Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria silnika 1,2 TCe H5F


jar1

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

Mam problem , padł silnik 1,2TCE 115 km 120000 przebieg, brak kompresji na 3 cylindrze, tryb awaryjny itd. Wczesniej brał cały czas olej ok 0,5 l na 10000 km, ostatnio zaczał brać wyraznie wiecej i w końcu padł. Chcę go wyremontować, ale mam pytanie, czy ktos wie o co dokłanie chodzi , dlaczego bierze olej, gdzie lezy problem. Z góry dzieki za odpowiedż.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endoskopem obejrzeć cylinder, tłok. Jak cały tłok, bez rys to spróbować odblokować pierścienie: antykoks na tłok, później płukanka do oleju taką mocną. Nowy olej (jakiś polecany na tym forum, bo ten Elf 5W40 to był dobry, ale do silników z poprzedniego stulecia) i może jeszcze pojeździ. Dodatkowo wyczyścić kolektor ssący i zwory dolotowe. Dolot suchy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uda się odratować jak wspomina kolego wyżej lub nawet po remoncie dobrze jest 2x do roku  zastosować do paliwa np.  TCE DYNAMIC  (7711577614)

lub jakiegoś innego ustrojstwa.

Olej wymieniać nie jak w książce, a raz na rok, ale przed wymianą użyć płukanki i nie będzie problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jeszcze nie rozebrany, te silniki od roku 2012 do 2016 ( mój 2013 ) miały wadę fabryczną tj nadmierne branie oleju, prosba o info o co dokładnie chodzi np kiepskie pierscienie tłokowe itd. czy ktoś naprawiał ten silnik i co trzeba zrobic i wymienić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2023 o 19:09, jar1 napisał:

Chcę go wyremontować, ale mam pytanie, czy ktos wie o co dokłanie chodzi , dlaczego bierze olej, gdzie lezy problem.

Od II połowy 2016 instalowano ;

  - pierścienie tłokowe lepsze jakościowo,

  - uszczelniacze zaworów - również b;markowe,

Przy wtrysku bezpośrednim, małym litrażu i turbinie ;

  - dochodzi do zwiększonego nasilenia zjawiska LSPI,

  - cząsteczki oleju na denkach tłoków - to punkty zapalne spalania stukowego,

  - istotne to; markowe paliwo, olej i prawidłowe zasady eksploatacji silnika,

Poczytaj tematy w dziale; 1.2 benz.

Prawdopodobnie skończy się u Ciebie demontażem głowicy, miski olejowej i weryfikacją zniszczeń 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika , zrobiono antykoks na tłoki, ale niestety bez żadnej poprawy, prawdopodobnie porysowane cylindry i remont kapitalny. Na Allegro jest wystawione dużo bloków uszkodzonych tj sa porysowane - od silnika H5F. Czy ktos wie , co jest przyczyna takich zarysowań, skad to się bierze , po prosu "masakra "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię by ktokolwiek cokolwiek utargował na tym pozwie, Renault ma za dużo papug by zwykły konsument nawet w ilości X cokolwiek ugrał :D 

Prawda jest taka, że 1.2Tce to jest bardzo zła jednostka w przeciwieństwie do 0.9 czy 1.3tce

Prędzej konsumenci utargują coś u Vaga za tsi, a skoro cisza jest po tamtej stronie to tym bardziej z renault nic nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zapytam tutaj, nie chcę zakładać nowego tematu. Czy ktoś coś wie o wersji silnika w Megane IV, 1.2 Tce 130 KM, H5FF414 

Google nie znajdują takiej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam w kolejce u mechanika na swój termin, koszt niestety naprawy będzie wysoki, boję się żeby nie były cylindry porysowane, bo co wtedy?

Jeśli ktoś z Was robił taki remont , to prośba o jakieś informacje w tym zakresie, na pewno się przydadzą, 

EDYCJA"

już po naprawie, koszt 10700 zł. za całość, wymiana 4 tuleje cylindrowe , 2 tłoki, nowe pierścienie, nowa pompa oleju, nowe sprzęgło, turbo wymiana na regenerowane, wym. rozrządu. Po remoncie auto jeździ poprawnie, trochę bierze olej, ale może na dotarciu to normalne.

Mam pytanie, jakie powinno być oprogramowanie silnika, bo mam jeszcze to stare co było cały czas, chciałbym zaktualizować , prośba o info jaka wersja tego oprogramowania powinna być, z góry dzięki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
11 godzin temu, jar1 napisał:

koszt 10700 zl za całość,

wymiana;  4 tuleje cylindrowe , 2 tłoki, nowe pierścienie,

  - nowa pompa oleju, nowe sprzegło, turbo wymiana na regenerowane, wym. rozrzadu.

Po remoncie auto jezdzi poprawnie, trochę bierze olej, ale może na dotarciu to normalne.

A co z ???; z zaworami; uszczelniaczami zaworów, luzami na zaworach,

Bardzo istotne to;

  - markowe paliwo, olej,

  - prawidłowe zasady eksploatacji silnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżizas, Andrzej... to paliwo już też musi być markowe??? 

Podziwiam ludzi którzy wydają 10700 na remont silnika. Zastanawiam się, co nimi kieruje. I skoro dalej bierze olej to może z uwagi na nie wymienione uszczelniacze zaworów? 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!