Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Hamulce, to nasze życie

Wiadomo. Jutro działam w temacie. Mam nadzieję, że uda się szybko ogarnąć temat bo nie ma praktycznie dnia kiedy to auto jest nam zbędne.

Dodano 16:46

Kolego @jabrze alarm odwołany, a zdjęcia z uwagi na perspektywę chyba wprowadziły nas w błąd. Właśnie byłem oglądać tarcze. Co prawda kół nie ściągałem ale świeciłem sobie latarką i kukałem gdzie się da. Wszystko wygląda ok, a te pęknięcia chyba zasymulowała inna powierzchnia (ta przed wentylacją) ponieważ przy obniżeniu aparatu w kierunku środka felgi faktycznie na zdjęciu wychodzą niby pęknięcia, których de facto nie ma.

Jutro zamiast kupować tarcze na szybko pojadę gdzieś żeby zrzucili koła, obejrzeli tarcze i je zmierzyli jeśli będą mieli suwmiarkę.

20191103_164023.thumb.jpg.d1680ff29f782fb2fdf0d8902c403c45.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

 

Chciałbym odświeżyć temat. Po przeczytaniu wszystkich postów odnośnie tarcz i klocków hamulcowych do Megane III mam straszny mętlik w głowie a w mojej Megi nadchodzi moment wymiany zestawu na oś przednią. Obecnie mam założone oryginalne tarcze oraz klocki TRW zwykłe które strasznie pylą ale siła hamowania jest ok.

Znalazłem kilka zestawów na allegro:

https://allegro.pl/oferta/oe-renault-tarcze-klocki-przod-megane-iii-280mm-9421368253   - OEM 426zł

https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-klocki-przod-renault-megane-iii-280mm-8940339937 - TRW 345zł (Ewentualnie tarcze TRW + klocki TRW DTEC - 360zł)

https://allegro.pl/oferta/zimmermann-tarcze-klocki-przod-renault-megane-3-9394684838 - Zimmerman 416zł

https://allegro.pl/oferta/jurid-tarcza-hamulcowa-przod-562529jc-9667395792 + https://allegro.pl/oferta/jurid-klocki-ham-ceramiczne-przod-573268jc-9441324535 - Jurid + klocki Jurid White 440zł

 

ATE odpuściłem gdyż ostatnio słyszałem o większej ilości reklamacji. I teraz rodzi się pytanie, czy OEM z allegro to dobry pomysł? O TRW naczytałem się że siła hamowania słabsza niż na OEM ale czy to wina poszczególnych egzemplarzy ciężko stwierdzić. O Zimmermann za dużo nie słyszałem oprócz jednej pozytywnej opinii. Co do Jurid, to dużo dobrego było na temat klocków Jurid White, ale na temat tarcz cisza. 

 

Czekam na wasze przemyślenia i opnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie odpowiem na twoje pytanie ale na tylnej osi mam klocki brembo i wystarczy 50 km żeby koła były czarne a z przodu bez śladu. Czytałem kiedyś że te zaciski trw które są z tyłu mogą powodować taki stan rzeczy. 

Z przodu mam zwykle trw z tarczami trw i jestem bardzo zadowolony 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.10.2020 o 21:18, Kriss87 napisał:

Może nie odpowiem na twoje pytanie ale na tylnej osi mam klocki brembo i wystarczy 50 km żeby koła były czarne a z przodu bez śladu. Czytałem kiedyś że te zaciski trw które są z tyłu mogą powodować taki stan rzeczy. 

Z przodu mam zwykle trw z tarczami trw i jestem bardzo zadowolony 

czy oby na pewno ? jest dużo podróbek brembo wiec nie byłbym taki pewien ze masz ori skoro tak brudzą.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

trw ate nie brudzą miałem na przód trw a na tył ate i felgi czyste 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

a jak komuś zależy na tym by felga lśniła to podobno boscha są bez pyłowe.

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet TRW TRW nie równe, są linie tańsze i droższe. Proponuję linię DTEC (ceramika) Cena ok 25% wyższa. Nie pylą i nie piszczą. Ja co prawda jeżdżę na ATE, ale to taki już mój snobizm do dobrych hamulców trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Jako, że przyszła i czas i na wymiana w moim 2.0 DCI tarcz to i od razu zmienię sobie klocki. Nasuwa mi się pytanie czy zestaw z Brembo na przód będzie okey, czy lepiej będzie poszukać czegoś innego ? Nie ukrywam, że zależy mi na tym, żeby dość dobrze auto hamowało. U znajomego w 1.5dci zmiana na brembo bardzo dużo dała i zastanawiam się czy u siebie też to robić. Myślę, że raczej oryginał bo bardzo popularny sklep. Od razu wezmę zestawy naprawcze w sensie gumki i prowadnice (dla spokojnej głowy wymienię sobie od razu).  Zestaw z tej aukcji:

https://allegro.pl/oferta/brembo-tarcze-klocki-przod-renault-megane-iii-296-8701947758

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BREMBO jest jak najbardziej OK, ale w tarczach. W klockach to tyko wersje wyczynowe. Weź sobie porządną ceramikę jak nie będzie oczywiście za drogo: https://allegro.pl/oferta/ate-ceramic-klocki-hamulcowe-przod-grand-scenic-i-9726560280

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@omega tylko problem jest właśnie taki, że gdy chce znaleźć same tarcze w przyzwoitej cenie to zaczynają się robić takie schody, że taniej wychodzi mi zestaw tarcze +klocki haha Chyba, że masz jakieś miejsce godne polecenia, gdzie same tarcze kupie w dobrej cenie ? Czy może np kupić oryginalny zestaw ? Nie przeszkadza mi nawet że by brudziły - felgi i tak mam w czarnym kolorze.

 

Edytowane przez Roofless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!