Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Drodzy forumowicze zakładam nowy temat gdyż nie mam już pomysłów co może być powodem mojego problemu, wiem że na forum było kilka podobnych tematów ale w żadnym nie znalazłem rozwiązania mojego problem.

Auto zostało naprawione po stłuczce w której uszkodzeniu uległy: prawa lampa, prawy błotnik, zderzak oraz maska. Od czasu kolizji PO CALKOWITYM ROZGRZANIU auta wszystkie systemy po prostu wariują. Podczas jazdy pojawiają się kontrolki usterki układu hamulcowego, poduszek powietrznych, informacja o wyłączeniu esp, licznik przestaje wskazywać prędkość, pokazuje że wszystkie drzwi są otwarte, światła zaczynają żyć swoim zyciem, auto zamyka się i otwiera bez przerwy, elektroniczne wspomaganie przestaje działać a dodatkowo jest problem ze zgaszeniem oraz odpaleniem auta. 

Megane od pół roku odwiedziło trzech elektroników (podobno najlepsi w miescie) i każdy po kilku miesiącach prob po prostu sie poddał. W tym czasie zdążyli sprawdzić i przeczyscic wszystkie punkty masy pod maską, sprawdzić działanie większości modułów oraz podmienić UCH jednak problem jak był tak nadal jest. Poza tym wymontowałem alternator, który został sprawdzony na stole u elektronika, z ładowaniem jest wszystko w porządku. Akumulator również zostal wymieniony na nowy. Wszystkie styki oraz skrzynki dookoła akumulatora zostały przeczyszczone i spryskane kontak-cleanerem. Auto kilkakrotnie było rozbierane na części pierwsze i nigdzie nie widać wilgoci ani śladów zalania.

Jeśli ktoś ma jakieś jeszcze pomysły to byłbym bardzo wdzięczny, a jeśli nie to potrzebuje namiary na jakichś elektroników dla których Renault nie ma tajemnic ( najlepiej jak najbliżej Zamościa jednak jestem tak zdesperowany ze pojadę i na drugi koniec Polski).

W załączniku dołączam zdjęcie oraz link do filmiku na którym nagrałem to wszystko co się dzieje. 

 

Edit: Jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem. Gdy Auto jest zimne i problem nie występuje normalnie można połączyć się z OBD, ale w komputerze nie ma żadnych błędów. Gdy Auto się rozgrzeje i zaczyna świrować to wtedy nie ma kontaktu z OBD i nie da się połączyć.

 

 

 

20221230_144204.jpg

Edytowane przez Kub323
Dodanie kilku szczegółów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie sytuacje tytułem wstępu. Kilka lat temu kupiłem bardzo ładnego Peugeota 407 z Holandii, z permanentnym błędem poduszki powietrznej. Był tanio i się skusiłem. Prawdopodobnie nie przeszedł przeglądu w Holandii dlatego chcieli się go pozbyć. Po podpięciu sprzętu i przeanalizowaniu błędów występujących w różnych systemach i analizie schematu elektrycznego padło, że wymieniam czujnik deszczu. Koszt żaden bo to było jakieś 10 euro z używki. To załatwiło problem poduszek i błędów w kilku innych systemach. 

Sytuacja druga, jeszcze starsza. Miałem klienta z Citroenem C5. Miał podobne akcje jak u Ciebie. Długo walczyliśmy z tematem ale w końcu doszliśmy trochę do ściany i brakowało pomysłów. Ponieważ samochód był przodem walony postanowiliśmy go rozebrać i sprawdzaliśmy każdy kabelek w wiązce. Okazało się, że wiązka była jakoś zagnieciona przy uderzeniu, kabelki popękały i doszło do zwarcia na CAN. 

Trochę długi wstęp. Ale do czego zmierzam. Taki sytuacje nie są ani proste ani łatwe. Można być hiper specem i nie dać rady. Czasem trzeba mieć trochę szczęścia. Ja zacząłbym od przeglądu elektryki w miejscu gdzie auto było uderzone. Bardzo starannie przejrzeć wiązki i każdy kabelek wręcz odwijając izolację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carsik, dzieki za szybką podpowiedź jednak to również zostało sprawdzone, w miejscu zderzenia są tylko 4 przewody,

3 od lampy i czwarty od filtra paliwa jednak wszystkie sprawdzone i nie ma żadnych uszkodzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu wychodzi, że wspólnym mianownikiem wszystkich komunikatów jest układ ABS/ESP. Może czujnik w prawym kole, może masa modułu ABS przy prawym nadkolu. Jutro zajrzę do schematów, może coś wspólnego znajdę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa, nie ukrywam że to na Twoje zainteresowanie tematem liczyłem najbardziej, czekam w takim razie z niecierpliwością. A i byłbym wdzięczny o wskazanie dokładnego miejsca w którym znajduje się ta masa abs'u. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaklucona jest magistrala Can. Elektryk powinien sprawdzić oscyloskopem co się dzieje.

To po nagrzaniu to kiedy jest jakiś kabelek stykający z wydechem - wystąpisz się izolacja.

