Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem w takiej cenie na www.motoabc.pl

 

P.S. Nie reklamuję tego sklepu, jedynie pomagam znaleźć opony w dobrej cenie.

A tak ogólnie to polecam skorzystać z popularnej porównywarki cen i tam pozaznaczać konkretne parametry opon zimowych i wyskoczy kilka ciekawych opon w fajnych cenach :)

Tylko jeszcze posprawdzać opinie o sklepie i można fajnie kupić opony. Tak kupiłem opony do ojca 40% taniej niż w sklepie tradycyjnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wychodzę z założenia, że kupno nowego kompletu opon to dość ważna sprawa i wymaga zagłębienia się w temat. Postanowiłem przejrzeć liczne artykuły prasowe w tym temacie i natknąłem się na wiele rankingów opon sporządzonych przez większych lub mniejszych specjalistów. Wyniki rankingów bywają podobne: ranking adaclub ranking Auto Świat. Mam nadzieje że linki się przydadzą i działąją - to mój pierwszy post :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o MICHELIN Alpin 4? Waham się czy wybrać ten model, czy może Goodyear Ultragrip 8.

Mam te Micheliny w SIII i oceniam je na bardzo dobre ale.... Ruszanie na śniegu, mokrym rewelacja, trakcja też super, trzeba przegiąć na zakręcie by zadziałał ESP, ale... dziwnie zachowują się przy hamowaniu na śniegu - praktycznie bez ABSu nie obędzie się. Albo ABS jest tak czuły albo z nimi coś nie tak. Przy czym nigdy nie było problemu z zatrzymaniem auta - tylko takie odczucie moje biorąc pod uwagę ruszanie i zatrzymywanie się. Poziom głośności - dobrze je słychać, na suchym jak się da czadu to jakby ktoś "rzepa rozdzierał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zakupiłem Nokiany WR D3. Na suchym asfalcie zachowują się normalnie i nie hałasują nadmiernie. Zobaczymy co pokażą na śniegu i błocie pośniegowym. Cena: jestem ok 300zł do przodu w porównaniu z wcześniej wymienianymi przeze mnie modelami. WR D3 znajdują się w czołówce testów opon zimowych i uważam, że to był właśnie odpowiedni wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy, porównania i inne tym podobne doniesienia są potrzebne, ale i mącą w głowach zwykłym ludziom. Warunki tych testów mało kiedy przytrafiają się zwykłym śmiertelnikom (kto bywa na stałe za kołem podbiegunowym i jeżdzi tam 100km/h?). Ich wyniki i kryteria porównań też niewiele mówią za siebie. Co istotne duża część tych testów jest sponsorowana, więc ich obiektywność jest wątpliwa. Naprawdę niewielu zwykłych użytkowników jeździ w takich warunkach jak kierowcy w testach, a i umiejętności, i doświadczenie też inne. Ważne jest, żeby w ogóle zmienić opony (choćby ze względu na skład gumy). I tak większość z nas jeździ po, szybciej lub później, posolonych drogach. A na lodzie i przy zbyt dużej prędkości żadna opona nie pomoże. To normalne, że każdy posiadacz samochodu swój zakup zimowych opon chce podeprzeć dobrymi wynikami testów, choćby z tego względu, że dokonał dobrego wyboru (w domyśle lepszego niż ktoś inny). Moim zdaniem zdrowy rozsądek i wyobraźnia są więcej warte niż najdroższe opony. Przekonanie, że nic się nie stanie, bo mam opony, które dobrze wypadły w testach jest co najmniej lekkomyślne. Każdy ma swoje kryteria doboru - testy w gazecie, przyzwyczajenie,tradycja, cena, opinia szwagra, okazja, wygląd bieżnika i sto innych, a i tak czynnik ekonomiczny przeważa (słynne po co przepłacać?). W gruncie rzeczy nie ma opon idealnych - najważniejsza jest wyobraźnia człowieka. Najważniejsze - zmieniajmy opony!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już zakupiłem Nokiany WR D3. Na suchym asfalcie zachowują się normalnie i nie hałasują nadmiernie. Zobaczymy co pokażą na śniegu i błocie pośniegowym. Cena: jestem ok 300zł do przodu w porównaniu z wcześniej wymienianymi przeze mnie modelami. WR D3 znajdują się w czołówce testów opon zimowych i uważam, że to był właśnie odpowiedni wybór.

 

Ja też kupiłem te opony. Ale jeszcze nie założyłem. Mam nadzieję, że to dobry wybór. Skłoniły mnie dobre wyniki testów oraz cena... Jeżdzę sporo w góry, więc napewno po pierwszych zimowych wypadach dam znać jak się sprawują.

 

I wiadomo, że wyobraźnia i zachowanie ostrożności jest ważniejsze niż miejsce opon w testach. Dodatkowo uważam (ale to moje zdanie), że nieważne jakie opony, ważne że nowe. Jest to jedyny punkt styczności z drogą i nie miałbym zaufania do opon bieżnikowanych. Tym bardziej, że to już nie ta guma, która ma duży wpływ na przyczepność. Liczy się nie tylko bieżnik...

