Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sworznia czy całego wahacza.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam luz na sworzniu. Sworzeń jeszcze oryginalny, zanitowany. Znajomy doradza mi żeby zamiast samego sworznia, z racji przebiegu (150 kkm) wymienić cały wahacz bo za niedługo może wyjść luz na tulejach, a wtedy i tak trzeba będzie wymienić cały wahacz.

Nie wiem jaki jest koszt robocizny w przypadku wymiany sworznia i wahacza (wydaje mi się, że więcej roboty jest przy wahaczu) ale różnica w cenie części jest dość spora.

Doradźcie, proszę, faktycznie warto wymieniać od razu cały wahacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście też nie lubię robić "dziadostwa", ale to też zależy od stanu portfela. Na pewno spokojnie można wymienić sam sworzeń: https://allegro.pl/oferta/sworzen-wahacza-moog-re-bj-15515-10672891151  Nie wiąże się to później z ustawianiem geometrii a naprawa stosunkowo łatwa i szybka. I pewnie spokojnie 50tys km zrobisz zaczym się silentblocki wyrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kitza napisał:

 ...wymienić cały wahacz bo za niedługo może wyjść luz na tulejach, a wtedy i tak trzeba będzie wymienić cały wahacz.

 

Tuleje są również wymienialne ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tulei zupełnie nie opłacalna zwłaszcza usługowo.

Najszybszą wymiana to cały wahacz. Po 150 tyś. to może być któryś wahacz skrzywiony.

Stan tulei widać gołym okiem- wystarczy tylko się pochylić i obejrzeć. Jak spękana guma to wymiana całości.  Pierwsza wymiana sworzni w warunkach domowych pracochłonna bo trzeba pozbyć się nitów.

A z tą geometrią: nigdy nie zaszkodzi.

Skoro poszły sworznie to obejrzał bym również końcówki i drążki.  Na kolumny też bym rzucił okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane tuleje wahacza zawsze wytrzymywały 10 lat i dopiero później kruszały. Same wahacze nie miały tendencji do wichrowania jak w innych markach. Zakładam, że nic się nie zmieniło. Bardzo długo wytrzymał ten sworzeń i ścięcie nitów to prosta sprawa. Przy wymianie całego wahacza jest znacznie więcej pracy. Warto to rozważyć.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde fajna dyskusja - tylko bez sensu.

Prosta sprawa - włazisz pod auto i oglądasz stan tulei na wahaczach. Jeśli tuleje są w naprawdę dobry stanie, to wtedy można zmienić sam sworzeń.

Jak tuleje już kuleją to wtedy decyzja  - albo wymiana samych tulei i sworznia (z zostawieniem starego żelastwa), albo zmiana całego wahacza.

Jak będziesz sam to robił to wymiana tulei i sworznia (w przypadku jak już wszystko rozleciane) może wyjść taniej - tylko trzeba mieć czym te tuleje wymienić.

Jak ma to robić warsztat - to jak policzą robociznę za wymiany sworzeń/tuleje to taniej wyjdzie kupić cały wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MarcinDe napisał:

Prosta sprawa - włazisz pod auto i oglądasz stan tulei na wahaczach. Jeśli tuleje są w naprawdę dobry stanie, to wtedy można zmienić sam sworzeń.

Jak tuleje już kuleją to wtedy decyzja  - albo wymiana samych tulei i sworznia (z zostawieniem starego żelastwa), albo zmiana całego wahacza.

Jak będziesz sam to robił to wymiana tulei i sworznia (w przypadku jak już wszystko rozleciane) może wyjść taniej - tylko trzeba mieć czym te tuleje wymienić.

Jak ma to robić warsztat - to jak policzą robociznę za wymiany sworzeń/tuleje to taniej wyjdzie kupić cały wahacz.

Da się bez demontażu osłon sprawdzić stan tulei? Podchodziłem dziś dwukrotnie do sprawdzenia na SKP ale chyba się dziś pół miasta zmówiło na przegląd i odpuściłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bratpit napisał:

Nic nie musisz opuszczać kobyłka i lewarek w zupełności wystarczy.

Dobrze wiedzieć. Widziałem filmik na yt gdzie była pokazana wymiana wahacza w Megane III i tam trzeba było opuścić sanki. Sądziłem, że to jest podobnie.

Z wahaczami jest jak z amortyzatorami, że trzeba je wymieniać parami czy można tylko jeden wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję z przymrużeniem oka oglądać TVP1 :) a serio, to w Megane III do wymiany wahacza/y nie trzeba sanek opuszać. Sanki opuszczałem jak wymieniałem sprzęgło i wyciągałem skrzynie, nomen-omen nie jest to jakiś duży problem w tym typie.

Oczywiście, że można wymienić pojedynczo, szkopuł w tym, że za chwilę trzeba będzie wymienić drugi. Jak pisałem, dużo zależy od stanu portfela, można to robić samemu tanio, po kawałku a można iść po całości z rozmachem w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!