Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci - ciężko odpala po postoju, na ciepło pali "od strzała"


corrado

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z odpalaniem auta 1.5dci ( 63kW/86KM - na delphi), auto odpala na ciepło z "pół obrotu", natomiast jak postoi z godzinę, dwie na zimnym, lub np rano to odpala za drugim razem. Wczoraj wymieniłem akumulator na nowy i nadal długo kręci zanim odpali, mimo , że szybciej kręci rozrusznikiem z tego co słyszę .  Napięcie na klemach po postoju ok 12,8V - wcześniej było ok 12,1V.

Filtr paliwa wymieniam co roku, pompowałem gruszką gumową przy rozrządzie przed odpaleniem i nie pomagało , poza tym wydaje mi się , że nie twardnieje i słychać przelewające się paliwo nawet w baku auta od pompowania - w garażu a kiedyś jak pompowałem ją to mocno twardniała a teraz ledwo  twardnieje, ale mogę się mylić albo mi się zdawało.

Mogę dzisiaj jeszcze podłączyć DDT2000 i zobaczyć czy są jakieś błędy i sprawdzić temp paliwa, powietrza, płynu chłodzącego rano jakie wyświetli.

(Filtr paliwa wymieniałem rok temu.)

 

Ale prosiłbym o pomoc ... A tak wogóle pompka ( gruszka ) w silniku 63kW/86KM na jakie króćce jest 8mm czy 10mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, corrado napisał:

Filtr paliwa wymieniam co roku,

- pompowałem gruszką gumową przy rozrządzie przed odpaleniem i nie pomagało , poza tym wydaje mi się , że nie twardnieje i słychać przelewające się paliwo nawet w baku auta od pompowania - w garażu a kiedyś jak pompowałem ją to mocno twardniała a teraz ledwo  twardnieje, ale mogę się mylić albo mi się zdawało.

Należy stosować markowe filtry; mann; knecht; purflux,

Gruszka - musi być twarda po pompowaniu;

  - do wymiany zaworki lub pompka,

Masz megane II/ PH1;

  - odseparować powrót z wtryskiwaczy i połączyłem z przewodem powrotnym z filtra paliwa poprzez trójnik,

  - nie może być pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  Przewody powrotne mają ;

    - średnicę zewnętrzną 8 mm / wewnętrzną ok. 6 mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, w takim razie zamawiam nowy fitr paliwa - może Purflux.

 

Cytat

  - do wymiany zaworki lub pompka,

O jakie zaworki chodzi - te we wtryskiwaczach czy zaworek w pompce ręcznej ? ps.Wtryskiwacze są dobre bo były rok temu na wakacjach na sprawdzeniu w warsztacie zajmującym się Common Rail i wyszły bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było błędów w ddt2000. Powoli budował ciśnienie przy rozruchu po podłączeniu DDT2000 , z oczekiwanych 230barów zanim tyle dobił od 1 bara w railu pressure , to właśnie zabrało mu sporo czasu. Zauważyłem też że na jednym przewodzie z pompy delphi który idzie do filtra - chyba powrót paliwa bo łączy się z powrotami z wtryskiwaczy - były bąble powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz typowy objaw cofającego się paliwa i o tym jest kilkaset postów do przeczytania w kilkunastu tematach. Szukaj na forum. Usuwaj przede wszystkim nieszczelności po stronie ssącej. Pozamieniaj przewody na gumowe zwłaszcza po stronie ssącej. Rurka ma wewnątrz 7 mm.

Założyłeś nowy temat więc Twój post z tym samym problemem napisany w temacie M III został usunięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana fitra się przeciągnie, dostałem filtr z zardzewiałymi króćcami - purfluxa, że aż bałem się go założyć więc go zwracam do sklepu allegro.

 

Poza tym jedna z gumeczek (koreczek) też była przecięta i nie wiadomo czy tam w środku filtra coś nie wpadło .

 

Jeśli chodzi o wymianę przewodów ssących - to jak je wymienić? Na końcówki spinki ( filtra i gruszki ) będzie dało się nałożyć i zacisnąćnowe przewody paliwowe ?

