Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Temat dotyczy auta: Renault Megane III Grandtour, 2009r., 1.5 dCi, 106 KM. Nadszedł czas wymiany tarcz hamulcowych i klocków - przód jak i tył. Chciałbym kupić dobre produkty i za bardzo się nie zrujnować. Może ktoś podpowie, w jaką firmę wejść?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem same klocki (tarcze jeszcze ok od nowości), tył dałem TRW, przód ATE Ceramic. Te ceramiczne (z nazwy) są genialne, felgi czyste zawsze, hamulce mają dobrą modulację, cichutkie. Do zwykłych klocków już nie wracam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem same klocki (tarcze jeszcze ok od nowości), tył dałem TRW, przód ATE Ceramic

Czy te klocki wymieniałeś, bo się tak szybko zużyły ? Podajesz, że Twoje auto ma tylko 51 tys km przebiegu.

Ja faktycznie przednie klocki wymieniałem już 3 razy, ale tylne są od nowości i są OK ( 230 tys km przebiegu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ATE Ceramic daje się zwykłe tarcze, bez żadnych nacięć, czy nawierceń.

Ja w Megi II mam tarcze zwykłe ATE i klocki ATE Ceramic, na felgach nie ma śladu po pyle z klocków, ale przy hamowaniu są trochę głośniejsze niż zwykłe.

W Megi III założyłem jakąś nowość TRW, które mają mało pylić.

Jeśli za wyznacznik weźmie się najzwyklejsze klocki, to te TRW faktycznie mało pylą, ale do ATE trochę im brakuje.

Klocki przednie w MIII wymieniałem przy stanie licznika niecałe 53 tyś km, były fabryczne, tylne nadal są fabryczne, wyglądają na zużyte w jakichś 25%.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te klocki mogą współpracować z normalnymi tarczami, czy należy też kupić inne tarcze?

Tak jak Paweł napisał, zwykłe tarcze. Ja do fabrycznych już używanych (55k km) założyłem i jest ok.

 

Czy te klocki wymieniałeś, bo się tak szybko zużyły ? Podajesz, że Twoje auto ma tylko 51 tys km przebiegu.

 

Wymieniałem, bo już zostały ze 2mm, więc tak - raczej już były do kosza. Tym bardziej, że tuż po wymianie czekała mnie trasa 2tys km, po górach. Myślałem, że dla klocków przednich 55tyś to i tak niezły wyczyn?

 

Ja w Megi II mam tarcze zwykłe ATE i klocki ATE Ceramic, na felgach nie ma śladu po pyle z klocków, ale przy hamowaniu są trochę głośniejsze niż zwykłe.

Akurat u mnie odwrotnie:) Poprzednie już popiskiwały i szumiały przy hamowaniu, teraz absolutna cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczenia nie ma, po prostu są głośniejsze przy hamowaniu niż TRW :)

Po prawie 20 tyś km klocki praktycznie nie wykazują śladów zużycia.

Zwykłe klocki po takim przebiegu są już co najmniej w połowie starte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Po prawie 20 tyś km klocki praktycznie nie wykazują śladów zużycia.

Zwykłe klocki po takim przebiegu są już co najmniej w połowie starte.

 

Klocki praktycznie nie wykazują śladów zużycia - a jak z zużyciem tarcz hamulcowych?

Tarcze przód - powinny wytrzymać 2kpl. klocków przy właściwej eksploatacji!!!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jakie klocki Ferrodo masz na myśli. Mam z Ferrodo całkowicie inne doświadczenia. Felgi brudzą średnio tak samo, jak każde inne dobre klocki.

W Megane II fabrycznie były montowane klocki właśnie tej firmy. Przez cały okres eksploatacji, kupowałem Ferrodo, miałem aluski i coś o tym wiem.

Co do pracy i skuteczności nie miałem i nie mam zastrzeżeń.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • spawn44 zmienił(a) tytuł na Megane 3 2014r Grand Tour wymiana Tylnych Tarcz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!