Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego mechanik chce zajrzeć do cylindrów,po wcześniejszym sprawdzeniu dosłownie wszystkiego.

Jak wspomniałem miałem błąd wtrysku na 4 cylindrze który od roku pojawiał się i znikał aż do czerwca. Wybrałem się w trasę około 1000km i po 300km znów błąd wtrysku (nr4) usunąłem błąd ,przejechałem 80km znów błąd wtrysku,znów usunąłem i od tego momentu błąd wyskakiwał już co 10 min(potem już nawet co kilka min) ,który nadal usuwałem jeszcze pare jak nie naście razy (przejechalem może +-60km na ciągłe pojawiającym się komunikacie) a na koniec już w ogóle nie dał się usunąć i jechalem w trybie awaryjnym kolejne 20km aż do parkingu.  ,autem już trzepało na jałowym i jak (chyba?!) widać załatwiłem to sobie na własne życzenie ,jeśli jego sugestia jest prawdziwa. Nie jest tak że auto kiedy jest w trybie awaryjnym odłącza wtrysk właśnie żeby nic nie uszkodzic?Czy po moich ekstremalnych wyczynach możliwe że do tego doszło... Łącząc te wszystkie fakty, dotychczasowych napraw i sprawdzan miało to by chyba sens ?Z drugiej strony mator ładnie cyka i chyba dawałby dodatkowo jakieś inne oznaki niż dymienie?Powinien raczej nie trzymać kompresji ,czy się mylę . Ewentualnie póki co traci jej bardzo mało... Po tym wszystkim wstawiłem auto na warsztat w którym wymieniono wtryski a potem zaczęły się przygody z DPF.. trochę zaczyna mi się to układać w całość a wy jak myślicie? Czy już rozwialem wszystkie wątpliwości z powietrzem ,EGR ,turbo itp...biorac pod uwagę to co właśnie napisalem. Auto dopiero za parę dni na warsztat jeśli się zdecyduje a w planach sprawdzenie tych cylindrów i tłoków , coś jeszcze wspominał o korbowodach jeśli miałbym pecha że problem leży głębiej 

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dawałem głowice do planowania z mojego peugota to leżała u gościa co się zajmuje głowicami głowica z 1.5dci i powiedział wtedy że zawsze są strasznie zanagarowane. Jeżeli wtrysk niedomagał wcześniej. A wiem z swojego doświadczenia że ten silnik potrafi chodzić kulawo a nie mieć błędów od wtrysku. To czysto hipotetycznie może mieć zanagarowany jeden kanał przez to jeden cylinder będzie dostawał mniej powietrza a w związku z tym z niego będzie czarny dym. Ale to tylko głośna myśl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zdejmowałem głowicą w Megane II i kanał wlotu powietrza był tak zabity nagarem, że prześwit dla powietrza miał niewiele więcej średnicy niż 20 groszy. Wtedy nie było jeszcze DPFu  a maganka tylko więcej paliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie że nie mierzymy ile powietrza zasysa cylinder. Wiemy ile zaciągają wszystkie cylindry naraz bo o tym mówi przepływomierz. W idealnym przypadku to by byla masa powietrza/4. O ile układ jest szczelny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja w tym wszystkim nie rozumie jednej rzeczy. Mamy przepływomierz który mówi ile powietrza weszło i mamy czujnik cisnienia. Jak turbo nie pcha to jedna i druga wartość jest mniejsza od zadanej i dawka powinna zostać obcięta. Więc dlaczego dym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Decanab0l napisał:

witam po długiej przerwie,dla zainteresowanych tematem głowica nie była ściągana a winna wszystkiemu była turbina, 

 

szczerze mówiąc to jakaś bzdura chyba że silnik siorbał olej przez turbo.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie . Ogólnie turbo miało moc , ciśnienie też w porządku,ale te ilości oleju które przepuszczała wystarczały żeby zapychać DPF. Obecnie zrobione 4 tys po tym wszystkim i jest ok. Jest trochę roboty żeby wyciągnąć turbo .trzeba trochę porozbierac i zdjąć sanki żeby się tam dostac. Generalnie czuć większą moc i auto lepiej ciągnie . Po zamontowaniu odrazu zauwazalne

 

IMG_20221022_202913.jpg

Edytowane przez Decanab0l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!