Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławi się silnik przy nagłym wciśnięciu gazu przy1750 obrotach


Andrzej4444

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, posiadam Renault megane 3 rok produkcji 2014, po lifcie, silnik 1.5 Dci, 95 km. Wtryski siemens. Ostatnio po wciśnięciu gazu dławił się albo po wciśnięciu pedału cisza i silnik gasł. Wymieniony czujnik ciśnienia na listwie oraz filtr paliwa. Wtryski sprawdzone na maszynie super stan. Zero błędów na kompie po podpięciu. Styki kostek przeczyszczony a przy nagłym wciśnięciu pedału gazu gaśnie prawie, jest na sekundę cisza i idzie albo kiedy delikatnie wciskam to nic się nie dzieje. To występuje tylko przy ok 1750 obrotów i dalej idzie jak strzała . Spalanie prawie takie samo. Co to może być EGR ?

Dziękuje za uszczegółowienie ogłoszenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Dławi się silnik przy nagłym wciśnięciu gazu przy1750 obrotach
31 minut temu, Andrzej4444 napisał:

Co to może być EGR ?

A/ Niesprawny egr wpływa na błędy ;

    1/ przepływomierza,

    2/ czujnika doładowania a ten na ;

        a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku pompy wtryskowej,

        b/ na pracę czujnika ciśnienia paliwa.

        c/ sygnał elektrozaworu turbiny a ten wpływa na wychylenie łopatek kierownicy turbiny;

            - kierownice w turbinie mogą być zapchane,

           - sprawdzić lekkość działania sztangi turbiny

B/ egr - do czyszczenia ,

C/ Warto przeczyścić przepływomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, omega napisał:

mi tak w tym "śmierdzi" to to, ze przy takich zawirowaniach, nie wywaliło żadnego błędu.

Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że ;

   - egr działa - w ograniczonym zakresie,

   - kolega Andrzej4444 jeździ na krótkich odcinkach,

   - rzadko daje po garach,

   - egr blokuje się w pozycji otwartej

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów może nie być. Z logów powinno wyjść np że pozycja EGR rzeczywista z żądaną się rozjeżdża. Dalej myślę że to EGR lub geometria turbo. Mi pasuje na to że go podlewa aby rozkręcic turbo a efektu nie ma stąd problem. 

Co do jazdy na krótkich dystansach to mój ojciec męczy C5 na krótkich dystansach i 1.6 HDi nie chce mieć problemów z tego powodu. Fakt teraz ma dalej do pracy. Aż 7 km miał 3:) za to wcześniej raz w miesiącu miał wyjazd autostrada teraz nie. I filtr daje radę EGR się nie syfi. Ale muszę przyznać że temperatura i przegonienie auta napewno pomaga w oczyszczaniu z syfu. Trochę off mi wyszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, halas2 napisał:

przegonienie auta napewno pomaga w oczyszczaniu z syfu.

Mam 7 tys. km i 10g sadzy w filtrze bez wypalania po drodze, nie przeganiam auta jak określasz ponieważ obciążanie powyżej 3krpm dokłada sadzę do filtra. Jeżdżę w zakresie 1750-2500rpm. Mitologia jest, że przeganianie po autostradzie z jakimiś wielkimi obrotami czyści filtr, nie potwierdza tego żadne auto z DPF podczas jazdy z testerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Również zauważyłem że ogień na tłoki zwiększa prędkość spalin i filtr się wychładza. Lepiej by było jechać pod górkę a więc obciążenie dobrze robi nie prędkość obrotowa:) poprostu chodzi mi o fakt że dobrze jak podczas naszej jazdy silnik przynajmniej da się rozgrzać i nie trzymamy 1500obr. Chociaż mój ojciec tak lubi:)

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję, wracając z Polski obserwować jak zachowuje się sadza w filtrze podczas jazdy autostradowej. Nie trzeba nic obciążać, wręcz przeciwnie. Zawartość sadzy samoczynnie spadała podczas jazdy z prędkością około 120km/h. Wziąłem tester ze sobą ponieważ samochód był nowym zakupem i nie miałem okazji nim pojeździć wcześniej a zakupiłem go tanio bo miał zawalony filtr i nie przeszedł przeglądu z powodu emisji. Zatem była jakaś niepewność po wypaleniu serwisowym co mu tak naprawdę dolegało, że filtr się zablokował na sztywno. Pewnie częściową przyczyną było zatkanie kanału 5 wtryskiwacza ale tez intrygowało mnie dlaczego się tak zablokował. W dalszym ciągu nie wiem, być może błędy w eksploatacji. Jedno jest pewne, że na 6 biegu powyżej 140km/h zaczyna dość szybko przybywać sadzy w filtrze.

