kąt się nie zmienił, za to obroty silnika skoczyły do średniej 863obr/min.
Podmieniłem również pierwszą sondę na nówkę oryginał Bosch - zmian we wskazaniach sondy brak, pozostałych parametrów również...

Pytanko, kąt ma wpływ na podciśnienie czy podciśnienie na kąt? a może jedno nie ma wpływu na drugie?
243418671_3189349941189778_706021612282017843_n.thumb.jpg.2806037fa1e1279864c98eae38cf511e.jpg

Od wczoraj piszę przez FB z gościem, który posiada takie GT, u niego kąt oraz podciśnienie mają bardzo podobne wartości. Dziś może podeśle mi więcej pomiarów. Próbuję też więcej osób zwerbować aby poprzesyłali logi ze swoich maszyn, zobaczymy co z tego wyjdzie...

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykres kąta wyprzedzenia zapłonu wygląda jak u mnie elektrokardiogram czyli rozrusznik do wstawienia ?
 Tak na poważnie już to można przypuszczać,  że ten silnik został mocno zmodyfikowany aby osiągnąć dodatkowe konie i newtony. Stąd pewnie ostrzejsze wałki,  zmiana stopni otwarcia i zamknięcia zaworów co może przekładać się na takie wartości kąta zapłonu. Zresztą tuning silnika wolnossacego polega również na przyspieszeniu zapłonu. 

Co do zwiększonego spalania: pamiętam że jak kręciłem po 4 tyś to spalanie szło mocno w górę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I też mi się tak wydaje - nie ma co porównywać do standardowych K4M. Chyba sobie odpuszczę bo to chyba szukanie dziury w całym, albo nie ?
Tylko to spalanie nie jest normalne bo żeby mieścić się w 10litrach/100 to nie mogę przekraczać 4tysięcy, a i korekty długoterminowe beznadziejne - po uszczelnieniu dolotu zrobiły się jeszcze bogatsze...

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lekkir napisał:

Podmieniłem również pierwszą sondę na nówkę oryginał Bosch

 - zmian we wskazaniach sondy brak, pozostałych parametrów również...

1/ Wg; wykresów bardziej niesprawną jest II sonda lambda;

     -  skoro wskazania po zmianie I-sondy są podobne,

     -  to można na próbę tą zdemontowana sondę I, zamontować zamiast sondy II,

Godzinę temu, lekkir napisał:

Pytanko, kąt ma wpływ na podciśnienie czy podciśnienie na kąt?

2/ Kąt wyprzedzenia zapłonu;

     - ustala sterownik na podstawie danych z wszystkich czujników,

     - wg; serwisówki powinien wynosić 4°V - napisałeś, 

3/ Na podciśnienie w dolocie użytkownik ma wpływ;

     - pisałem o tym wcześniej;

          - co z ewentualnie zasyfioną/przytkaną odmą olejową?

          - co z ciśnieniem oleju?;

               - ciśnienie oleju wpływa na pracę zespołu kzfr oraz popychaczy hydraulicznych  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!