Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria silnika 1,2 TCe H5F


jar1

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

Mam problem , padł silnik 1,2TCE 115 km 120000 przebieg, brak kompresji na 3 cylindrze, tryb awaryjny itd. Wczesniej brał cały czas olej ok 0,5 l na 10000 km, ostatnio zaczał brać wyraznie wiecej i w końcu padł. Chcę go wyremontować, ale mam pytanie, czy ktos wie o co dokłanie chodzi , dlaczego bierze olej, gdzie lezy problem. Z góry dzieki za odpowiedż.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endoskopem obejrzeć cylinder, tłok. Jak cały tłok, bez rys to spróbować odblokować pierścienie: antykoks na tłok, później płukanka do oleju taką mocną. Nowy olej (jakiś polecany na tym forum, bo ten Elf 5W40 to był dobry, ale do silników z poprzedniego stulecia) i może jeszcze pojeździ. Dodatkowo wyczyścić kolektor ssący i zwory dolotowe. Dolot suchy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uda się odratować jak wspomina kolego wyżej lub nawet po remoncie dobrze jest 2x do roku  zastosować do paliwa np.  TCE DYNAMIC  (7711577614)

lub jakiegoś innego ustrojstwa.

Olej wymieniać nie jak w książce, a raz na rok, ale przed wymianą użyć płukanki i nie będzie problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jeszcze nie rozebrany, te silniki od roku 2012 do 2016 ( mój 2013 ) miały wadę fabryczną tj nadmierne branie oleju, prosba o info o co dokładnie chodzi np kiepskie pierscienie tłokowe itd. czy ktoś naprawiał ten silnik i co trzeba zrobic i wymienić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2023 o 19:09, jar1 napisał:

Chcę go wyremontować, ale mam pytanie, czy ktos wie o co dokłanie chodzi , dlaczego bierze olej, gdzie lezy problem.

Od II połowy 2016 instalowano ;

  - pierścienie tłokowe lepsze jakościowo,

  - uszczelniacze zaworów - również b;markowe,

Przy wtrysku bezpośrednim, małym litrażu i turbinie ;

  - dochodzi do zwiększonego nasilenia zjawiska LSPI,

  - cząsteczki oleju na denkach tłoków - to punkty zapalne spalania stukowego,

  - istotne to; markowe paliwo, olej i prawidłowe zasady eksploatacji silnika,

Poczytaj tematy w dziale; 1.2 benz.

Prawdopodobnie skończy się u Ciebie demontażem głowicy, miski olejowej i weryfikacją zniszczeń 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika , zrobiono antykoks na tłoki, ale niestety bez żadnej poprawy, prawdopodobnie porysowane cylindry i remont kapitalny. Na Allegro jest wystawione dużo bloków uszkodzonych tj sa porysowane - od silnika H5F. Czy ktos wie , co jest przyczyna takich zarysowań, skad to się bierze , po prosu "masakra "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię by ktokolwiek cokolwiek utargował na tym pozwie, Renault ma za dużo papug by zwykły konsument nawet w ilości X cokolwiek ugrał :D 

Prawda jest taka, że 1.2Tce to jest bardzo zła jednostka w przeciwieństwie do 0.9 czy 1.3tce

Prędzej konsumenci utargują coś u Vaga za tsi, a skoro cisza jest po tamtej stronie to tym bardziej z renault nic nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zapytam tutaj, nie chcę zakładać nowego tematu. Czy ktoś coś wie o wersji silnika w Megane IV, 1.2 Tce 130 KM, H5FF414 

Google nie znajdują takiej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam w kolejce u mechanika na swój termin, koszt niestety naprawy będzie wysoki, boję się żeby nie były cylindry porysowane, bo co wtedy?

Jeśli ktoś z Was robił taki remont , to prośba o jakieś informacje w tym zakresie, na pewno się przydadzą, 

EDYCJA"

już po naprawie, koszt 10700 zł. za całość, wymiana 4 tuleje cylindrowe , 2 tłoki, nowe pierścienie, nowa pompa oleju, nowe sprzęgło, turbo wymiana na regenerowane, wym. rozrządu. Po remoncie auto jeździ poprawnie, trochę bierze olej, ale może na dotarciu to normalne.

Mam pytanie, jakie powinno być oprogramowanie silnika, bo mam jeszcze to stare co było cały czas, chciałbym zaktualizować , prośba o info jaka wersja tego oprogramowania powinna być, z góry dzięki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
11 godzin temu, jar1 napisał:

koszt 10700 zl za całość,

wymiana;  4 tuleje cylindrowe , 2 tłoki, nowe pierścienie,

  - nowa pompa oleju, nowe sprzegło, turbo wymiana na regenerowane, wym. rozrzadu.

Po remoncie auto jezdzi poprawnie, trochę bierze olej, ale może na dotarciu to normalne.

A co z ???; z zaworami; uszczelniaczami zaworów, luzami na zaworach,

Bardzo istotne to;

  - markowe paliwo, olej,

  - prawidłowe zasady eksploatacji silnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżizas, Andrzej... to paliwo już też musi być markowe??? 

Podziwiam ludzi którzy wydają 10700 na remont silnika. Zastanawiam się, co nimi kieruje. I skoro dalej bierze olej to może z uwagi na nie wymienione uszczelniacze zaworów? 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!