 

Dodano: 27 lis 2011 - 17:03

Pierwsze wrażenie z opon Nokian WR D3: na suchym głośniejsze nie są. I pierwszy wypad w góry.Śniegu nie było, ale boczne drugi już lekko oszronione. I auto zachwowywało się normalnie.

Jak tylko spadnie śnieg opiszę wrażenia z jazdy ze śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może trochę zbocze z tematu ale jest problem. Otóż już 2 miesiąc zbieram się z wymianą opon i 2 miesiąc ich nie wymieniam. Przyczyna jest prozaiczna- średnia temperatura dzienna w Poznaniu w czasie dnia to 5-10 stopni, w nocy nie spada poniżej zera. Poza tym obfite opady deszczu ostatniu. Śnieg był jeden dzień miesiąc temu. Czy w takich warunkach lepsze są opony letnie czy zimowe bo gdzieś właśnie słyszałem, że opony letnie bez porównania lepiej odprowadzają wodę.

I nie pytam się ze względu na skąpstwo bo oczywiście zimówki posiadam.

Z góry dziękuje za pomoc/opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym obfite opady deszczu ostatniu. Śnieg był jeden dzień miesiąc temu. Czy w takich warunkach lepsze są opony letnie czy zimowe bo gdzieś właśnie słyszałem, że opony letnie bez porównania lepiej odprowadzają wodę.

Witam kolegę z Tego samego miasta co ja :)

Wydaje mi się że nowoczesne dobre opony zimowe mają takie same (podobne) właściwości jezdne na deszczu jak letnie.

Rożnica może być w osiągach, głośności aczkolwiek różnica ta coraz bardziej się zatraca, różnice czuć - widać przy jeździe na suchej rozgrzanej drodze.

Jadąc rok temu na początku listopada przy temp koło 11stC( w plusie)na nówkach zimowych oponach ze znaczną prędkością (prędkość widać w moich zdjęciach,

nie ma się czym chwalić) miałem uczucie że auto pływa, wiec dalej jechałem już rozsądnie i przepisowo.

Sam zauważyłeś że miesiąc temu był śnieg czy dla niespodzianek podczas jazdy w śniegu, po porannych przymrozkach czy też oblodzonych wiaduktach warto ryzykować jazdę na oponach letnich? Dla mnie szkoda nerwów, czasu, zdrowia no i fajnego autka- megi.

Jakiś czas temu były robione testy przez ADAC porównujące opony zimowe z letnimi.

Pozdrawiam

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem różne opony zimowe, używki, prawie nówki, teraz nówki. Ogólnie opłacalne, ale trzeba dbać, uważać gdy temperatura skacze do około 10 stopni a nie ma deszczu. Dlaczego? Szkoda zniszczyć a wiadomo, że w ciepełku opona się ściera.

Wiele razy na zimówkach miałem spokojny dzień bez wizyty u blacharza. Oczywiście zima to czas, gdy trzeba jeździć ostrożniej i tak czynię a opona pomaga i to bardzo.

Co do marek to wolny wybór. W obrębie jednego koncernu występuje kilka, kilkanaście marek o podobnym właściwościach. Wiodąca marka w danym koncernie ma najczęściej najnowszy bieżnik a ten starszy trafia do pozostałych. Czasem ten starszy jest pewniejszy niż nowy a i cena staje się bardziej przystępna. Obecnie zimowo jeźdże na Fuldach i Dębicy(w dwóch różnych autach) Raczej nie polecam Dunlopów bo jakieś takie twarde. I tu uwaga. Nie polecam ale może być tak, że trafiłem na taki model. Zdarza się. Inny bieżnik i ta sama marka będzie dawać różne odczucia. Znam Klebery i Kormoranki. Latem jeździłem kiedyś na Michelinkach i Fuldach, było OK.

Miałem też przyjemność użytkować latem Nokiany i typowe chińczyki. Powiem wam, że te letnie chińskie były bardzo wytrzymałe. To były używki, ale letnie hamowanie, jazda po wodzie i ścieralność nie odbiegająca od topowych. W moim odczuciu nawet lepsze niż oponka średniej klasy.

Tutaj mała ściąga z opon bo często nie wiemy, że ta i ta opona to jedna rodzina choć różniąca się w szczegółach.

Koncern Michelin (Michelin, Kleber, Be Goodrich, Riken, Taurus, Kormoran, Warrior, Siamtyre, Tigar, Euromaster, Recamic)

Koncern Continental (Continental, Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Gislaved, Viking, General Tire, Points S, Winterstar,

Koncern Goodyear (Goodyear, Dębica, Dunlop, Fulda, Sava, Lee, Kelly)

To nie jest pełna lista. Jak macie kolejne to warto wrzucić na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Chciałbym założyć do Meganki (Cupe 2.0- 180KM) na zimę oponki 205/55R16, czy ktoś na forum miał oponki w takim rozmiarze z tym silnikiem na zimę? Felgi '16 przymierzałem pasują bez problemu, opona 205/55R16 jest poprawnym zamiennikiem do fabrycznych 225/40R18, jedyne nad czym się zastanwiam to nad szerokością. Wydaje mi się, że nie będzie problemu, ale... Oponki które chcę założyć to Continentale TS830P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Opony zimowe

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!