Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd obwodu czujnika spalania stukowego


Rekomendowane odpowiedzi

Kochani forumowicze, potrzebuję rady. W przeciągu ostatniego miesiąca w mojej megane zaczął pojawiać się błąd oznaczony jako "DTC 03251C Obwód czujnika spalania stukowego" w asyście błędu "DTC 1525F3 Zgodność inf. multipl. dla reg./ogr. prędkości" - najpierw sporadycznie (zrobienie kilku kilometrów powodowało zgaśnięcie kontrolki i komunikatu z licznika), a teraz na stałe. 

Zdemontowałem czujnik spalania stukowego (okazał się sprawny) i wymieniłem go na nowy (oryginalny, zakupiony w okazyjnej cenie). Przy okazji zbadałem instalację (2 przewody do których podłączony jest czujnik)  - przewody mają przejście, nie mają zwarcia. Sprawdziłem również zwarcie do + z podłączonym czujnikiem i ecu - w tej próbie też nie znalazłem anomalii. Problem pojawił się natomiast w trakcie badania zwarcia do masy - na białym przewodzie pokazało się zwarcie, które znikało po odpięciu ecu. Czy na tej podstawie można stwierdzić, że winowajcą jest ecu? Dodam że po wykasowaniu błędu, wraca ale nie od razu (trzeba przejechać kilka/kilkanaście kilometrów).

Czy w przypadku konieczności wymiany ecu, kupno wyczyszczonej do stanu virgine pozwoli na samodzielną wymianę - innymi słowy czy wystarczy taki komputer podłączyć i sam się przypisze do pojazdu. Jak wygląda taka procedura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, rygoreg napisał:

Problem pojawił się natomiast w trakcie badania zwarcia do masy - na białym przewodzie pokazało się zwarcie, które znikało po odpięciu ecu.

- Czy na tej podstawie można stwierdzić, że winowajcą jest ecu?

- Dodam że po wykasowaniu błędu, wraca ale nie od razu (trzeba przejechać kilka/kilkanaście kilometrów).

1/ Winowajca to ecu,

2/ Kupujesz dla takiej samej wersji meganki ;

     -  megan III/1,4TCe,

     -  ilość koni musi się zgadzać,

     - rocznik,

 3/ Używany wyczyszczony z kodu;

      - po włożeniu sam się zakoduje i silnik odpali,

      -wyślij do ; el-cars Kaczory, wyczyszczą, poinformują ;  http://el-cars.pl/cennik/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2022 o 20:10, rygoreg napisał:

Problem pojawił się natomiast w trakcie badania zwarcia do masy - na białym przewodzie pokazało się zwarcie, które znikało po odpięciu ecu. Czy na tej podstawie można stwierdzić, że winowajcą jest ecu?

Ecu silnika łączy biały przewód z masą i to jest prawidłowo. Tak ma być. Po odłączeniu wtyczki od ecu połączenie białego przewodu z masą zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa, masz dostęp do dokumentacji CLIP - tam pisze o ile pamiętam żeby sprawdzić izolowanie względem masy każdego z połączeń (w tym biały przewód) może coś przeoczyłem i masz rację. Ale nie w tym rzecz. Dzisiaj dostałem nowy sterownik ale go jeszcze nie zamontowałem. Korzystając z okazji postanowiłem pobawić się starym. Udało mi się zrobić aktualizacje softu do 7E00 (co swoją drogą nie udało się autoryzowanemu serwisowi w Rzeszowie). Po czym przejechałem ok 40 km... I tu zagwostka bo błąd dot czujnika spalania stukowego się nie pojawił. Czy możliwe jest że aktualizacja sterownika pomogła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dokumentacji clip dla silnika H4j ale w opisie pinów sterownika silnika pisze, że pin B4 brązowej wtyczki łączy biały przewód czujnika z masą. Połączenie z masą odbywa się wewnątrz sterownika. Tak samo opis wtyczki czujnika spalania stukowego pokazuje, że biały przewód to - czujnika. 

