Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dym spod maski - 1.5DCI Megane 3


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mój samochód to Renault Megane 3 1.5dci 110KM z 2012 roku, silnik o kodzie K9K 636 manual.

Mam taki problem ostatnio włączyło mi się wypalanie DPF-a - skąd wiem, a no za mną się zrobiło dosłownie biało, auto zostawiłem odpalone i chodziło sobie, po pewnym czasie może 10 min przestał kopcić, nie mniej jednak nie wiem dlaczego mam unoszący się dym z tyłu silnika, tutaj jak turbo.

1) czy taki dym to naturalne przy wypalaniu ?

2) czy w tym silniku jest tzw. piąty wtrysk ?

3) co może być że tak dymi spod maski, są jakieś newralgiczne miejsca a czy po prostu trzeba rozebrać i zobaczyć ?

4) czy ktoś jest w stanie podać wszystkie nr uszczelek potrzebnych do demontażu przepływomierza, egr, kolektora dolot, kolektora wydechowego, dpf i turbiny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Lukrasi napisał:

2) czy w tym silniku jest tzw. piąty wtrysk ?

Brak takiego wtrysku.

15 minut temu, Lukrasi napisał:

1) czy taki dym to naturalne przy wypalaniu ?

Nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może długo jeździłeś tylko po mieście. Wystarczyło by raz na 1000 km przejechać się około 40 km poza miastem by taki problem nie nastąpił. Na wszelki wypadek kup sobie ELM 327 koniecznie na PIC18F25K80 i kontroluj poziom sadzy darmowym programem np. pyclip lub torque z PID dla k9k636.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom sadzy powinien w tym silniku kształtować się między 0 a max 20 gram. Ciśnienie różnicowe zależy od poziomu zapełnienia filtra. Może wynosić np. 5 mbar lub 12 mbar na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aniewa napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Hmm, i to jest cenna informacja. Dziękuje. A proszę powiedz mi, bo mam 23 gramy, powinienem wymusić wypalenie a czy konieczny jest demontaż i czyszczenie chemiczne w maszynie ?

Ciśnienie mi wybija 7mbar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 836 gdzie jest 5 wtrysk nieraz potrafi mi dociągać do 24g sadzy nim się będzie wypalał. Zazwyczaj wypala się w okolicach 20g. Dym jest niepokojący. W mojej opinii albo nie mógł osiągnąć temperatury i stad dym z wydechu. A co do dymu spod maski to sprawdził bym czy gdzieś na elementach wydechu nie ma oleju czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, może tak być aczkolwiek nieudanych prób wypalenia mam 0 jak na razie.

No nic rozbiorę obejrzę to. Najgorsze te uszczelki, muszę dostać numery OE, że jak rozbiorę to złoże wszystko na nowych uszczelkach.

Olej mam z rurki metalowej która idzie za silnikiem od strony rozrządu, czy to jest ze spływ ze smarowania turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Lukrasi napisał:

nieudanych prób wypalenia mam 0 jak na razie.

I tak ma być,

Wyjedź za miasto;

 - daj po garach >3000 obr/min ,  na odcinku  ok;100 km, 

 - zachowaj prędkość bezpieczną,

 - obserwuj, 

 - poczytaj temat ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników,

Czy oleju ubywa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadza to jedno, a popiół to drugie. Ludzie nie nauczą się że DPF nie jest do latania po miastach, a to je szybko zapycha. Im mniej wypalania przerywanego tym mniej problemów z filtrem. Zobacz sobie jakie masz zapełnienie popiołem, bo może już doszło do końca, wtedy już jedynie czyszczenie mechaniczne. Każdy filtr prędzej czy później się zapcha. Jedynie długie przeloty skutecznie ten proces odwlekają w czasie.

 

Nie orientuję się, bo zrezygnowałem z ropy w mieście, czy jest jakiś wskaźnik poziomu popiołu w diagnostyce, ale szedł bym w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wskaźnika popiołu. A Osoba zakładająca temat nie wspominała nic o stylu jazdy. Problem z wypalaniem filtra może być nie tylko przez jazdę po mieście:) Jest kilka innych usterek powodujących dymienie które może zapychać filtr. Mój ojciec np jeździ 1.6hdi do pracy około 7km. Kiedyś jeździł 3km. Dołożyłem mu kontrolkę aby nie przerywał wypalania filtra ale to było działanie profilaktyczne po czasie dopiero. Wcześniej raz w tygodniu wracał do domu dookoła i dawało radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!