Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence - zacisk hamulca ręcznego nie odpuszcza


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam problem z zaciskiem hamulca ręcznego, po zaciągnięciu i opuszczeniu zacisk na lewym tylnim kole pozostaje zablokowany. Przy pomocy młotka jestem w stanie przesunać dźwignię, ale samodzielnie nie odpuszcza. Linka hamulcowa nie jest zerwana. Musiałem przez dłuższy czas jeździć z zaciśniętym, ponieważ na badaniu tech. wyszło że lewy ręczny prawie w ogóle nie hamuje.

 

Zastanawiam się czy od razu wymienić zacisk (i przy okazji klocki) czy wystarczy odkręcić tę śrubę (nakrętkę?) na środku dźwigni i wyczyścić.

 

PS. Wiem że brakuje sprężynek, ale tu ledwo dałem radę młotkiem przesunać dźwignię.

 

Pozdrawiam!

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

 

475112892_1697463311191574_5381302284971828615_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się na bieżąco ( przynajmiej raz na dwa lata) czyści zaciski hamulcowe to nic takiego się nie dzieje. Naturalnie oś cięgła hamulca pomocniczego się zaciera od piasku w każdej marce samochodu.

Może uda się jeszcze uratować ten zacisk - przedmuchać przy osi i rozruszać ręcznie. Możesz wspomóc się płynem penetrującym - bez rozkręcania.

Musisz sprawdzić, czy tłoczek się wykręca - czy działa samoregulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jak się na bieżąco ( przynajmiej raz na dwa lata) czyści zaciski hamulcowe to nic takiego się nie dzieje. Naturalnie oś cięgła hamulca pomocniczego się zaciera od piasku w każdej marce samochodu.

 

Zgadzam się i bardzo chętnie zajrzę do literatury żeby wkręcić się w temat majsterkowania. Jeśli znasz coś to śmiało możesz polecić :) 

 

Cytat

Może uda się jeszcze uratować ten zacisk - przedmuchać przy osi i rozruszać ręcznie. Możesz wspomóc się płynem penetrującym - bez rozkręcania.

Musisz sprawdzić, czy tłoczek się wykręca - czy działa samoregulator.

 

Czyli to oznacza, że i tak muszę zdjąć ten zacisk i odłączyć przewód z płynem hamulcowym, tak? Biorąc pod uwagę że nowy zacisk kosztuje ok. 150zł to nie wiem, czy nie lepiej po prostu wymienić niż bawić się w ścieranie korozji.

 

Zakładałbym że tłoczek się nie rusza, skoro zacisk był zaciśnięty i nie blokował tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie hydrauliczne odłączasz tylko przy wymianie na nowy. Za 150 to bardzo kiepski chińczyk. Regeneracja oryginału jest droższa i to dobra alternatywa.

33 minuty temu, m20201021 napisał(a):

Zakładałbym że tłoczek się nie rusza, skoro zacisk był zaciśnięty i nie blokował tarczy.

Sprawdzisz jak rozruszasz dźwignię. Dźwignia przy powrocie tłoka powoduje wykręcanie - tłok stoi, ale odkręca się wewnątrz powodując samoregulację. Samo wykręcanie tłoka też trzeba rozruszać, żeby pracowało bez oporu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest wewnętrznie zabudowany.  Część drogi dźwigni hamulca to cofnięcie tłoka, a końcówka to ruch obrotowy dlatego sprężyna musi cofać do końca dźwignię.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie wskazówki!

 

Odnośnie wymiany zacisku, czy mógłbyś potwierdzić kroki czy czegoś nie przeoczyłem:

1. Poluzować przewód z płynem hamulcowym.

2. Zdjąć linkę hamulca ręcznego

2. Odkręcić zacisk

3. Wcisnąć pedał hamulca - kij, cegła, itp.

4. Odkręcić przewód z płynem hamulcowym.

5. Zdjąć zacisk.

6. Wymienić klocki.

7. Założyć nowy zacisk.

8. Podłączyć przewódem z płynem i linkę hamulca ręcznego.

9. Wyregulować naciąg linki.

10. Podłączyć dren i pompować pedałem hamulca.

 

Na wyłączonym silniku pedał hamulca ciężko wcisnąć bez wspomagania. To wystarczy czy zapłon najpierw?

