Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana wartości napięcia ładowania akumulatora.


Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że akumulator w czasie jazdy jest chyba ładowany zbyt niskim napięciem.

Nie przekracza ono właściwie 13V

Z tego powodu napięcie na akumulatorze podczas postoju wskazuje 12V z groszami.

Jak można podbić napięcie ładowania akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kacper69 napisał:

ja widzę, że u mnie ładowanie nie przekracza tych 13V

I właśnie tego się czepiam.

Jeżeli masz system ESM to;

   - następuje odłączanie ładowania akumulatora podczas gwałtowniejszego przyśpieszania i spadki poniżej 13V  spowodowane;

         - są zasilaniem układów tylko z akumulatora podczas przyśpieszania,

   - podczas hamowania akumulator jest ładowany większym prądem oraz napięciem ok;15 V ;

          - dla uzupełnienia strat pojemności wynikłych z pracy na samym akumulatorze,

   - przez większość okresu jazdy  masz ładowanie  ok;13,5 V wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem,

Ile lat ma akumulator?

  - bo one w tym systemie średnio wytrzymują ok;3 lata

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie napięcie mierzone w gnieździe zapalniczki w czasie jazdy jest 12,6V max 12,9V

Więc porównując z pomiarami , które podali Koledzy, to jest chyba ciut za małe.

Dodam , że nie ma problemu z uruchomieniem silnika , rozrusznik bardzo ładnie kręci.

Tylko ta wartość napięcia ładowania akumulatora mnie zastanawia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem na aku , podobnie wyszło, dlatego kupiłem sobie taki volto-mierz wkładany do gniazda zapalniczki, co by monitorować napięcie w czasie jazdy.

od pomiarów zwykłym miernikiem  zacząłem zanim napisałem ten problem na forum.

Dodam, że wkładając ten sam voltomierz  do zapalniczek w autach ( innych marek ) u sąsiadów okazywało się, że ładują one akumulatory wyższym napięciem.

Ale wracając do sedna tarczy: czy jest jakiś dostępny sposób aby podnieść to napięcie ładowania aku w megane ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te voltomierze do gniazdka zapalniczki bardzo często oszukują. Warto pomiar potwierdzić multimetrem zarówno na słupkach akumulatora jak i w gnieździe zapalniczki jak i na zacisku alternatora - pomiary będą się różnić.

Sprawdziłbym spadki napięcia odpowiednio na przewodzie plusowym alternator - akumulator jak i minus akumulatora- masa pojazdu I blok silnika.

Kolejna kontrola to stan szczotek alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla akumulatora EFB ładowanie jest prawidłowe mierząc w gnieździe zapalniczki zwykłym miernikiem przy odpalonym silniku.

12 godzin temu, szwagier24a napisał:

Te voltomierze do gniazdka zapalniczki bardzo często oszukują. 

Mam trzy i mierzą bardzo dokładnie z różnicą do 0.1V. Ich odczyt jest zbliżony do napięcia kalkulatora, a nie napięcia na zaciskach akumulatora, ale to zrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

panowie a odłączenie ibs nie zmieni ładowania?? Bo to jakaś paranoja z tym ładowaniem. Ja mam nowy akumulator i czuje przy porannym rozruchu ze jest nie doładowany ja bym wolał napięcie 13.8V-14.4V bo takie jest dobre dla zwyklej baterii kwasowej. A tu jak zwykle ekologia potrzebne to jak świni siodło

 

Przez kilka dni robiłem testy z rana zaraz po uruchomieniu silnika napięcie 13.8 - 13.7V. Jak dla mnie to mało po rozruchu diesla i tak się utrzymuje na trasie włączone nawiewy światła oprócz podgrzewania szyby tylnej potrafi spaść do 11,7 -11,9 V dziwne bo według mnie nie powinno spaść tak nisko ale wystarczy włączyć ogrzewanie tylnej szyby i ładowanie 13.1- 13.2V przy hamowaniu silnikiem napięcie rośnie do 14.4 14.7V. Padniety system inteligentnego ładowania?? Akumulator przy rozruchu 11.4V i czuć że jest niedoładowany przy porannym rozruchu. I teraz drugie pytanie czy jest gdzieś jakaś procedura adaptacji nowego akumulatora ?? Na desce czysto nić się nie świeci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Dynamiczny kierunkowskaz led - przód
      Witam, zamontowałem pasek led wewnątrz oryginalnego klosza na kierunkowskaz, wygląda dużo lepiej, jedyny problem jaki mam do rozwiązania to przerywnik, na awaryjnych działa normalnie natomiast przy używaniu jednego kierunku mruga szybko jakby była spalona żarówka, nie wiem czy bawić się w oporniki czy da się coś ustawić w ddt4all ?
       
       
      • 13 odpowiedzi
    • Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?
      Pomysł zapożyczyłem z innego forum i wydaje mi się, że nie jest głupi
      Więc ja zacznę: zamówiłem 2 żarówki h4 Philips X-treme 8-)
        • +1
      • 5805 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!