Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Megi rozsypał się skraplacz klimatyzacji i zastanawiam się nad samodzielną wymianą (głównie z powodu terminów).  I teraz pytanie jak głupi to pomysł. Montaż i demontaż nie powinien stanowić problemu. Problemem jest czynnik i olej.

Dostępne so zestawy do samodzielnego nabijania. Czy to się do tego(czegokolwiek) nada?

Czy w chwili rozczelnienia cały olej uleciał?

Czy ewentualnie dojadę 15km na sucho celem nabicia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie uleciał ale trzeba uzupełnić to co zostało w skraplaczu.

Zestawem do samodzielnego nabijanie nie zrobisz próżni w celu usunięcia wilgoci z układu.

I ostatnie wymiana stanowi problem bo często wężyki niechca wyjść z chłodnicy. 

 

Generalnie świetna zabawa dopóki się coś niechce urwac już robiłem samemu ale ostatnio oddałem na kompleksową usługę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie było nagłego rozszczelnienia układu to duża część oleju pozostała i można spokojnie dojechać do zakładu . Myślę że warto samemu zmienić skraplacz bo roboczogodzin jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2022 o 16:47, pylongomez napisał:

Problemem jest czynnik i olej.

Wymień samodzielnie skraplacz, pojedź do firmy niech sprawdzą szczelność i nabiją odpowiednio układ czynnikiem. Odpuść sobie samodzielne nabijanie układu klimatyzacji.

Bez włączonej klimatyzacji spokojnie dojedziesz te 15 kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę tylko to co mówiłem czyli wszystko fajnie dopóki da sie rurki wyciągnąć. Ja już raz urwałem i wtedy zostajesz z autem na podnośniku. i Nie wiadomo czy czekać na rurkę czy składać. Kolejny temat to oringi. Nie wiem jak w megane ale w Lagunie były trochę nietypowe. Jak ja to robiłem to dostępne było tylko w aso jako komplet. Nie wymienisz może będzie dobrze może będzie uciekać. jak będzie uciekać to robisz jeszcze raz :). Oczywiście wszystko jest do zrobienia. Nawet samodzielne nabicie klimy bez maszyny. Ale nie zestawem do samodzielnego nabijania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W ubiegłym roku napełniałem klimę ale dzisiaj po podłączeniu do maszyny okazało się że mam już tylko 40gram czynnika z tych 550gram które były rok temu co potwierdziło mi że jest gdzieś wyciek bo klima od roku praktycznie nie działa.

Mechanik ściągnął czynnik i po napełnieniu układu azotem do 15 barów popryskał płynem pieniącym na chłodnicę. Dziury jako takiej nie było widać więc bąbelki się nie robiły ale na chłodnicy były miejsca gdzie przez te 30 minut stała jedno centymetrowa warstwa piany. Nie wiem czy taką psikawką jak do szyb można uzyskać taki efekt ale faktycznie w tych miejscach piana utrzymywała się przez 30 minut. Wg mechanika to właśnie świadczy o mikrowyciekach choć nie było widać żeby bąbelki pracowały.

W ciągu tych 30 minut próby ciśnienie na manometrze spadło poniżej tych 15 barów.

Podsumowując mechanik zalecił wymianę skraplacza choć wizualnie wydaje mi się że jest OK. Nie widać praktycznie żadnych ubytków na radiatorze a aluminium też wygląda przyzwoicie. Samochód ma 12 lat. Ja jeżdżę 5 lat i skraplacza jeszcze nie wymieniałem. Nie chciałbym niepotrzebnie wymieniać ale wierzę że ten wyciek jest na skraplaczu jako najsłabszym elemencie.

I teraz pytanie jakiej firmy kupić skraplacz ( NR RENAULT 921100001R )

np. VALEO  jest za 360zł  a MAXGEAR za 250zł który widzę że jest hitem sprzedaży na allegro :).

warto oszczędzać te 100zł na tym skraplaczu ?

Wymianę skraplacza chciałem zrobić sam aby mieć trochę frajdy z grzebania przy samochodzie ale jeśli to zły pomysł to proszę o radę i ostrzeżenie bo wiem że czasami można więcej zepsuć niż naprawić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis klimy że względów zdrowotnych musiałem chwilowo odłożyć, ale postanowiłem w tym czasie zgłębić temat. Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. 
Opiszę więc sytuacje: Klima działa lepiej lub gorzej ale tylko na postoju

1-skraplacz jest do wymiany bo rozsypuję się od samego patrzenia ale jest w miarę szczelny( mała nieszczelność na oringu) ale obawiam się że nie jest jedynym problemem

