Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie i Panie. Już daaaawno nie miałem żadnych problemów z Meganką aż do wczoraj. Jadąc zawsze tą samą drogą ruszając ze skrzyżowania czuję jak trzęsie się kierownica. Na postoju patrzę, że zacisk trzyma... Po nocy lekko odpuścił. Dzisiaj rozebrałem całość, cofnąłem tłoczek, nacisnąłem hamulec tłoczek wyszedł. Nie było jakiegoś oporu, oczywiście korek od zbiornika odkręcony. Przez złożeniem odkręciłem zaworek i przez chwilę nic się nie działo ale po chwili wyleciał już płyn. I zrobiłem tak 2x. Wszystko złożyłem do kupy i nie trzyma już lecz nadal na postoju gdy popycham za koło to lekko czuję opór... Wymiana zacisku się szykuje? 

 

Proszę o porady i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko zrozumieć czego oczekujesz. Jeżeli czujesz opór w obrocie koła to masz 2 wyjścia. Rozebrać zacisk obejrzeć tłoczek, miejsce pod gumką uszczelniającą i krawędzie kanału w którym porusza się tłoczek. Wszystko doprowadzić do stanu idealnego i złożyć ponownie lub wsadzić nowy zacisk. Twój wybór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jak rozebrać bo brak warunków. Musiałem tylko uruchomić samochód. Nie wiem czy będę dochodzić do tego co się stało, skoro nie ma niczego zapeczonego a i tak coś się dzieje, tylko kupię zacisk i wymienię. Chyba, że ktoś jeszcze będzie mieć jakieś pomysły. Auro postoi dłużej to zacisk puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierasz zacisk, oglądasz go dokładnie ponieważ bardzo często na wejściu kanału tłoczka jest korozja. Musi być błysk. Gumowy oring uszczelniający powinien być wymieniony na nowy a jego kanał powinien być idealnie czysty. Tłoczek po włożeniu powinien dać się przesuwać palcami w jedna i drugą stronę. Taki mały skrót. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w motorze tak mi hamulec trzymał. Po każdym hamowania trzeba było puknąć w zacisk aby puściło. Bez klocka wciskałem tłoczek. Wciskalem dźwignie tłoczek się wysuwał. A dalej był problem. Dopiero jak wiciągnolem tłoczek to się okazało że lekko zaśniedział pewnie od starego płynu i na tym się blokowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę w takim razie rozebrać tłoczek. Muszę sobie załatwić drugą osobę do pomocy.

 

Temat ogarnięty. Można zamknąć. Miałem w końcu czas, dobrałem się do środka zacisku. Wymiana tłoczka, uszczelnień. Zakończyła problem ☺️

Jeszcze jednak trochę trzyma... Nie grzeje się, czuć tylko na postoju lekką blokadę. Brak pomysłów. Co radzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2023 o 08:53, Renia08 napisał:

Nie grzeje się, czuć tylko na postoju lekką blokadę. Brak pomysłów. Co radzicie? 

Co rozumiesz przez lekką blokadę? Hamulec tarczowy zawsze się grzeje, i koło jest zawsze ciepłe. Jak zakręcisz kołem to zrobi ze dwa obroty, czy natychmiast staje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!