Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów!

Jest to mój pierwszy temat na forum.

Auto to Megane 3 ph1 hatchback, 1.6 16v 110km, 2009 rok.
Problem polega na tym, że zamek bagażnika przestał całkowicie reagować na wduszanie przycisku otwierania umieszczonego w klapie (wcześniej nie zawsze otwierał rygiel przy pierwszym wduszeniu, czasami za drugim lub trzecim razem) w związku z tym muszę podjąć kilka działań.

W pierwszej kolejności muszę dostać się do zamka oraz przycisku, żeby to zrobić muszę otworzyć klapę.
Niestety w sieci nie znalazłem jak w tym konkretnym modelu otworzyć klapę bagażnika awaryjnie. Wewnątrz bagażnika wszystko zabudowane plastikami, przez co nie da się za bardzo dostać do zamka, żeby zwolnić rygiel ręcznie. Obawiam się ciągnąć te plastiki "na siłę", gdyż wydaje się, że bez wcześniejszego otwarcia klapy ulegną uszkodzeniu.

W związku z tym nasuwa się kilka pytań:
1. Czy ktoś z forumowiczów wie jak otworzyć bagażnik ręcznie w tym aucie?
2. Czy możliwe, że przepalił się któryś bezpiecznik (w necie jest też niewiele informacji na ten temat)?
3. Jakieś inne możliwe rozwiązania problemu?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Jacek

Edit.

Udało się otworzyć klapę. Strona 3.25 w instrukcji obsługi... jak na ironię.
Działam dalej, w pierwszej kolejności czyszczę przycisk od środka, wygląda na nieco zaśniedziały.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie winne były kable w tej gumie między klapą a budą. Jeden był mocno przetarty i raz łączył, a drugim razem nie. Spróbuj ruszać tą gumą i klikać przycisk otwarcia bagażnika. Jeżeli kabel się nie przerwał to jest szansa, że zaskoczy i potwiedzi Ci usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Ruszanie gumową otuliną nie powoduje żadnej zmiany.
Powinienem dodać, że w dniu kiedy zamek przestał działać auto było na myjni.

Nieco wcześniej występował problem z przepalaniem bezpiecznika w skrzynce pod maską 10A odpowiedzialnego za światła pozycyjne i podświetlanie tablicy po przekątnej auta. Usterkę usunąłem poprzez wymianę lampek podświetlenia tablicy na nowe, szczelne (w starych uszczelki wyparowały). Po roku problem powrócił jednak w nieco innej formie, mianowicie gdy włączone były światła mijania i w tym momencie wduszony został przycisk otwierania klapy bagażnika przepalało wyżej wymieniony bezpiecznik i nie było oświetlenia zewnętrznego po przekątnej. Zatem w ostatnim czasie zawsze wyłączałem światła mijania zanim otworzyłem bagażnik na włączonym silniku.

W rozpisce bezpieczników nadal nie znalazłem odpowiedzialnego za zamek klapy.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś napisałem temat jak aktywować zdalne zasilanie silniczka tylnej klapy między innymi na wypadek usterki przycisku lub okablowania. Nie w każdym przypadku to pomoże ale warto mieć tę funkcję aktywną do czasu usunięcia usterki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Dziękuję za odpowiedź.
Jutro zamówię interfejs i sprawdzę jak to działa. Mam tylko jedno pytanie, ktoś pod tamtym postem pytał czy nie dezaktywuje to systemu HF w aucie i nie uzyskał odpowiedzi, więc ponawiam pytanie.
Sprawdzę również miernikiem jak to wygląda na przycisku oraz przewodach prowadzących do zamka. 
Pozdrawiam.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jacek_megane3 napisał:

ktoś pod tamtym postem pytał czy nie dezaktywuje to systemu HF w aucie i nie uzyskał odpowiedzi

Przytrzymanie przycisku otwierania bagażnika powoduje otwarcie tylko bagażnika, samochód pozostaje zamknięty. Zatrzaśnięcie bagażnika powoduje jego ponowne zablokowanie, bez użycia pilota drugi raz go nie otworzysz. Tak jak każde użycie pilota przyciśnięcie przycisku otwierania klapy bagażnika dezaktywuje HF do momentu następnego uruchomienia samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sprawdziłem miernikiem i wyniki są następujące:
- przycisk otwarcia klapy jest sprawny, wduszenie łączy obwód,
- na złączu prowadzącym do zamka brak napięcia podczas wduszania przycisku (mierzyłem na dwóch skrajnych pin`ach, nie byłem pewien które, więc sprawdziłem na 1 i 2 oraz na 3 i 4), chyba, że mierzyłem nie tam, gdzie trzeba.

W związku z tym, czy aktywowanie otwierania z pilota zadziała skoro na przewodach nie ma napięcia? 
Przewody wyglądają bardzo dobrze. Może to jednak bezpiecznik? Problem polega na tym, że nadal nie wiem który to może być...

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Sprawdzę jeszcze przewody w gumie między klapą a karoserią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie do końca szuka się napięcia. UCH poda napięcie do silniczka tylko na chwilę po wykryciu działania przycisku otwierania. Sprawdza się w ten sposób, że przewód kolorowy przy przycisku łączy się na krótko z karoserią, silniczek powinien zadziałać.

Zwarcie pinu 2 zamka z masą powinno skutkować zaświeceniem kontrolki otwarcia bagażnika w liczniku.

Miernik podłączony do pinów 3 i 4 zamka powinien pokazać 12 V po naciśnięciu przycisku otwierania lub zwarciu zielonego przewodu przycisku z masą.

Schemat połączeń zamka bagażnika. 645 to UCH w kabinie.

image.thumb.png.20edf73d73c21f06987ef0fcdd1ef8c2.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie przewodu zielonego (przycisku) z karoserią nie powoduje żadnej reakcji.
Brak napięcia na mierniku połączonego z pinami 3 i 4 zamka podczas wduszania przełącznika.

Dodatkowo zauważyłem, że bez względu na to, czy rygiel zamka jest zamknięty czy otwarty kontrolka otwarcia klapy w zegarach jest cały czas wygaszona (klapa jest cały czas otwarta).

Sprawdzenie ciągłości przewodów między klapą a karoserią nie będzie proste. Bez demontażu boczku wewnątrz kabiny się nie obejdzie. Przewody są rzeczywiście bardzo sztywne.
Co Pan sugeruje?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podepnę się do tego tematu aby nie zakładać nowego.

W moim kombi sporadycznie nieprawidłowo działa otwieranie bagażnika. Zdarza się, że przycisk zaskoczy za 2-3 razem. Kilka dni temu męczyłem się kilka minut. Teraz jest wszystko ok ale nie wiem na jak długo. 
Przy okazji wymiany rozrządu zarzucę ten temat mechanikowi.

Czy usterka jest typowa dla meganek? Jeśli tak to gdzie szukać? W pierwszej kolejności przewody czy może mechanizm (nie wiem jak to się fachowo nazywa, od strony zewnętrznej jest z gumy?) do otwierania drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!