Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII zalewanie schowka w podłodze


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, gdy tylko uzywam klimy po pewnym czasie mam wilgotny, mokry schowek w podlodze po prawej stronie kierowcy. Podobno jest to przyczyna zapchanych kanalow odprowadzajacych wode z skraplacza. Pytanie, czy moze ktos mial podobny problem i jak go samemu usunac, gdzie szukac odprowadzenia skroplin.

 

Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parownik i tak dziala, stad woda. przeczyscic kanaly mozna zwyklym twardym drutem. te kanaly (chyba) tez sluza do odprowadzania wody spod szyby, stad tez moze woda cieknac do schowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki DrNo... miałem tak zarąbane te kanały że woda tam stała po prostu!!!!!!! jakieś liście i inne syfy....

Sposób przeczyszenia- trzeba zdjąc plastikowe podszybie i po prawej i lewej stronie są takie dwie dziury- jedną widać po lewej stronie chyba ( od komory silnika ). JA tam po prostu włożyłem wąż ogrodowy i puściłem wodę!! Przy okazji przeczyściłem tam wszystko :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

Suchutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha moze do każdej pracy którą będę robił wrzucę fotę :mrgreen: więc zaraz idę je popstrykać ;D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdjecia wykonane po wyczyszczeniu wszystkiego wiec tylko chciałem pokazać gdzie mniej wiecej jest ta rurka odprowadzająca wodę...

post-506-1173943520_thumb.jpg

post-1-1173943520_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Specjalistą w zakresie przecieków do MEGGI II był CIPMAN z forum rumuńskiego : http//www.reno.ro/. Bardo fajnie opisano przecieki wcześniej na forum angielskim http://www.meganeownersclub.co.uk/.

Przecieki z zewnątrz generalnie sklasyfikowano jako :

-udział zatkanych otworów spustowych z przestrzeni podszybia od strony silnika (przelew przez otwór wlotu powietrza zwłaszcza po lub podczas deszczu i to w trakcie jazdy !!),

-napływ wody z zewnatrz przez otwory stabilizujące osłony progów (zdjęcie lewej strony ale z prawej to samo - autor Cipman)

-pozostałość cieczy z układu klimatyzacji w wyniku wykraplania (brak drożności najniższego punktu zespołu klimy)

-napływ z zewnatrz przez narożnik drzwi obok lusterka

-otwarte (lub nieszczelne) okna boczne

-intensywne mycie auta wężem :) .

post-95-1174939541_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-napływ z zewnatrz przez narożnik drzwi obok lusterka

.

 

 

ostatnio napotykam wodę w kieszeni drzwi od strony pasażera... wkurza nie to strasznie..

wkładam rękę i jakbym do umywalki z wodą wsadzał :-x musze to uszczelnić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

W przednich drzwiach Meganki II wystarczy że zdejmiesz osłone głośnika,i uszczelnisz

specjalnym kitem( podobnym do plasteliny ) wzdłuż głośnika,i okolice.

Miałem to samo,uszczelniłem ,oczywiście póżniej zrobiłem próbe z wodą.

Pomogło. Także jest to sprawdzone.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

To pomaga tylko na to że nie zalewa tobie kieszeni w drzwiach!.

Woda cały czas się leje po głośnikach , które będziesz musiał wymienić, szlag trafi membrany.

Proponuje wizytę w ASO , zakładają jakieś fartuchy( ? ).

U mnie miałem awarię telefonu komórkowego , który woziłem w drzwiach , które ciekły.

Serwis telefonu odrzucił naprawę gwarancyjna , tak samo jak RENO pretensje o przecieki.

To wszystko prowizorka , woda nie powinna wpływać do drzwi , u mnie po deszczu w tylnych drzwiach stoi ok. szklanka wody , która wylewa się po otwarciu drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie do czasu lokalizacji wycieku skroplin wykonaj w schowku w zaślepce podłogowej przebicie 0,3 - 0,5 mm (gruba igła ) - popatrz od spodu - kanał nie jest potrzebny. Nadciśnienie w kabinie spowoduje wypychanie cieczy na zewnatrz (chyba że wjedziesz w kałużę do 3/4 kół :) ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

<przeniesiono>

Witam wszystkich Meganmaniaków. Mam problem z cieknąca wodą z klimatyzacji. Na początku woda zalewała mi całą podłogę. Po przeczytaniu postów na forum dowiedziałem się co to może być. Odblokowałem i przeczyściłem odpływ skroplin. Jest ok. woda kapie z rurki pod osłoną środkowej części tłumika. Woda także sączyła się z kołnierza pomiędzy parownikem a rurką skraplacza jest tam taka uszczelka z kołnierzem, uszczelniłem jest ok. Ale oprócz tego woda sączy się z parownika ( mam nadzieję, ze wiem o czym mówię to taki plastikowy sześcian z odkręcaną podłogą). Tę podłogę próbowałem odkręcić 2 śrubki od strony kierowcy odkręciłem ale podłogi tego sześcianu nie zdołałem wyciągnąć. Woda sączy się ze szczelin podłogi ze ścianami od strony kierowcy. Błagam pomocy. Może ktoś wie o czym piszę i miał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manitek21, może nie do końca wiem o czym piszesz, bo jeszcze do Meg II tak szczegółowo nie zaglądałem ale jeśli to przecieka na składaniu i nie ma potrzeby tego często rozbierać to ja bym to potraktował z zewnątrz silikonem. W razie potrzeby odkręcenia tych śrubek i wyjęcia "podłogi" silikon nie jest aż tak wielką przeszkodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parownik i tak dziala, stad woda. przeczyscic kanaly mozna zwyklym twardym drutem. te kanaly (chyba) tez sluza do odprowadzania wody spod szyby, stad tez moze woda cieknac do schowka.

 

 

Witam serdecznie,

 

Też mam ten problem z zalewaniem i zamierzam do tego podejść z 2 stron, tj pozbyć się "korka" z odpływu skroplin (inne waki na tym forum) oraz przeczyścić kanały o których mowa w tym wątku. Niestety mam problem - jako extremalnie początkujący mechanik na podstawie opisów w tym wątku ani zdjęć, nie mam pojęcią co dokładnie przeczyszczać. Proszę o pomoc - jak dokładnie wygląda ten kanał? Czy muszę demontować jakieś osłony aby się do niego dobrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!