Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty na ciepłym silniku - Megane 2 1.4 16v


luki348

Rekomendowane odpowiedzi

potrafisz się ustosunkować do tego co napisałem? Powinieneś to odnieść do siebie z tymi radami ponieważ kolejny raz wciskasz ludziom bzdury. Internet twoim przyjacielem, możesz się dokształcić. Poczytaj i wróć z przeprosinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co w ogóle używać terminu "podciśnienie" Wystarczy napisać "ciśnienie w kolektorze wynosi np. 320 mbar". Tyle odczytuje czujnik ciśnienia. Jest niższe od atmosferycznego o 680 mbar i tyle. jakoś nikt nie pisze, że w kole ma 1,4 bara nadciśnienia tylko normalnie 2,4 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olega luki348 napisał ;

  - podciśnienie w kolektorze wynosi 492 mba, czy to prawidłowe na ciepłym i odpalonym  silniku,

Podciśnienie rzędu 492 mbara ;

  -  jest nieprawidłowe, jest za wysokie, jest za duże,

  -  ma być rzędu; 320 mbar  +/- 40 mbar, 

Dlatego odpisałem koledze  - co może być przyczyną tak wysokiego podciśnienia w silniku;

Większe/za duże/nieprawidłowe podciśnienie wystąpić może przy ;

    -  przytkanym dolocie powietrza,

    -  silnie zabrudzonym filtrze powietrza ,

    -  przytkanej odmie olejowej,

    -  zatkanym przewodzie  serwa, zatkanym serwo,

    -  uszkodzonym zaworze recyrkulacji par benzyny ;

            - lub jego przewody do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika paliwa są przytkane,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie rzędu 492mbar w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach jest za niskie. Tak naprawdę to sądzę że jest to ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym gdyż tak z reguły odczytują to testery co sprowadza się do tego, że takie ciśnienie byłoby za wysokie jak na wolne obroty a podciśnienie za niskie.

Tak czy inaczej sprowadza się to do jednego, ten parametr świadczy o tym, że do kolektora dostaje się nadmiarowe powietrze lub silnik nie generuje właściwego podciśnienia i na wolnych obrotach będzie kulał. Totalna bzdura o jakimś zatkaniu wyssana z nieprawidłowej interpretacji dostępnych danych. Po raz kolejny Ci napiszę, że nie podciśnienie a ciśnienie absolutne w kolektorze ma być rzędu; 320 mbar  +/- 40 mbar, Napisz, czego nie rozumiesz to może znajdę w sobie siłę aby Ci wytłumaczyć bo jak na razie widzę, że nie chwytasz.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2022 o 15:55, carsik napisał:

Samochód w tym temacie ma prawdopodobnie jakiś problem z niewielką nieszczelnością, może problem z przepustnicą. 

No właśnie tylko gdzie ?

Wszystkie uszczelki wymienione na nowe sprawdzone plakiem.

Zostaje do sprawdzenia ( podmianki ) przepustnica lub pedał gazu ale brak błędów na pyclip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jasnowidzeniem to już słabo. Widać parametr i to jest jakaś wskazówka ale resztę mechanicznie musisz zrobić sam. Może delikatnie nie domyka się przepustnica, może gdzieś ośką przepustnicy przedostaje się troszkę powietrza. Z tej wartości wynika, że nie są to jakieś wielkie historie. Tutaj też musisz wiedzieć, że np nie domykające się zawory powodują tez takie akcje podobnie jak przy LPG z wypalaniem gniazd. No można gdybać. Auto do młodych nie należy.

Możesz też sprawdzić czy MAP sensor działa poprawnie na wszelki wypadek.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, luki348 napisał:

 ?

Zostaje do sprawdzenia ( podmianki ) przepustnica lub pedał gazu ale brak błędów na pyclip.

Z Twoich pomiarów wynika, że tam jest dobrze. Może być rozszczelnienie na elektrozawórze oparów paliwa - wystarczy zatkać otwór wężyka, żeby to sprawdzić lub rozszczelnienie od strony serwo. Nie możemy wykluczyć samego mapsensora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2022 o 07:51, luki348 napisał:

492 mba

Po pierwsze. Czy ten pomiar zrobiłeś przy temperaturze roboczej silnika? 

Po drugie. Czy wszystkie odbiorniki tj światła, radio, klimatyzacja itp były wyłączone?

 

Jeśli na obydwa pytania jest odpowiedź TAK tzn że ciągnie gdzieś lewe powietrze. Oczywiście biorąc pod uwagę, że wskazania MAP są prawidłowe (czujnik nie jest uszkodzony,).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc w Twoje pomiary samochód na wolnych obrotach pobiera znikomą ilość paliwa. Przepływ powietrza  jest ograniczony przy prawidłowo ustawionej przepustnicy. Skład mieszanki jest mocno zachwiany. Pierwsza sonda ma niskie napięcie, a odczyt drugiej prawie nie istnieje. 

Można przypuszczać, że jest częściowo zapchany katalizator. Czy silnik się za szybko nie nagrzewa? Czy z pod  samochodu (z boku ) słychać dziwny dźwięk po mocnym przygazowaniu?

Poprosimy o krótki filmik z pracą dwóch sond (wolne obroty i krótkie podniesienie do ok 3000) - oczywiście gorącego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie?

Zabawa trwa dalej ? z megi.

Wymieniłem sobie szczotki w regulatorze napięcia można powiedzieć że ich nie było koszt naprawy 3 złote i pół godziny wolnego czasu.

Więc problem z gaśnięciem został prawdopodobnie rozwiązany jest lepiej.

A falowanie na ciepłym dalej trwa.

Nie podoba mi się napięcie sondy 1 spada na jałowym przy ok 80 stopni nawet do 39.04 mV

Screenshot_20221120-122731.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!