 

Rozumiem, że przed poluzowaniem przewodów hamulcowego psiknąć go WD-40?

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie brakuje sprężyny- to nie vw. Genetycznie to zacisk jak do golfa 4 czy 5 i innych modeli grupy vw. Klocki pasują tu i tu.

Jazda z zablokowanym hamulcem również kończy się zużyciem tarczy a nawet łożyska.

Nawet jak wymienisz zacisk to i tak renowacji będzie wymagać jarzmo bo to ono jest winne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Jazda z zablokowanym hamulcem również kończy się zużyciem tarczy a nawet łożyska.

Tutaj tego nie było, bo dźwignia hamulca pomocniczego nie stała w pozycji 0.

Hamulec zasadniczy działaj słabiej, bo się nie wykręcał w miarę zużycia klocków.

9 godzin temu, m20201021 napisał(a):

8. Podłączyć przewódem z płynem i linkę hamulca ręcznego.

9. Wyregulować naciąg linki.

10. Podłączyć dren i pompować pedałem hamulca

 

 

8. założyć dren i poluźnić odpowietrznik.

Otworzyć korek zbiorniczka płynu i go dolewać. Po 10-15 minutach zacznie spływać płyn bez bąbelków powietrza.

Ta operacja pozwala na zmianę płynu w tym obwodzie jeśli prędzej wyssiemy stary płyn że zbiorniczka i nalejemy nowego - warto to zrobić.

9. Linki się nie reguluję 

10. Zakręcić odpowietrznik i zbiorniczek płynu. Praktycznie już nie trzeba robić w dwie osoby. Jest odpowietrzony grawitacyjnie, ale przy tej operacji nie można zapowietrzyć pompy. Na końcu zaciągnąć hamulec ręczny i sprawdzić, czy trzyma i odpuszcza. Zawsze można poprawić w dwie osoby. Tak robiłem kiedyś i pomimo, że mam pompkę ssącą powietrze rzadko ją używam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompuje się bez zapłonu, a sprawdza przy pracującym silniku.

Na zapłonie też można, ale to wymaga wprawy i synchronizacji dwóch osób. Jest to ostatni etap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, m20201021 napisał(a):

Na wyłączonym silniku pedał hamulca ciężko wcisnąć bez wspomagania. To wystarczy czy zapłon najpierw?

Włączenie czy wyłączenie zapłonu nie ma najmniejszego wpływu na działanie pedału hamulca. Wspomaganie i tak nie będzie działać. Odpowietrza się na wyłączonym silniku.

Aby działało wspomaganie hamulca silnik musi być uruchomiony, pracujący silnik wytwarza podciśnienie i tylko wtedy serwo znacznie zmniejsza siłę potrzebną do wciśnięcia pedału hamulca.

Dodam jeszcze, że niektórych modelach renault (laguna)z silnikiem F4R dołożona jest dodatkowa pompa podciśnienia napędzana silnikiem elektrycznym, sterowana sterownikiem silnika.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za wyjaśnienie tematu mimo że temat rodem z oślej łączki.

 

Cytat

Aby działało wspomaganie hamulca silnik musi być uruchomiony, pracujący silnik wytwarza podciśnienie i tylko wtedy serwo znacznie zmniejsza siłę potrzebną do wciśnięcia pedału hamulca.

  •  

 

Wszystko jasne. Moje wątpliwości wzbudził fakt, że przy wyłączonym zapłonie z każdym kolejnym wciśnięciem pedału potrzeba większej siły aż po kilku wciśnięciach dochodzimy do momentu gdzie pedał hamulca już się w ogóle nie rusza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przekonaniu coś źle robisz. Powoli wciskasz pedał do końca i płyn wylatuje drenem. Przed zwolnieniem trzeba dokręcić odpowietrznik. Zwalniasz pedał i przy kolejnym powolnym wciskaniu odpowietrznik jest odkręcony. Dojdzie do końca i zakręca się odpowietrznik. Kontynuujemy do czasu zaniku bąbelków powietrza. Żadnej większej siły nie używamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!