Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mniej więcej ogarnąłem temat tylnych sprężyn w grand scenic 3. Byłem nawet w serwisie Renault aby mi dobrali odpowiednie sprężyny i też klapa. W końcu kupiłem szwedzkie lLesjofors. W dwóch miejscach usłyszałem złe opinie o firmie kayaba która to montowała fabrycznie swoje sprężyny, jakiś czas temu otworzyli fabrykę w Czechach i jakość gwałtownie spadła. Te które teraz wymieniłem to były właśnie kayaba kupione 2 i pół roku temu , przejechane na nich około 25 do 30 000 km. Tył auta jest wyższy a przede wszystkim poprawiła się znacznie trakcja przy dużych prędkościach i bocznym wietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje obydwie były pęknięte na pa połowie dolnego zwoju. Pewnie w ogromnym  stopniu przyczyniła się korozja przez syf zimowy tam zalegający. Trochę żałuję że przy montażu nie założyłem 25 cm koszulki termokurczliwej na pierwsze dolne zwoje. Te kropki na sprężynach są tylko w pierwszym montażu. W przypadku scenica, na tył są dwa rodzaje sprężyn, do krótkiego i granda. wersja  i silnik do tyłu nie mają znaczenia.  Być może scenic cros ma jeszcze inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków sprężyny pękają na dolnym zwoju, u mnie była koszulka ale po 170 000 tys. sprężyna tez pękła, więc nie ma to znaczenia, podnosi to tylko komfort jazdy i wydawanych odgłosów. W sprawie kropek w moim przypadku próbowałem też to ustalić i gdzieś to znaleźć w necie jakie kropki do jakiego modelu ale poległem w tym temacie, mogłem tylko napisać jakie są u mnie jako fabryczne oryginały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To ja może dodam coś od siebie odnośnie sprężyn przód bo jestem świeżo po wymianie.
Może komuś się przydadzą te informacje.


W moim przypadku - Megane III 1.6 16v 110km (K4M 858) Grandtour 2013r. + LPG (możliwe, że to ważne bo butla w miejscu koła)


Klasycznie pękły dwie sprężyny przód, na dolnym zwoju, praktycznie jedna i druga w tym samym miejscu czyli w okolicach koszulki na sprężynie.
Przed wymianą zmierzyłem wysokości od ziemi do kantu błotnika gdzie łączy się ze zderzakiem. Wyszło tak (pomiar na ułamanych dolnych zwojach):
Przód - 660mm
Tył - 660mm
Sprężyny jakie miałem założone OEM Renault 540100021R (dwie niebieskie kropki na dolnym zwoju)
Amortyzatory OEM Renault (ale nie spisałem numeru - potem dopisze jak zdejmę koło), poduszki amortyzatora chyba seryjne Renault ale pewny na 100% nie jestem.
Z tyłu nie wiem jakie siedzą amortyzatory i sprężyny - zakładam, że seryjne OEM Renault.
Opony 205/55/16, seryjna felga Renault.
 

Po wyjęciu zmierzyłem seryjną sprężynę OEM Renault 540100021R odnośnie jej wymiarów bo nigdzie nie mogłem znaleźć w net:
Średnica zewnętrzna - 170mm
grubość zwoju - 13.0mm
Wysokość - 350mm

Teoretyczne zamienniki to:
VAICO V46-1379
IPSA SPS01274

Ja z kolei kupiłem KAYABA RA3987 (śr zew 165mm/drut 12,75mm/wysokość 365mm) - takie były dostępne na szybką akcje wymiany. Jest to zamiennik dla numeru 540100023R
Na nowych sprężynach Megane stoi tak:
Przód - 680mm

Tył - 665mm

Jako ciekawostkę dodam, że w Catcar.info jest wymienionych 20 (słownie: dwadzieścia!) rożnych numerów sprężyn na przód które występowały.

Ogólnie chyba można polecić te Kayaba. Faktycznie jest różnica 15mm ale jak ktoś nie wiem gdzie patrzeć to wydaje mi się, że nie zobaczy.
Wydaje mi się również, że jak wyjeżdżała z fabryki to i przód i tył był na 680mm wysokości ale to tylko moje gdybanie.

 

Edytowane przez Greste
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Sprężyna przód - kolory

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!