IMG_20220426_180523610.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to nie jest filtr do Twojego samochodu jeżeli masz M II ph1 z silnikiem 1,5 dci. Zresztą nie sądzę, że wymiana coś zmieni jeśli rok temu był zmieniany. Szukaj postów o usuwaniu nieszczelności z układu paliwa w silniku 1,5 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Dacie Duster 1.5dci ale uklad wtryskowy taki sam jak w megane 1.5dci 86KM - delphi pompa i wtryski , ecu - delphi dcm1.2. Wasze forum jest mało liberalne ?

Czytałem , na innych forach zagranicznych m.in., że to jednak filtry padają i powodują zapowietrzanie - lub gruszki pompujące - i wymiana filtrów paliwa - co roku pomaga dziwnym zbiegiem okoliczności.

http://www.bba-reman.com/forums/Topic163115.aspx?PageIndex=2

 

Cytat

I've managed to fix the problem again.
I just did what I did 18 months ago when this last happened and bought a new diesel filter. I bought a genuine Renault filter his time, bought it from a Renault dealer on eBay and it was ten quid cheaper than a pattern filter from Euro car parts. I fitted the new filter, a bit of bleeding and no more air in the fuel line.
I don't know why the filter allows air in or whether it is the connectors which lose their air tightness over a period of time. The only difference with the genuine filter was how tight a fit the heating element was in the top of the filter canister. I struggled to push it in but it Wa fairly easy with the old filter.
Anyway thanks for everbody's help and useful tips. If it happens again in another 18 months I'll give the 8mm tube idea a go.

 

Poza tym przejrzałem samą pompkę u siebie i nie widzę na niej pęknięć albo zawilgoceń.

Poza tym pompując nią słyszę ssanie w okolicach filtra paliwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Aniewa pisał, to co pokazałeś na zdjęciu, to nie jest poprawny filtr do MEGANE II 86KM

PURFLUX to w zależności czy z czujnikiem wody czy bez to:

FCS740 np.: https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa-renault-1-5dci-purflux-12070754161

FCS750

Oczywiście, że "opór" stawiany przez filtr paliwa może być przyczyną zapowietrzenia, na zasadzie ogólnie wyższego podciśnienia w układzie łatwiej "wpadnie" lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, corrado napisał:

mam Dacie Duster 1.5dci ale uklad wtryskowy taki sam jak w megane 1.5dci 86KM - delphi pompa i wtryski , ecu - delphi dcm1.2. Wasze forum jest mało liberalne ?

W wyborze działu w którym zakładany jest temat można wybrać "Inny model Renault" i wtedy wszystko wiadomo. W pierwszym poście napisałeś, że filtr wymieniasz co roku więc nie ma sensu sugerować kolejnej wymiany filtra. Wystarczy go wymienić co 40-50 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, corrado napisał:

mam Dacie Duster 1.5dci ale uklad wtryskowy taki sam jak w megane 1.5dci 86KM - delphi pompa i wtryski , ecu - delphi dcm1.2. Wasze forum jest mało liberalne ?

Jest tyle przyczyn zapowietrzania, że nie ma wspólnej reguły. Ja szukałem 1,5 roku. Przyczyną zapowietrzania były oringi na wale napędowym pompy. 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aniewa napisał:

W wyborze działu w którym zakładany jest temat można wybrać "Inny model Renault" i wtedy wszystko wiadomo. W pierwszym poście napisałeś, że filtr wymieniasz co roku więc nie ma sensu sugerować kolejnej wymiany filtra. Wystarczy go wymienić co 40-50 kkm.

Kiedyś napisałem w takim dziale i nikt mi nie odpisał , a gdy wypełniłem model samochodu - megane , było zupełnie inaczej . Myślę, że teraz byłoby podobnie .

8 godzin temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Chyba już czytałem Twój przypadek, u mnie nie było aż takich objawów z ciśnieniem paliwa jak u Ciebie z tego co pamiętam. Loguje czasami sporo wartości silnika podczas jazdy z pedałem w podłogę do 4tys obr i nie ma żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, corrado napisał:

Wasze forum jest mało liberalne ?

Czytałem , na innych forach zagranicznych m.in., że to jednak filtry padają i powodują zapowietrzanie - lub gruszki pompujące - i wymiana filtrów paliwa - co roku pomaga dziwnym zbiegiem okoliczności.

Skoro wiesz lepiej to po co pytasz :?: 

Wymień, sprawdź i opisz czy pomogło :!: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!