Może trzeba będzie kupić nową wiązkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro było uderzone prawa stroną to ja bym spróbował wymontować pompę abs i tam zobaczył wiązkę. Pompa abs z sterownikiem jest za prawym kielichem i akurat sterownik jet od kielicha. Moze sterownik samej pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, szwagier24a napisał:

To po nagrzaniu to kiedy jest jakiś kabelek stykający z wydechem - wystąpisz się izolacja.

Właśnie dziwna sprawa bo czasem autem można jeździć kilka godzin i nic się nie dzieje a czasem po 15 minutach świruje.

 

 

Zdjęcie uszkodzen auta przy stłuczce:

 

orca-image--992520956.jpeg

Edytowane przez Kub323
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy masz trochę wiedzy by robić pomiary ale skoro obd2 nie łączy się to w momencie gdy nie działa warto zmierzyć występowanie 12 V na pinie 16 złącza. Również do sprawdzenia czy nie ma zwarcia sieć CAN, między pinami 6 i 14 na wyłączonym zapłonie powinno być 60 Ω. Pomiary robisz w gnieździe diagnostycznym tylko to dojście do niego

nieciekawe.

1086769128_Zrzutekranu2023-01-10111904.thumb.jpg.8b21abc18c3b6cd5ea12651e6f739d0d.jpg

 

Warto sprawdzić też czy jest zasilany blok ABS gdy występuje ta anomalia. Na wypiętej wtyczce z bloku ABS sprawdzasz występowanie napięcia i masy według rysunku poniżej.

502031902_Zrzutekranu2023-01-10111041.thumb.jpg.2193f01a24c92e98d00fc236fcaaaf5f.jpg

Masa bloku ABS jest gdzieś przy grodzi lub nadkolu po stronie pasażera.

Ogólnie trudny temat by coś zasugerować.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za podpowiedz, jak sie znowu pojawi to bede mierzył. 

 

Poza tym dzisiaj wpadłem na kolejny trop który może być warty zweryfikowania, mianowicie po dłuższej jeździe bez błędow, zaparkowałem auto w garażu i nagle zaczął wariować po czym kilkakrotnie mocno nadusiłem pedał hamulca i wszystko wróciło do normy.

Czekam na dalsze oznaki i będę dłubał przy pedale, może coś się naruszyło właśnie przy pedale w momencie gwałtownego hamowania podczas stłuczki.

Edytowane przez Kub323
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zajrzeć do włącznika świateł stop przy pedale hamulca. Ten sam przewód zasila część obwodów w module ABS. Podobnie przy niezgodności sygnałów z włącznika stop (jest dwuobwodowy) dzieją się różne rzeczy. Warto zajrzeć do bezpiecznika zaznaczonego na rysunku, może być luźne lub nadpalone gniazdo.

 

image.thumb.png.953cd3708eebc97d9424d7dc55e1a0aa.png

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od dłuższego czasu problem nie występował aż do dziś podczas jazdy pojawil sie komunikat: Skontroluj ESP. Auto odpala jednak na włączonym zapłonie znowu pojawiają się kontrolki otwartych wszystkich drzwi oraz komunikat unieruchom samochod.

Auto podłączyłem do komputera diagnostycznego i pojawiły się następujące komunikaty w układzie abs/esp:

20230123_121044.jpg

20230123_121039.jpg

20230123_121036.jpg

20230123_121030.jpg

20230123_121026.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu wszystkich możliwości najprawdopodobniej mam zimne luty w sterowniku pompy ABS. Teraz pytanie czy wysyłać do firmy która zajmuje się regeneracją (koszt ok 1600zł) czy rozebrać i dać do jakiegoś ogarnietego elektryka w okolicy, a moze szukać używki? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie ?

 

Poniżej wrzucam zdjęcie numerów pompy.

20230124_190713.thumb.jpg.f38714063a83f29f5d4c8ec770ea9085.jpg  20230124_190908.thumb.jpg.fb3157a162bbecbabe3484d1593c6c8a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałeś się z Redą? Tam jest polecany zakład z bardzo dobrymi cenami. Użytkownicy Lagun go wychwalają.

Te zimne luty raczej są niemożliwe, bo płytki zabezpieczone hermetycznie i powlekane lakierem, Sam kiedyś walczyłem z brakiem prawidłowego połączenia pompy z instalacją samochodu w hermetycznym złączu - udało się wyeliminować przyczynę, chociaż nic nie było widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

 

Jutro postaram się podzwonić po różnych firmach i liczę że uzyskam więcej informacji. Jeśli nie zimne luty to moze jakieś zwarcie w sterowniku albo uszkodzenie samej pompy, bo cała instalacja kilkakrotnie przejrzana i na prawdę wygląda okey.

 

Już zaczynam mieć dosyć tego auta, trzeba bylo wziac ubezpieczenie i sprzedac jako uszkodzony, a nie sie zachcialo naprawiać? ehh człowiek uczy się na błędach całe życie ?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!