5 godzin temu, Andrzej4444 napisał:

Zero błędów na kompie po podpięciu. Styki kostek przeczyszczony a przy nagłym wciśnięciu pedału gazu gaśnie prawie, jest na sekundę cisza i idzie albo kiedy delikatnie wciskam to nic się nie dzieje. To występuje tylko przy ok 1750 obrotów i dalej idzie jak strzała .

tego nikt ci nie powie. Jeżeli dzieje się to permanentnie to nie bedzie problematyczne stwierdzenie podczas jazdy z testerem co jest przyczyną. Sprawdzenie błędów to polizanie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, carsik napisał:

Mam 7 tys. km i 10g sadzy w filtrze bez wypalania po drodze

Masz te 7 tys. km bez wypalania? Dpf jest z dodatkowym piątym wtryskiwaczem i masz podgląd każdego wypalania? Ja praktycznie nigdy więcej niż 1000 km nie zrobiłem bez wypalania się filtra. Mam kontrolkę która mi pokazuje kiedy ten proces występuje i dlatego w liczniku widzę każde wypalanie. 

2-3 tys. bez wypalania owszem ale 7 kkm z dpf pod podłogą a nie bezpośrednio za głowicą to ciężko w to  uwierzyć.:D

Nie raz mierzyłem temperaturę spalin w kolektorze i ciężko tam uzyskać 500-600 stopni a co dopiero w filtrze pod podłogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, aniewa napisał:

Masz te 7 tys. km bez wypalania?

Dokładnie tak. Po prostu obserwowałem przez długi czas jeżdżąc z testerem jak przybywa sadzy w filtrze. Teraz już przestałem bo mi się znudziło noszenie testera do auta podczas jazd lokalnych. Możesz wierzyć lub nie. Musze sprawdzić obecnie, ponieważ od dłuższego czasu robię jakieś 16km do pracy w jedną stronę i z ciekawości zobaczę co w filtrze zamieszkało. Nie musisz mieć 500 stopni, ponieważ to jest potrzebne do wypalenia filtra gdy już jest na granicy zapychania. Wystarczy go po prostu nie zapychać :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, aniewa napisał:

2-3 tys. bez wypalania owszem

Wg; wszelkich danych obecnie, dla sprawnego silnika i fap-a w 100 % z V wtryskiem ;

    -  ilość sadzy jaka przybywa w filtrze wynosi ok ; 1 gr/100 km,

    -  wypalanie występują z reguły po przekroczeniu 18 - 25 g sadzy w filtrze,

    -   jak jest udane/pełne wypalanie - to licznik udanych wypaleń zwiększa wartość o 1,

    -  przy tzw; wypaleniach niezupełnych / niepełnych -  w  fap-ie  pozostanie  > 0 g sadzy po wypalaniu,

           - i licznik udanych wypaleń nie ulega zmianie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko doskonale wiem, dodatkowo jak licznik osiągnie ilość wypaleń 255 to już nie zlicza kolejnych wypaleń.

Odbiegamy od tematu i proponuję kontynuować dyskusję o wypalaniu w odpowiednim temacie: Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników - 1.5 diesel - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf jest ok błędów zero podpięty pod profesjonalne oprogramowanie w dobrym warsztacie powyżej 1750 idzie super turbina działa ok mechanik doradził wlać do paliwa środek do czyszczenia układu paliwowego i teraz po przejechaniu 450 km jest lepiej bo sprawa wyglada tak ze jak już troszeczkę się rozgrzeje to jeśli powoli wciskam od 850 do 1750 to przechodzi delikatnie i nie szarpie na 1 biegu ale czasami na 2 pod obciążeniem parsknie ale co ciekawe odkryłem ze jeśli gwałtownie wcisnę do dechy to nie dławi przy 1750 tylko delikatnie nierówno w danej chwili pracuje i się wkręca nadmieniam ze nie kopci nie dymi filtry wymienione paliwa i oleju czujnik ciśnienia powietrza ok i na listwie wymieniony mechanik mówi ze to tylko Renault i samo przejdzie bo pod kompem ok po świętach ma wyjąc egr i może to będzie a i spalanie wzrosło w korkach do 5,3 a wcześniej w zimie było do 4,7 do 4,8 a na trasie dalej bez zmian 4.0 lub do 4.1  

Może faktycznie te kierownice turbo bo wyczytałem ze ten silnik przy 1750 obrotach ma największy moment obrotowy 

Czytam te Wasze koledzy podpowiedzi i myśle, że koledzy Hałas 2 i Andrzej 2010 mają rację będzie to EGR , po pierwsze tylko pod obciążeniem przy 1750 obrotach parskanie a druga sprawa korku i jeżdżenie na obrotach ok 2000 chyba go zamulilem bo wcześniej to co tydzień lub dwa po 400 km na trasie miał ogień nawet do 180 km / h dawałem mu ostro na ekspresówce czy autostradzie a ostatnio koreczki  zwłaszcza z Mokotowa do Ursynowa przejechać zwłaszcza Puławską czy Dolinką Służewiecka w Warszawie to  katastrofa. Jak to ogarnę to od razu pisze co było , dziękuje wszystkim za posty, nie ma to jak pogadać na forum pozdrawiam i jeszcze raz wszystkim dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!