2- po nocy klima odpala i schładza parownik do temp 3-10 *C(pkt 1) ale wystarczy dodać gazu i z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Gdy jadę klimatyzacja nie działa bez względu na prędkość i obroty silnika. Sytuacja trwa do zatrzymania bądź wbicia na luz wtedy na chwilę się załącza. Cykl możemy powtarzać do momentu gdy temperatura parownika w trakcie jazdy nie przekroczy 35*c- wtedy klima już się nie załączy(logiczne)
3- nie mam manometrów ani oscyloskopu. Diagnostykę opieram o pyclipa, ecutweakera, multimetr i termometr: Ciśnienie "po nocy" Przy wyłączonej klimie 6-7Bar w zależności od temperatury. Gdy klimatyzacja zadziała kompresor nabija do 12-15Bar, gdy dodaje gazu ciśnienie spada do 6-7Bar
Odpowiada to zmianom temperatury parownika i temperaturze nawiewu - na przykład 12Bar - 9*C temp. parownika, 5*C temp. powietrza,  8Bar,-odpowiednio 19*C i 15*C
4-Co sprawdziłem: bezpieczniki całe, wentylator startuję i zmienia swą prędkość w zależności od temperatury zewnętrznej, cewka zaworu zmiennej pojemności ma prawidłowo oporność, napięcie do niego dochodzi, na biegu jałowym silnika sygnał na zawór ma współczynnik wypełnienia na poziomie np. 80% po dodaniu gazu spada do 0%
5  -Co na pewno nie działa: odczyt temperatury zewnętrznej. Pomiar oporności na kostce przy lusterku  i na wejściu do  1122 jest zgodny z tabelką temperatur, ale pyclip i nawigacja pokazują bzdury- wcześniej pokazywały równo 10*c więcej, a teraz zaczął pokazywać równo 20*c mniej. I tutaj utknąłem bo nie potrafię ustalić jaki typ sygnału powinien wychodzić z 1122 a bez tego nie wiem gdzie dochodzi do zniekształcenia sygnału a podejrzewam że w tym module powstaje problem z działaniem Klimy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pylongomez napisał:

Cykl możemy powtarzać do momentu gdy temperatura parownika w trakcie jazdy nie przekroczy 35*c- wtedy klima już się nie załączy(logiczne)

Nie powinno wyłączyć sprężarki tylko ewentualnie zmniejszyć prędkość wentylatora by pozwolić parownikowi na osiągnięcie niższej temperatury.

Sprawdzałeś czy w momencie jak masz wypełnienia zaworu na 0 % czy czasem sterownik silnika nie blokuje klimatyzacji?

Warto usunąć problem z modułem 1122 odnośnie odczytywanej temperatury. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieporozumienie. Mówiąc o cyklu mam na myśli obroty silnika. W ramach wyjaśnienia: klima automatyczna. Problem występuje w każdym trybie ale żeby mniejszych liczbę czynników wpływających na test wszystkich pomiarów i obserwacji dokonuję na jednakowych nastawach tzn. Temp 2xLo, nawiew na przód, wentylator na połowę. W trakcie jazdy nie dotykam panelu.

Wtrysk nie blokuje, żądanie jest cały czas. Jedynie po dodaniu gazu zmienia się wysterowanie zaworu na 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u innego fachowca sprawdzić szczelność klimatyzacji i okazało się że mam dwie nieszczelności. Pierwsza to oring na dolnym króćcu przyłączeniowym do skraplacza (czyli standardowa usterka) a druga nieszczelność na łączeniu rurek aluminiowych tuż przy zaworkach serwisowych.

I teraz pytanie do kolegów. Gdzie i jaki zastaw oringów kupić ?  Czy to są takie szerokie uszczelki gumowe (tulejki) jak do megane 2 ?

https://allegro.pl/oferta/renault-megane-ii-02-08-uszczelki-klimatyzacji-oe-7547999790

czy może zwykłe oringi o przekroju okrągłym ?

https://allegro.pl/oferta/oringi-klimatyzacji-laguna-megane-iii-924750001r-10827963489

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane iii są zwykłe oringi, z tym że u mnie był problem z dobraniem ich bo nie było takich rozmiarów w popularnych zestawach do klimy. A zestaw oringów który otrzymałem razem ze skraplaczem NRF nie do końca pasował jeden oring był luźny i gaz dalej uciekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Widzę że na alledrogo są oryginalne zestawy RENAULT za około 120zł z tym że w takim zestawie jest aż 30szt.

 Ja planowałem wymienić tylko te dwa które mi przeciekają więc chyba podjadę do specjalistycznego sklepu coś dobrać bo mam niedaleko. Taki oring to pewnie 2zł/szt.

Do tego chcę jeszcze wymienić wkład osuszacza bo z tego co widzę chyba jest taka możliwość w naszych Megane 3

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!