Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

akumulator start- stop - możliwe wsadzenie zwykłego?


Rekomendowane odpowiedzi

EFB to akumulatory dedykowane do S&S, ze względu na ich zdolność do oddawania często dużych prądów rozruchowych w krótkich odstępach czasu jak również zdolność przyjmowania ładunku podczas hamowania silnikiem. Oczywiście zwykły akumulator też to potrafi, ale szybciej ulegnie zużyciu - straci pojemność, szybciej będzie spadać napięcie podczas obciążenia.

EFB ze względu na swoje właściwości powinny być bardziej żywotne niż zwykłe akumulatory. Samo wyłączanie S&S wiele nie zmieni bo jedynie zmieni się strategia ładowania akumulatora czyli nie będzie priorytetem doładowywanie akumulatora, ale i tak będą występować piki napięcia podczas hamowania silnikiem, na które zwykły akumulator nie jest przygotowany.

Jeżeli zdecydujesz się na zwykły daj znać po np.: roku czy nadal na nim jeździsz. Mnie kiedyś będzie czekać wymiana akumulatora i dylemat z tym związany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze,,, to jest loteria kiedy się wyłącza, latam zwykle klima jest to się sam nie wyłacza, zimą jak jade nim czasem do pracy (bo mam 2 auto służbowe ) to się czasem nie zdąży nagrzać na tyle by się wyłaczyć a czasem już niedługo po opaleniu i przejechaniu kawałek się wyłącza mimo że jest zimny .

 

obecnie mam bannera AGM i z nim go kupiłem czyli ma już napewno 1,5 roku:P     ale myślę że dłużej...facet go kupił z belgii w 2019 i raczej nie kładłby bannera.

 

No bardziej mnie zajmuje kwestia na ile te alternatory pod start i stop generują dużo większe prądy...ktoś mi mówił w sklepie z akumulatorami, że chodzą na prądzie stałym i się przez to nie nadają (ale coś w to nie wierzę).

 

bardo mnie dererwuje cały ten system i dobrze że jest choć guzik - to mam poczucie jednak ze mogę mieć namiastkę decyzyjności w tym zakresie:)

 

aku na razie daję radę, ładuje trzyma moze być. ale podładowuje go dosyć czesto co 2 tygodnie bo auto mam raczej na weekndy i trasy i jako drugi.

 

Szukam opinii czy ktoś ma zwykły i mu się sprawdza jakby wytrzymał zwykła 3 lata to juz sukces

Edytowane przez lepio126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, lepio126 napisał:

Szukam opinii czy ktoś ma zwykły i mu się sprawdza jakby wytrzymał zwykła 3 lata to juz sukces

Zobacz;   Problem z rozruchem i powarkiwanie na biegu jałowym - Mégane III 1.6 dci

Samochód ma odłączoną kostkę S&S oraz inteligentnego ładowania na klemie ujemnej,

   - ładuje stałym napięciem 14.1-14.2V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lepio126 napisał:

czy ktoś ma zwykły i mu się sprawdza jakby wytrzymał zwykła 3 lata to juz sukces

W mesiu zastąpiony AGM na zwykły Bosch S4  wytrzymał dwie zimy. Był to sukces, bo wtedy AGM był pod zamówienie i  kosztował znacznie ponad tysiąc złotych. Zmieniony został przewód połączeniowy między alternatorem i akumulatorem na znacznie mniejszy przekrój.

Dla EFB  prąd ładowania jest mniejszy od AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!