Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci a nie odpala - MEGANE 3 2.0 TCE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam w mojej megane wystąpił problem nie odpalania, problem wystapił nagle, jeździła normalnie i nagle kręci, lecz nie odpala . Odczytane błędy  P0095 (obwód czujnika temperatury powietrza) P1525 (Air bypass valve system). Na desce rozdzielczej dwa komunikaty SKONTROLUJ UKŁAD WTRYSKOWY oraz BŁĄD REGULATORA PRĘDKOŚCI  Ktoś ma pomysł od czego zacząć... Wymienić czujnik temperatury i zawór DV? Czemu ten bład tempomatu wyskoczył? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, PitTomchuck napisał:

Czemu ten błąd tempomatu wyskoczył?

Zawsze wyskakuje jak układ wtryskowy silnika niedomaga. Tym komunikatem się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy odczytane apką Car Scanner. Gaz jest od końca 2021 i dodam że są z nim same problemy od założenia min. Cały czas pali sterownik Lpg od początku już chyba 5 czy 6 wymienionych. Niby ustawiony wszystko dobrze jeździ elegancko. Przy ostatnim spaleniu sterownika Lpg jakieś zwarcie właśnie w sterowniku się zrobiło i nowy Aku wyssało z prądu do zera, wymiana na gwarancji , naładowany akumulator i wszystko gra. Przyjechałem się może kilka razy i przestał odpalać. O dziwo dziś idę zobaczyć co się dzieje jeszcze raz wsiadam karta przycisk i... odpalił... 

Sterownik gazu znów zjarany bo piszczy że błąd, nie przełącza na gaz. Na desce teraz 2 komunikaty SPRAWDŹ UKŁAD WTRYSKOWY oraz SPRAWDŹ UKŁAD WYDECHOWY... 

Przyjechałem się niby wszystko ok moc jest wydaje się jakby na niskich obrotach stracił lekko mocy bo wyraźnie czuć że turbo się załącza, wcześniej bardziej płynnie oddawał moc. Car Scanner pokazał że jest czujnik temp. powietrza świruje (high input voltage)

Edytowane przez PitTomchuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PitTomchuck napisał:

Gaz jest od końca 2021 i dodam że są z nim same problemy od założenia min.

Cały czas pali sterownik Lpg od początku już chyba 5 czy 6 wymienionych.

Należy zacząć ;

   - od zakręcenia gazu na butli i wykasowaniu błędów,

   - w stopce należy zaznaczyć obecność lpg,

   - aby uzyskać miarodajną pomoc, należy podać jak najwięcej informacji o stanie silnika

Kiedy była ;

  - wymiana rozrządu i kzfr???

  - świec?

  - oleju i filtrów???

  - przegląd generalny silnika???

Należy udać się do kumatego instalatora lpg , bo w perspektywie czeka Cię robota z głowicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy wspomniane wcześniej kasowałem ale od razu pojawiają ponownie. P0098 , P0095(17), P1525(F3)
Rozrząd i kzfr nie mam informacji o wymianie jak kupiłem auto nie wymieniałem jeszcze. Auto jest ze szwajcarii i było serwisowane do końca w serwisie Renault. Ostatnio jak postał dłużej to przy odpalaniu słychać było terkotanie w głowicy 2-3sek. także pewnie czeka mnie niebawem wymiana.
Świece przed założeniem LPG zmienione na irydowe denso
Oleje i Filtry standardowo co rok wymiana. 
Przegląd generalny? Odkąd kupiłem ponad rok temu przejrzałem cały silnik i nie było żadnych problemów, do pierwszego padnięcia akumulatora w zimie juz po założeniu LPG, od tamtej pory cały czas cyrk ze sterownikiem LPG. W miedzy czasie była regeneracja alternatora, nowy pasek wielorowkowy i wymiana akumulatora na nowy, bo były przypuszczenia że stary akumulator był i podbijało napięcie ładowania ponad 15v i to zabijało sterowniki LPG ale jak sie okazało raczej to nie było to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sterownik jest najprawdopodobniej błędnie podłączony, że się "pali".

Napięcie w nowych samochodach normalnie dobija do 15V i delikatnie powyżej podczas hamowania silnikiem na biegu. Samo to, że wyssało akumulator to już o tym świadczy. Aby ustalić czy aby na pewno nie jest winny gaz trzeba by mieć wiedzę o sprawności sterownika LPG a najlepiej wpiąć atrapę w miejsce sterownika LPG - niektórzy producenci takie produkują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, PitTomchuck napisał:

Błędy wspomniane wcześniej kasowałem ale od razu pojawiają ponownie. P0098 , P0095(17), P1525(F3)

1/ Koniecznie " zakręć gaz na butli "  odłącz sterownik lpg  i  wykasuj błędy ;

    a/ to jest podstawa do prawidłowej dalszej diagnozy,

    b/ błędy; P0098, P0095 ; sprawdź;

        - czy przewody lub złącza czujnika temperatury powietrza wlotowego nie mają oczywistych usterek,
        - czy czujnik temperatury powietrza wlotowego jest zainstalowany prawidłowo,
        - gdy silnik jest zimny, odczyt z czujnika powinien być taki sam jak w przypadku czujnika temperatury płynu chłodniczego,
  

6 godzin temu, PitTomchuck napisał:

Rozrząd i kzfr nie mam informacji o wymianie jak kupiłem auto nie wymieniałem jeszcze. Auto jest ze szwajcarii i było serwisowane do końca w serwisie Renault. Ostatnio jak postał dłużej to przy odpalaniu słychać było terkotanie w głowicy 2-3sek. także pewnie czeka mnie niebawem wymiana.

Skoro do końca serwisowane w serwisie reno ;

  - to jest możliwość poznać dokładnie jego historię usług w aso,

6 godzin temu, PitTomchuck napisał:

Oleje i Filtry standardowo co rok wymiana.

Stosować markowe oleje i części,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Kręci a nie odpala - MEGANE 3 2.0 TCE

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!