Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG do 1.3 TCE


szwagier24a

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Filter powietrza ma 5 tyś przebiegu.

Ewentualne typowe przyczyny;

  - map-sensor zabrudzony x2 lub wadliwy,

  - zabrudzona przepustnica,

  - przytkany przewód serwa,

  - uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub przytkane jego przewody,

  - przytkana odma olejowa,

  - styki zaśniedziałe czujnika; temperatury płynu, powietrza wlotowego ;

        - optymalizuje ( dla danej temperatury ) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

Ile km przejechane na samej benzynie, przed założeniem lpg???

  •  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 tyś

Dolot: rura pomiędzy turbo a intercoolerem bez kropli oleju.

Wg. danych obd zużycie paliwa na biegu jałowym to 0,4 L/h. Z tego co pamiętam poprzednie moje 1.6 paliło 0,7/h. Niskie spalanie spowodowane (moja teoria) opóźnione zamknięcie zaworów wydechowy powoduje że mało jest zassane powietrza co przekłada się na: niskie ciśnienie i małą dawkę paliwa. Zdemontuje mapsensory przed i po przepustnicy i obejrzę w wolnej chwili.

Mam zrzut ekranu z wartościami takimi samymi jak obecnie z sierpnia 21 przy przebiegu 31 tyś. czyli 28 kPa i wyprzedzenie było- 2,5

 

Mam kolejne odczyty jak miał około 8 tyś.

Screenshot_20200417-155643.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2022 o 16:52, Andrzej-2010 napisał:

Nie interesuje mnie w tej chwili większość samochodów lecz 1,3 / TCe / megan

Trzeba śledzić również inne marki, żeby korygować swoje wiadomości. @szwagier24a dał Ci konkretne wyniki dla nowego samochodu z w/w silnikiem, a Ty piszesz o stanie awaryjnym sterownika. Inni producenci robią tak samo przesuwając zapłon za GPZ.

Bez urazy - doceniam Twoją wiedzę i poświęcony ogrom prywatnego czasu dla tego forum.

Współczesne sterowniki są coraz bardziej inteligentne uwzględniając przystosowanie do start-stopu. Podkreślam, że celem tego jest ekologia ( wbrew naszej logice) kosztem każdego użytkownika współczesnej technologii. Moim zdaniem kosiarki są po to, żeby sparalizować spalinówki otwierając drogę do elektryków. Sam już od roku służbowo korzystam z Nissana  Leaf i nie jestem zachwycony. Jedyny plus to szybki start z pod świateł, buspasy i darmowe parkowanie. Minusów jest cała masa pomimo tego, że mamy swoją stację 2x22 kW. 

Sam jestem zwolennikiem twardej hybrydy, ale z klasycznym silnikiem. Zarejestrowałem się na jazdę najnowszym Civickiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę szukacie tam gdzie nie ma problemu. W układzie dolotowym na biegu jałowym jest około 30kPa ciśnienia absolutnego. Wraz z otwarciem przepustnicy rośnie w kierunku 100kPa lub jak kto woli ciśnienia atmosferycznego lub więcej przy obecności suszarki, Dzizas to proste jest jak kij od szczotki. Na 72kPa (absolutnego) nie będzie miał prawa pracować na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, carsik napisał:

Wraz z otwarciem przepustnicy rośnie w kierunku 100kPa

-lub jak kto woli ciśnienia atmosferycznego lub więcej przy obecności suszarki,

Kolego szwagier24a - tak zachowuje się pomiar u Ciebie?

   - jeżeli tak to robisz zamieszanie, podając sprzeczne dane

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem zastrzeżenia do kąta wyprzedzenia zapłonu ? .

Faktycznie to ciśnienie rośnie w kierunki 100 kPa, ale chyba nie osiąga- przez lpg odświeżanie danych na Torque jest mocno spóźnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wogole czytam ten temat bo 1.3 z LPG to nowość. Rzeczywiście naprawdę dobre wystrojenie LPG trafia się rzadko. Ale czy dobrze  mi się wydaje czy jest dym o katy zapłony i skład mieszanki gdzie główny zainteresowany nie widzi problemu?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
1 godzinę temu, Pepone napisał:

że masz 5 lat gwarancji i tyle...

Podziękuj Panu Krystianowi z Auto-Mix Skrzyszów i znajdź naprawdę dobrego montera. Komentarze na googlach kupione za zniżki na serwis. Wstawiają dwa filtry fazy lotnej i wydłużają przegląd do 30 tyś, co wg mnie już od razu na starcie skreśla warsztat, a jeśli w dodatku nie chce Ciebie poinformować, za co chcesz zapłacić grube pieniądze, to już skandal.

Poczytaj komentarze:

https://lpg-forum.pl/auto-mix-skrzyszow-t45003.html

Blisko masz na Śląsk, do autoryzowanego przedstawiciela KME (jedyny sterownik który w miarę ogarnie Twój silnik) :

https://silesia-cars.pl/

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!