Dokumentacja clip przy diagnozie problemów z jakimkolwiek czujnikiem praktycznie zawsze zaleca sprawdzenie zwarcia i izolowania  przewodów z plusem oraz z masą.

Przewody od czujnika spalania stukowego są ekranowane a sam ekran jest podłączony do pinu B2 brązowej wtyczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia co powoduje ten błąd. Kiedyś któryś z użytkowników tego forum miał podobny problem z tym czujnikiem w 1,5 dci. W prywatnej korespondencji pisał mi, że wymieniał czujniki, sprawdzał każdy przewód, rozkręcał wtyczkę w ecu silnika i dalej to samo. Może w Twoim przypadku aktualizacja softu sterownika pomogła :mrgreen:

Sprawdzanie zwarcia/izolacji przewodów powinno odbywać się na odłączonych wtyczkach od urządzeniach które obsługują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rygoreg napisał:

Udało mi się zrobić aktualizacje softu do 7E00 (co swoją drogą nie udało się autoryzowanemu serwisowi w Rzeszowie).

Po czym przejechałem ok 40 km... I tu zagwostka bo błąd dot czujnika spalania stukowego się nie pojawił.

Czy możliwe jest że aktualizacja sterownika pomogła?

W większości przypadków tu na forum - aktualizacja sterownika ;

   - pomagała przy wypadaniu zapłonów,

   - sterownik tylko rejestrował spalanie stukowe ale nie wywalał błędu z tego powodu,

   - duża ilość spalań stukowych występuje ;

          - w silnikach z lpg, strojonych bez sondy szerokopasmowej,

         -  ze świecami ngk,  

         - z powodu wycieku oleju na świece zapłonowe

                                   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu.

Kolejne kilkadziesiąt kilometrów i nadal bez błędu. 

W dniu 6.07.2022 o 08:48, Andrzej-2010 napisał:

- duża ilość spalań stukowych występuje ;

          - w silnikach z lpg, strojonych bez sondy szerokopasmowej,

Instalacja strojona ze sondą szerokopasmową 

 

W dniu 6.07.2022 o 08:48, Andrzej-2010 napisał:

   -  ze świecami ngk, 

Świece Beru

 

W dniu 6.07.2022 o 08:48, Andrzej-2010 napisał:

 - z powodu wycieku oleju na świece zapłonowe

I tu mam zagwostkę bo świeca na 1 i 2 cylindrze miała zaoliwiony gwint (przy czym na 1 sporo bardziej). Same świece wzrokowo wyglądają dobrze - elektrody bez wżerów, osmoleń.

Sprawdziłem wszystkie świece (wytarlem gwint 1 i 2) i zamontowałem. Po odpaleniu silnika zaczął nierówno pracować - szarpać. Stwierdziłem wypadanie zapłonu na 3 cylindrze - przyczyna świeca zapłonowa. Wymieniłem świece na NGK (takie akurat miał na zapasie) i silnik znów zaczął kulturalnie pracować. Może problem stanowiła świeca z 3 cylindra która kończyła już swój żywot (jestem w 100% przekonany że jej nie uszkodziłem podczas sprawdzania).

Martwinie natomiast jeszcze jedna rzecz. A mianowicie zajrzałem przez otwór świecy na każdy z tłoków. I tak 1 i 3 czarny jakby z błyszczącymi kropelkami, natomiast 2 i 4 srebrne, matowe (da się zauważyć jakieś cyferki). Co to może oznaczać? Dodam że płynu chłodniczego nie ubywa.

IMG_20220706_190027.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może pierścienie zgarniające olej są zapieczone. Dobrze, że to zauważyłeś. Przed jego wymianą należy te dwa cylindry potraktować chemią. Jest duże prawdopodobieństwo, że się uda naprawić, bez ingerencji mechanicznej, a silnik pożyje znacznie dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!