Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Decanab0l

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.10.2022 o 20:47, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Oczywiście że nie . Pojechałem do polecanego mechanika ,który rozwiązał problem ,ale początkowo też negował turbinę 

 

To chyba nie koniec mojej przygody z megi,ale przy dodawaniu gazu lekko turbina gwiżdże i wcześniej albo tego nie słyszałem z eksytacji ,że wkoncu zrobiona lub coś jest nie tak . DPF się nie zapycha i nie pobiera ok. Zresztą wcześniej się nie przysłuchiwałem i zabardzo nie wiem czy ten typ tak ma i jestem już przewrażliwiony heh. Turbo inne (po regeneracji)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbin się nie regeneruje, prrr, tzn. w teorii się regeneruje, ale nikt Ci tego odpowiednio nie zrobi. Te turbiny są bardzo żywotne, ja swoją wymieniłem po 400k km, bo już lekko zaczęła brać olej. Lekko oznacza ok 1l dolewki na 30k km, bo ja tak olej wymieniam. Kupiłem używkę i do dziś spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, omega napisał:

Te turbiny są bardzo żywotne, ja swoją wymieniłem po 400k km

No tak, bo Polska to kraj cudów: cud nad Wisłą, cudowne rozmnożenie pieniędzy w budżecie, cudowne zniknięcie węgla i cudowne awarie turbin i wtrysków aut ok 200 kkm. No bo do sprzedaży najlepiej nadaje się auto z przebiegiem co ma  jedynkę z przodu :-). Ja mam i30 z nalotem 240 kkm plus od nowości i nic się nie dzieje ani z turbiną ani z wtryskami. W kijance tez mam 240 plus i turbina cacy. Tyle że nie jestem pewien za przebieg. Wiem tylko że gość od którego kupiłem sprowadzał auto bezpośrednio z Niemiec dla siebie, nie przez komis. Też myślę że lepiej kupić nówkę czy używkę niż barachło po regeneracji. Chyba że serwis wystawił jakieś papiery na tą regenerację. Ale to i tak w razie reklamacji twierdzą że turbina była ok tylko mechanik źle zamontował.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"dobrze gadasz", te wszystkie gwarancje można se w buty wsadzić. Przecież to jeszcze jest kupa roboty przy wymianie tej turbiny w 1.5dCi Fakt, do wersji 110KM: https://allegro.pl/oferta/nissens-93072-turbina-11427338323  kosztuje ok 2 tys, ale to i tak warto dokładnie przekalkulować. Można się ratować używkami, tylko jednak trzeba trochę wiedzy i doświadczenia mieć, bo moża kupić taką po dwóch regeneracjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam. Twoja wytrzymała 400 a moja przy 240 miała już duże luzy. Dlaczego się nie regeneruje? Pytam jako człowiek pracujący w zakładzie borgwarner na wydziale turbo. Mamy też wydział remanufacturingu. I nie wiem czemu ma się nie regenerować turbin. Bardziej problemem jest to że zakłady regenerujące zakładają marne łożyska a słyszałem też i o posdgietej łopatce bo klienci lubią jak gwiżdże:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, przyjmijmy nawet, że tzw. rdzeń zrobisz zgodnie ze sztuką to co dalej? Trafi on lepiej lub gorzej do mechanika (warsztatu), który będzie przeprowadzał kolejny etap regeneracji. Kolejny słaby element układanki. Czasami się pewnie uda i klient będzie zadowolony, czasami nie. Pytanie o kalkulację finansów i ryzyka z tym związanego. Jak ktoś podobnie jak ja sam naprawia, można się przechylić w stronę tego ryzyka. Jak ktoś ma pojechać do warsztatu, zapłacić za wymianę, to bym się zastanowił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej się regeneruje ale najlepiej właśnie u Garreta czy Borg Warner. A niestety większość regeneruje u pana Miecia na bambusie. chociaż jak widzę co się dzieje z tymi turbinami chociażby w Masterach to zastanawiam się o czym myśli Borg Warner.

 

1 godzinę temu, Pepone napisał:

Ja mam i30 z nalotem 240 kkm plus od nowości i nic się nie dzieje ani z turbiną ani z wtryskami. W kijance tez mam 240 plus i turbina cacy. 

A teraz sprawdź jakie jest doładowanie w I30 czy Kia a jakie jest w K9K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borg ma wiele zakładów. Zakład w Polsce nie robi diesli. Nasze turba z Megane 3 są z Węgier akurat. Turbo regeneruje się w całości nie sam rdzeń. Potem trzeba to jeszcze ustawić. Jak wspominałem kwestia materiałów. Bo polski cimat potrafi zrobić dobre maszyny do ustawiania turbo:) i moim zdaniem takie turbo nie odbiega niczym. Jak skończy się wcześniej to tylko przez gówniane łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając temat chyba przyjrzę się turbo w scenicu bo cały czas walczę z wypalającym się fap'em co 100-200 km, bo po oddaniu wtrysków na czyszczenie i sprawdzenie w zakładzie Boscha (wszystkie parametry w normie) odpuściłem temat. A turbo jest po regeneracji przez poprzedniego właściciela auta ale cieknie po nim olej i gwiżdże na zimnym a w Megan mam że 20kkm więcej nalatane i turbo suchutkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wątpię że ma problemy. I nie wnikam czego to problem. Może być wada silników a może zła konstrukcja turbo:) a co kolegów wyżej. Turbo może być mokre przez zapchanego fapa lub problemy z odmą. A co dog gwizdania. To turbo przed regeneracja słyszałem po regeneracji też słyszę. U ojca w 1.6hdi też słyszę. Może nie jest to dziki świst ale słychać. Znowu mój ojciec nie słyszy także pojęcie gwizda jest mocno względne moim zdaniem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!