Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 Grandtour


Raz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Poszukuję kompaktowego kombi w benzynie i po jakiejś już selekcji zastanawiam się nad Megane 3 Grandtour 1.6 110 km i Oplem Astrą J sports tourer 1.4 t 140 km. Wydaje mi się, że Astra nieco droższa w eksploatacji ( skrzynia m32, turbo, dwumasa ). O Megance za wiele nie wiem. Raczej prosty bezproblemowy silnik 1.6. Czy ten model ma jakieś typowe bolączki? Co byście sami wybrali? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :) Chętnie posłucham innych opinii. O blachach czytałem że są super. Silnik w ogólnym rozrachunku nie wydaje się dużo słabszy. 10,8 s w Megance vs 10,5 w ciężkej Astrze. W Astrze jednak bardziej elastyczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Meganie: wymieniając rozrząd wymieniasz z kołem zmiennych faz rozrządu oryginalnym. Silnik bardzo prosty, pamiętający dobrą szkołę. Należy dbać o układ zapłonowy - świece, wtedy cewki się nie psują (nie są bardzo drogie). Najdroższym osprzętem jest zawór zmiennych faz (tylko Pierburg). Opel ma mocniejszy silnik, dający więcej frajdy i zmartwień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma Astrę K 1,4 150. Zanim ruszy ja rozgrzewa na postoju. Tankuje 98 i lepsze. Kupił go jako samochód dielerski w 2017 roku. Przejechał trochę ponad 100 kkm i nic się nie dzieje z silnikiem, ale dwa razy w roku wymienia olej. Wspaniały na autostradę, ale po mieście twardy. Przy policjantach zwalnia do 20, żeby śledziony nie odbić. Bardzo ładnie przyśpiesza, ale ekonomiczność porównywalna z Megane. Przy 140 hałas w kabinie jest większy w Astrze. Kupując używaną przy przebiegu powyżej 150 kkm można wdepnąć na minę, bo nie wiadomo jak była prędzej użytkowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) Jeszcze gdzieś tam chodzi po głowie Focus 3 kombi 1.6 duratec 125 km, ale średni do ewentualnego gazu i wielowachacz który podnosi koszty utrzymania ( chociaż z drugiej strony świetnie się prowadzi ). Chyba faktycznie Megane wypada najkorzystniej jeśli chodzi o koszty utrzymania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanko jakby ktoś chciał pomóc to byłbym wdzięczny. Czy warto w Megane 3 wybrać silnik 1.5 dci? Z tego co czytałem silnik nie sprawia już problemów z panewkami i nie ma problemów też z jazdą po mieście. Megane z tym silnikiem kupię w tych samych pieniądzach ze 3 lata młodszą, już po lifcie bodaj w 2013 r. w porównaniu z 1.6 benzyną. Przód wyglada znacznie nowocześniej i po prostu ładniej, ale czy warto? 

Edytowane przez Raz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie przeglądając oferty doszedłem do wniosku czy nie lepiej wybrać Megane 3 1.5 dci jakiś 2014-2015 r. Z silnikiem benzynowym 1.6 nie ma zbyt dużo ofert i w tych samych pieniądzach są roczniki 2011-2012. Wiadomo osprzęt diesla droższy ale jeśli silnik nie sprawiałoby problemów to te niskie zużycie paliwa może się opłacić. Przynajmniej tak mi się wydaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem, że moja opinia będzie stronnicza, bo sam od 17 lat użytkuję 1.5 dci zarówno w SC II jak i teraz w SC III. W obecnym SC III (przebieg 204 kkm)  z 2011 roku do tej pory poszły dwie świece żarowe po 50 zł i jeden wtryskiwacz wymieniony na używany za 400 zł (wyjęty z nissana Qashqai 1.5 dci). Dużo daje to, że sam diagnozuję i wymieniam ewentualne podzespoły bez żadnych dodatkowych kosztów. Córka od ponad czterech lat posiada M III 1.5 dci z 2014 (k9k 636) z obecnym przebiegiem 190 kkm i oprócz wymiany oleju koszt utrzymania silnika kosztował 0 zł. Pomijam rezystor za 30 groszy dla unormowania pracy silnika po uruchomieniu silnika podczas mrozów.

Filtr FAP w obu przypadkach bezobsługowy, jak na razie w obydwu samochodach zero problemów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się troszkę nie zgodził, co prawda sam silnik jest chyba pod względem ekonomii i bezawaryjności na dziś numerem jeden (mówię o wciąż produkowanych) na świecie, to jednak jego elektronika już nie. Potrafią padać sterowniki, jakieś tam oporniki jak zaznaczył kolega Aniewa. On zapłacił 30gr za patent, ale Ty bez znajomości rzeczy i tejże wiedzy mógłbyś i kilka tys. i klął byś co niemiara na ten motor. Też jakiś tam czujnik mi padł, już nie pamiętam jaki. Silnik i samochód który na pewno będzie cieszył, mega niezawodne i trwałe zawieszenie, to wręcz trzeba podciągnąć pod cuda i poinformować najbliższą kurię. Jednak diesel dla świadomego użytkownika. Trzeba delikatnie ze sprzęgłem, to pod moja nogą przejechało 400k km a syn już szarpie, zrywa i padło na amen po 80k km. Trzeba o tych wadach wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie też czy w 2023 r. warto iść w diesla? Jak patrzę to diesle zaczęły być tańsze niż benzyniaki. Auto chciałbym używać około 5 lat, głównie duże miasto i czasem jakaś trasa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 


Tak, coś czytałem. Niestety lub stety u mnie chodzi o Warszawę, więc SCT ma być jeszcze bardziej zaostrzone niż w Krakowie. 
 

Budzet 27-28 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!