Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Tak od kupna samochodu nie działał czyli ktoś wymieniał pająk i nie zamontował odpowiedniego. Myślałem że da się jakoś poprowadzić kabel do środka kolumny i połączyć odpowiednie kable.. PEwnie się da tak zrobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak od kupna samochodu nie działał czyli ktoś wymieniał pająk i nie zamontował odpowiedniego. Myślałem że da się jakoś poprowadzić kabel do środka kolumny i połączyć odpowiednie kable.. PEwnie się da tak zrobić..

 

Da się, sam to robiłem, ponieważ nie chciałem wymieniać pająka do póki działa :) Przejrzyj ten temat i znajdziesz dokładnie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

przymierzam się do montażu tempomatu w Megane II FL 1.5 dci - 2007

sprawdziłem i mam kostkę od tempomatu za maskownicą, czyli czeka mnie zakup nowej maskownicy oraz włącznika tempomatu

 

aby sprawdzić, czy mam w kierownicy podłączenie pod montaż przycisków (przewód nr 2 wg wcześniejszych rysunków) muszę ściągnąć poduchę, czyli przekręcam kierownicę o 180 stopni i śrubokrętem zwalniam blokadę poduchy i wyciągam ją

czy muszę odłączyć poduchę, aby sprawdzić czy już mam doprowadzone kable do tempomatu?

 

jeżeli okaże się, że kable są, to wystarczy zakupić przyciski, następnie wyciąć w kierownicy miejsce na nie, ale jak wygląda montaż samych przycisków, czy tylko przykręca się je w kole kierownicy, czy należy coś jeszcze wykonać??

oczywiście, jeżeli nie ma dodatkowych kabli, należy zakupić pająka

 

z góry dzięki za info

 

pozdrawiam

Edytowane przez marcus.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

qrde a ja znowu mam problem :-(

 

Wszystko działało ok , wypięła mi się złączka od przycisków pod poduszką i postanowiłem że kupię nowy zwijacz z tempomatem nie przerabiany.

Podłączyłem wszystko i po przełączniku ogranicznika/temp widać informacje na wyświetlaczu ale przyciski nie reagują :-(

W kompie też żadnych błędów nie było:-( o co kaman ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiedzcie mi Ci którym udało się zamontować tempomat do Scenica II czy trzeba wymieniać całego pająka czy wystarczy dokupić tylko manetkę tempomatu (wychodzi zdecydowanie taniej) i przyciski na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymienić pająka ponieważ jak dobrze pamiętam (bynajmniej w moim pająku tak było) nie było do czego podłączyć kostki od pokrętła tempomatu/ogranicznika. Zamontować pokrętło można ale podłączyć to już nie. Nie wiem czy jest tak przy wszystkich pająkach bez tempomatu. Ponadto jak chcesz mieć jak w oryginale przyciski w kierownicy to musisz wymienić pająka, aby mieć gdzie podłączyć przyciski na kierownicy. Pająk od wersji bez tempomatu nie ma wyjścia na kostki do przycisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

photo13.jpg

 

Pięknie;) dodałbym że tą żółtą kostkę łatwo sie rozbiera i można się elegancko wpiąć

 

Czy możesz napisać jak to zrobić i czy masz na myśli rozebranie kostki czy wyjęcie pinów.

 

 

edit:

Poradziłem sobie, należy zdemontować żółty element i podważając dwa haczyki wyjąć pin.

Edytowane przez awow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Może ktoś pomóc. Nie mogę dojść jak połączyć pilota od Clio II aby sterował tempomatem akurat w Clio III. Chciałbym aby + z radia sterował włączaniem tempomatu (R - 900 ohm) "-" z radia sterował wyłączaniem ( O - 0 ohm). Source jeden przycisk zwiększał prędkość ( tempomat "+" - 300 ohm0, drugi przycisk zmniejszał prędkość ( tempomat "-" 100 ohm). W schemacie tempomatu są połączone wszystkie 4 przyciski jedną stroną, druga są również połączone w jeden przewód ale za pomocą rożnych rezystancji. Na pilocie niestety nie mogę tak połączyć gdyż np. przycisk vol - i source są połączone w jedno. Czy można to jakoś obejść.

post-50809-0-31272100-1353489559_thumb.jpg

post-50809-0-40323200-1353489587_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niedawno uruchomiłem tempomat, sterowanie wykonałem na mikrostykach. Mikrostyki jakie zastosowali koledzy i ja są przeznaczone do stosowania wewnątrz pomieszczeń, dlatego mam pytanie do tych co montowali tempomat 3 lata temu jak spisują się owe mikrostyki?

Edytowane przez awow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim

Jeżeli chodzi o tempomat

ja kopiłem taśmę ze zwijaczem pod tempomat przyciski poduszek AIR BAG Kierownicy ( można wyciąć miejsce na przyciski tańsza wersja ale mniej estetyczna ) pod tempomat

oraz zmiana konfiguracji w komputerze samochodu

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!